ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 61464
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۳۳
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
شوق دیدار تا بغض جامانده در مهران/ زائران با خیال آسوده می روند

شوق دیدار تا بغض جامانده در مهران/ زائران با خیال آسوده می روند

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها:مجتی کاور: با نزدیک شدن به اربعین حسینی تمام مسیرهای منتهی به شهر مهران دروازه عتبات عالیات مملو از تردد خودروهایی است که از استان‌های دیگر خود را به مهران می‌رسانند تا راهی بین‌الحرمین شوند، مردم مهران شهر دل دادگی، دیار دلاور مردان دوران دفاع مقدس با تمام وجود خود را آماده خدمت رسانی به […]

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها:مجتی کاور: با نزدیک شدن به اربعین حسینی تمام مسیرهای منتهی به شهر مهران دروازه عتبات عالیات مملو از تردد خودروهایی است که از استان‌های دیگر خود را به مهران می‌رسانند تا راهی بین‌الحرمین شوند، مردم مهران شهر دل دادگی، دیار دلاور مردان دوران دفاع مقدس با تمام وجود خود را آماده خدمت رسانی به زائران کرده‌اند.

اربعین فقط یک مناسبت در تقویم‌ها نیست، اربعین وعده دیدار شیفتگان و دلدادگی با امام خود است آری اربعین نزدیک است و امسال همچون سالهای گذشته عاشقان بی قرارتر از هر سال مسیر پایانه مهران را با قدم‌های بلند خود راهی کربلا می‌شوند تا به بین‌الحرمین برسند.

امسال شرایط رفتن به کربلا بسیار متفاوت بود چرا که همه با روادید قانونی و در کمال نظم و امنیت وتردد روان از مرز مهران راهی کربلا می شوند، البته در خیل عظیم جمعیت بودند کسانی که بدون روادید موفق به عبور از مرز نشدند و با چشمانی اشک بار به شهرهای خود بازگشتند.

بیشتر این عاشقان عدم تهیه ویزا را ناتوانی مالی عنوان می کردند اشک و بغض آنها بسیار دردآور بود، در بین این جمعیت مادر پیر و ناتوانی بود که اشک امانش را بریده بود و با حسرت راهی استان خود شد.

صحنه‌ها و تصاویری که این روزها ثبت و ضبط می‌شوند در هیچ جای جهان یافت نمی شود .

نظر زائران درباره ضرورت دریافت روادید

یکی از زائران در گفتگو با خبرنگار گفت: در سال‌های گذشته بدون ویزا به کربلا رفتم ولی امسال مدارک قانونی را برای رفتن به کربلا تهیه کرده ام.

محمدجواد قاسمی بیان داشت: امسال برای سومین بار است که راهی کربلا می‌شوم و با اطمینان خاطر بیشتری می‌روم.

وی افزود: در سال‌های گذشته که بدون روادید موفق رفتن به کربلا شدم برام بسیار سخت بود چراکه هر لحظه امکان بازداشت برابر قانون کشور عراق بود و ترس و دلهره داشتیم.

این زائر تصریح کرد: با توجه به توصیه اکید مسئولان و از طرفی رعایت قانون کشور عراق امسال همه مدارک سفر به کربلا را تهیه کرده ام.

یکی از زوار که فاقد ویزا بود بیان داشت: عدم تمکن مالی سبب شد که نتوانم ویزا تهیه کنم.

امید جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای اولین بار به همراه چند نفر از دوستان خواستیم که راهی کربلا شویم ولی نداشتن ویزا سبب شد که موفق به عبور از مرز نشویم .

وی افزود: من و دوستانم داری شغل ثابت نیستیم که بخواهیم  هزینه ویزا را پرداخت کنیم و انتظار داریم با توجه به مراودات بین دو کشور مسئولان روادید را برای سال‌های آینده حذف کنند تا کسانی که مشکلات مالی دارند راحت‌تر بتوانند به کربلا بروند.

برای برسی بیشتر آخرین توصیه ها واقدمات انجام شده با فرمانده قرار گاه اربعین نیروهای مسلح مستقر در پایانه مرزی مهران، و مسئولان محلی گفتگویی داشته‌ایم.

تردد فقط با ویزا امکان پذیر است

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح مستقر در پایانه مری مهران گفت: عبور از مرزهای سه گانه فقط با مدارک و روادید قانونی امکان پذیر است.

سردار فتحی زاده در گفتگو با مهر بیان داشت: خوشبختانه امسال شرایط مرزهای سه‌گانه کشور برای تردد زوار بسیار روان بوده است و این امر میسر نمی‌شد جز با همکاری و همراهی مردم که با رعایت قانون و توصیه مسئولان توجه کردند.

وی اظهار داشت: هیچ کسی تاکنون بدون ویزا و گذرنامه از مرزهای سه‌گانه به کشور عراق نرفته است و تعدادی که به مرز مهران مراجعه کرده بودند با هماهنگی‌های لازم به استان‌های خود برگشت داده شدند.

سردار فتحی زاده عنوان کرد: کسانی که بخواهند بدون ویزا وارد کشور عراق شوند برابر قانون این کشور سه سال حبس برای آنها در نظر گرفته خواهد شد و توصیه می‌کنیم که زائرین حتماً با ویزا و گذرنامه به مرزها مراجعه کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح تصریح کرد: زائران حتماً ویزا و گذرنامه خود را از شهرهای مبدأ تهیه کنند، در مرزهای سه‌گانه هیچ‌گونه روادیدی صادر نمی‌شود.

خدمات شبانه روزی به زائران اربعین در مرز مهران

مسئول جمع‌آوری آمار مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده موکب ها به‌صورت شبانه‌روزی به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

علی  نجات سلیمانی در گفتگو با مهر بیان داشت: شب گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در مواکب ایجاد شده در شهر مهران و مسیر پایانه اسکان داده شده است.

روزانه ۱۵۰ هزار پرس غذای در سه وعده صبحانه، نهار و شام توزیع می‌شود

بازرس ستاد عتبات عالیات کشور افزود: علاوه بر توزیع صبحانه، نهار و شام، روزانه ۲۵ هزار میان وعده بین زائرین توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: تعداد ۱۰ موکب در مسیر پایانه مرزی فعال هستند که روزانه ۱۵۰ هزار پرس غذای در سه وعده صبحانه، نهار و شام توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: این آمار مربوط به موکب‌های خود استان ایلام و دیگر استانهاست که در شهرستان مهران تا پایانه مرزی فعال هستند در دیگر شهرستانهای استان مواکبی در حال دایر شدن است.

نکات بهداشتی برای زائران اربعین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم  پزشکی ایلام بیان داشت: تمام تمهیدات بهداشتی برای رفت‌وبرگشت زائران در مرز مهران فراهم شده است.

راضی  ناصری فر در گفتگو با مهر اظهار داشت: وجود گرد و غبار استان ایلام سبب شده مشکلات زیادی برای زائران به وجود بیاید.

وی بیان ادامه داد: تمامی زائران باید آب نوشیدنی سالم و کافی به همراه داشته باشند و دست‌های خود را به‌صورت مرتب با آب و صابون بشویند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  تصریح کرد: زائران تاحد امکان از مصرف سالاد، سبزی، غذاهای نیم پخته و غذاهای دوباره گرم شده در طول مسیر یا محل اقامت خودداری کنند.

با توجه به گردوخاک سه روز گذشته در استان بخصوص شهر مهران، ۱۵ هزار ماسک بین زائران توزیع شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام  افزود: در ایام اربعین  حسینی حدود سه تا چهار برابر جمعیت ایلام وارد استان می شود و سلامت یکی از مهمترین جنبه هایی است که در این تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  بیان داشت: ۳۰۰ نفر کادر بهداشتی با استقرار در مرز، سلامت و بهداشت زائران را در رفت و به‌ویژه برگشت کنترل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از ۳۱۰ بازدید از مواکب توزیع غذا در مرز مهران صورت گرفته است و توصیه می شود زائران در طول مسیر  از نوشیدن چای و مایعات داغ در لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنند. 

ناصری فر بیان داشت: زائران از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای علائم بیماری تنفسی خودداری کنند و فاصله یک تا ۲ متری از چنین افرادی را رعایت کنند ضمن اینکه هنگام عطسه و یا سرفه دهان و بینی خود را بپوشانند.

بازدید مستمر از موکب ها

وی افزود: برای حفظ سلامت زائران در موکب هایی که ایجاد می‌شوند یک نفر به‌صورت مستمر وظیفه نظارت بر انواع مواد غذایی و آشامیدنی در این موکب ها را بر عهده‌دارد.

 ۳۰۰ نفر کادر بهداشتی با استقرار در مرز، سلامت و بهداشت زائران را در رفت و به‌ویژه برگشت کنترل می‌کنندوی ادامه  داد: گروه‌های غربالگری و بیماریابی با حضور در محل‌های تجمع زائران، افرادی که دچار بیماری‌های مختلفی چون تنفسی، آنفولانزا یا گوارشی یا علائم بالینی چون تب و لرز هستند را شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گف: ۳۷ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از ۷ تا ۹ آبان از فروشگاه ها ومراکز تولید و عرضه موادغذایی در مسیر تردد زائران اربعین جمع آوری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  بیان داشت: ۳۰۰ نفر کادر بهداشتی با استقرار در مرز، سلامت و بهداشت زائران را در رفت و به‌ویژه برگشت کنترل می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.