ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 61542
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۱۷
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
امروزه دیگر مطالعه تاریخ مایه سرافکندگی دانش آموزان ایرانی نیست

امروزه دیگر مطالعه تاریخ مایه سرافکندگی دانش آموزان ایرانی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانگیریه؛ سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در مراسم یادواره شهدا و در جمع دانش آموزان بسیجی شهرستان بستک گفت: وظیفه بسیج دانش آموزی درک و نشر فرهنگ بسیجی است، زیرا امروز این فرهنگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانگیریه؛ سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در مراسم یادواره شهدا و در جمع دانش آموزان بسیجی شهرستان بستک گفت: وظیفه بسیج دانش آموزی درک و نشر فرهنگ بسیجی است، زیرا امروز این فرهنگ مختص جوانان ایرانی نیست بلکه نقش پر رنگ فرهنگ بسیجی را می توان در سایر کشورها از جمله سوریه، عراق و یمن مشاهده کرد، فرهنگی که در آن ضرورت مبارزه با دشمن، حتی با دستان خالی را می آموزد.

وی با قدردانی از فداکاری شهید فهمیده اظهار کرد: منهدم ساختن تانک دشمن چیز تازه ای نبود و شاید منهدم ساختن یک تانک، در پیشروی لشگرهای عراق خلل چندانی ایجاد نمی کرد اما فداکاری شهید فهمیده، غیرت یک نوجوان ایرانی را به دنیا نشان داد که امام خمینی (ره) در وصف این فداکاری، وی را با عنوان رهبر یاد کرد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: در تاریخ فهمیده ها بسیارند و شهید محسن حججی یکی از آنهاست که شاید بگویند وی کار خاصی انجام نداده است اما چه شد که این شهید در تاریخ ماندگار شد؟ تنها یک فیلم چند ثانیه ای از این شهید بزرگوار در دست داریم که در آن غیرت و شجاعت موج می زند.

وی با بیان اینکه لحظه ای در راه شهید فهمیده، حججی و 36 هزار شهید دانش آموز خللی ایجاد نمی شود، افزود: برگزاری مراسماتی همچون یادواره شهدا، برای جمع شدن و تجدید پیمان با شهداست زیرا آنها در نزد خداوند روزی می خورند و به این مراسمات نیازی ندارند.

سردار ترابی تاکید کرد: شهید فهمیده خود را زیر تانک انداخت تا پرچم ایران زیر پا نیافتد و امروز صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی کشور جلوی دشمن را گرفته ایم. مطالعه تاریخ معاصر دیگر مایه سرافکندگی و نشستن عرق شرم بر پیشانی دانش آموزان ایرانی نمی شود و معلمان نیز با سربلندی تاریخ 40 سال اخیر کشور را برای دانش آموزان تدریس می کنند و تاریخ انقلاب ما به خود افتخار می کند که جغرافیای کشور تغییر نکرده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در حاشیه این مراسم، از استقرار 12 موکب برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی خبر داد و افزود: سالجاری سومین سالی است که در ایام اربعین، برای پذیرایی از زائرین در مرز شلمچه و خاک کشور عراق موکب استقرار می یابد که در سالجاری 10 موکب در شهر کربلا و دو موکب نیز در شهرهای نجف اشرف و سامرا مستقر شده است که نذورات مردم استان هرمزگان را بین زائرین توزیع خواهند کرد.

انتهای خبر/ مرتضی دلاوری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.