ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 61368
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۰۰
  • 131 بازدید
  • ارسال توسط :
ترامپ خواستار مجازات مرگ برای عامل اصلی حمله نیویورک شد

ترامپ خواستار مجازات مرگ برای عامل اصلی حمله نیویورک شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه خواستار مجازات مرگ برای یک مهاجر ازبک شد که عامل اصلی حمله با یک وانت در شهر نیویورک بوده است. در این حمله که مقام های شهر نیویورک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه خواستار مجازات مرگ برای یک مهاجر ازبک شد که عامل اصلی حمله با یک وانت در شهر نیویورک بوده است.

در این حمله که مقام های شهر نیویورک آن را تروریستی دانسته اند، حداقل 8 نفر کشته شده اند.

سیف الله سایپوف 29 ساله که پس از این حمله تروریستی هدف تیراندازی پلیس قرار گرفته، هم اکنون در بیمارستان به سر می برد. وی به بازرسان گفته است که تحت تاثیر فیلم های ویدئویی گروه تروریستی داعش قرار داشته و برنامه ریزی برای این حمله را از یک سال قبل آغاز کرده است.

سایپوف از سوی مقام های قضایی با دو اتهام اصلی روبرو شده است، نخست تامین حمایت مادی از یک سازمان تروریستی خارجی به خصوص داعش و اتهام دیگر ، خشونت و تخریب وسائل نقلیه که منجر به مرگ 8 نفر شده است.

جون کیم دادستان موقت منهتن در این باره گفته است که سایپوف به خاطر اتهام اول حداکثر به حبس ابد محکوم خواهد شد و در خصوص اتهام دوم نیز در صورت محکومیت نهایی به اعدام محکوم خواهد شد البته اگر دولت تصمیم به مجازات اعدام داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اتهامات بعدی یا بیشتر احتمالا در کیفرخواست مطرح خواهد شد.

حمله های مشابه با خودرو پیش از این نیز در اسپانیا، فرانسه و آلمان صورت گرفته و منجر به مرگ تعدادی شده است.

سایپوف به مقام های قضایی گفته است که 22 اکتبر با یک کامیون اجاره ای این حمله را تمرین کرده است. وی گفته است که پس از این حمله احساس خوبی دارد.

در متن شکایت مطرح شده علیه سایپوف آمده است که وی از مقام ها خواسته است تا اجازه نصب پرچم داعش را در اتاق بیمارستان داشته باشد.

سایپوف گفته است: به خصوص بعد از دیدن یک فیلم از ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش انگیزه زیادی برای انجام این حمله پیدا کرده است، البغدادی از همه مسلمانان در آمریکا و سایر مناطق جهان خواسته است تا از این گروه حمایت کنند.

بازرسان در گوشی تلفن همراه سایپوف هزاران تصویر و فیلم تبلیغاتی مربوط به داعش پیدا کرده اند. فیلم های سربریدن زندانیان توسط تروریست های داعش از جمله فیلم هایی بوده که در گوشی تلفن سابپوف پیدا شده است.

منابع آگاه تاکید کرده اند که تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و سایپوف ظاهرا پیش از این حمله با دو نفر دیگر در ارتباط بوده است.

این مرگبارترین حمله در نیویورک از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی به بعد است.

ترامپ با انتشار توئیتی تاکید کرد: تروریست نیویورک خوشحال است و خواسته است تا پرچم داعش در اتاق بیمارستان نصب شود. او 8 نفر را کشته و 12 نفر را به شدت زخمی کرده است. او باید به مرگ محکوم شود.

ترامپ همچنین گفته است که آماده است تا این تروریست را به زندان گوانتانامو منتقل کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.