ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 61611
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۲۸
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
موج بزرگ زائران اربعین وارد کاظمین شد

موج بزرگ زائران اربعین وارد کاظمین شد

 خیابان های صاحب زمان و بخش شمالی حرمین کاظمین ، طی دو سه شب اخیر شاهد حضور گسترده زائران ایرانی است که برغم وجود امکانات مناسب آماده شده توسط موکب های ایرانی ، برخی هاشان مجبور شدند تا صبح در فضای باز استراحت کنند.   در نشستی که به ریاست مسجدی در کاظمین برگزار شد، مسئولان […]

 خیابان های صاحب زمان و بخش شمالی حرمین کاظمین ، طی دو سه شب اخیر شاهد حضور گسترده زائران ایرانی است که برغم وجود امکانات مناسب آماده شده توسط موکب های ایرانی ، برخی هاشان مجبور شدند تا صبح در فضای باز استراحت کنند.
 

 
در نشستی که به ریاست مسجدی در کاظمین برگزار شد، مسئولان نهادهای مختلف ذیربط گزارش هایی در باره عملکرد خود جهت خدمت رسانی به زائران ارائه کردند.
 
موکب های کاظمین ، از سال ها قبل ، همگی برای خدمت رسانی به زائران اربعین، به کربلای معلا می رفتند و در حقیقت کاظمین از حال و هوای اربعین فاصله داشت.
 
اما از سه سال پیش و هنگامی که زائران ایرانی نیز بطور انبوه به آئین زیارت اربعین پیوسته اند، کاظمین حال و هوای اربعینی به خود گرفته است و گروهی از موکب های این منطقه ، به کربلا نمی روند و در محلات خود موکب به پا می کنند.
 
با اینحال، هیات ها و موکب های ایرانی نیز برای کمک و همراهی و برداشتن باری از روی دوش میزبانی اصلی یعنی اهالی منطقه کاظمین و نیز بغداد، تعداد زیادی موکب در این منطقه برپا می کنند که امسال از استان های مختلف از جمله خراسان جنوبی، قم، مرکزی، فارس و یزد در این امر مشارکت فعال دارند.
 
در نشست مسئولان امر خدمت رسانی به زائران با حضور سفیر ایران در عراق، بسیاری از مشکلات و موانع کار و نیز راه کارهای حل مسائل مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست رئیس ستاد اربعین در عراق نیز به مسئولان موکب ها توصیه هایی کرد، از جمله ‘تغییر نگاه به موضوع اربعین و توجه به امر سازماندهی’ و گفت: موضوع اربعین در عراق به معنای واقعی یک جریان مردمی است و اصل زیارت نیز مربوط به کربلا است، از همین رو می بینیم که در سایر نقاط موکب ندارند.
 
وی افزود: این درحالی است که زائر ایرانی می خواهد از این فرصت به عنوان یک موقعیت مناسب برای زیارت کل عتبات استفاده کند و از همین رو تفاوت نگاه عراقی که تمام راه را پیاده طی می کند تا عرض سلام و ادب کرده باشد و به فوریت کربلا را ترک می کند، با ما شکل می گیرد.
سفیر ایران در عراق خواستار اصلاح این نگاه شد و از مسئولان و دست اندرکاران خدمت رسانی به زائران خواست در خصوص مباحث اصلی بویژه تغذیه و اسکان برنامه ریزی داشته باشند.
 
مسجدی در بخش دیگری از صحبت هایش برای مسئولان خدمت رسانی به زائران اربعین ، ضمن اشاره به وجود برخی نارسایی ها از سوی زائران ایرانی ، تاکید کرد که هر زائر ایرانی باید خود را یک سفیر و نماینده کشورش بداند و از هرگونه تخلف و قانون شکنی از جمله ورود غیر قانونی و بدون ویزا به عراق خودداری کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.