ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 61774
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۴۰
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

اخبار داخلی*********** تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اتهام ها و ادعاهای جدید آمریکا علیه ایران مصداق بارز سند سازی بی شرمانه برای اثبات حرف های رئیس جمهوری آن کشور و برخی مصارف داخلی در آمریکاست.* اسلام آباد- ایرنا- سفیر ایران در پاکستان گفت: مشکل مربوط به تردد زائران اربعینی پاکستان از مرز […]

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اتهام ها و ادعاهای جدید آمریکا علیه ایران مصداق بارز سند سازی بی شرمانه برای اثبات حرف های رئیس جمهوری آن کشور و برخی مصارف داخلی در آمریکاست.
* اسلام آباد- ایرنا- سفیر ایران در پاکستان گفت: مشکل مربوط به تردد زائران اربعینی پاکستان از مرز تفتان کشورمان به زودی به طور کامل رفع می شود.
* تهران- ایرنا- بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای از تصمیم های جدید درخصوص پرداخت مطالبات سپرده گذاران تعاونی اعتبار منحله فرشتگان خبر داد و گفت: همه سپرده گذاران این تعاونی منحله تعیین تکلیف می شوند.
* کوت- ایرنا- ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: همانطور که در جنگ با تروریست و داعش به عراق کمک کردیم در سازندگی و بازسازی این کشور هم نهایت همکاری را خواهیم داشت.
* کرمان- ایرنا- یک مقام آگاه در استان کرمان گفت: براثر درگیری اشرار مسلح با ماموران انتظامی در شهرستان بم متاسفانه 2مامور انتظامی شهید و یک مامور دیگر نیز زخمی شده است.
* دزفول- ایرنا- دانشگاه جندی شاپور دزفول (University of Gundi-Shapur) در فهرست بزرگداشت جهانی یونسکو قرار گرفت.
* تبریز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: از محل طرح رونق تولید در سال جاری با لحاظ انتقالی های سال 95 برای 124 واحد تولیدی تسهیلاتی به ارزش 131 میلیارد تومان پرداخت شده است.
* دزفول- ایرنا- بارش نخستین باران پاییزی در شمال خوزستان در روز شنبه موجب قطع برق 55 روستای شهرستان شوش شده است.
* زاهدان- ایرنا- معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورود زائران پاکستانی به خاک ایران در پی رایزنی مسئولان وزارت امور خارجه و استان با مسئولان این کشور از دقایقی پیش تسهیل شده است.
* بغداد- ایرنا- 'سلیم الجبوری' رئیس مجلس نمایندگان عراق در پیامی به سردار 'قاسم سلیمانی' درگذشت پدر وی را تسلیت گفت.* گرگان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت که اگر روی مواضع انقلابی امام راحل و رهبر معظم انقلاب محکم بایستیم ،عزت ایران در دنیا ماندگار بوده و این را تجربه 40 سال اخیر به درستی نشان داده است.
* نجف- ایرنا- رئیس ستاد عتبات عالیات در نجف گفت که 60 طرح عمرانی این ستاد با همکاری مسئولان عراقی تولیت حرم امام علی (ع) و وقف شیعه در نجف اشرف در دست اجراست.
* بغداد- ایرنا- معاون سفیر ایران در بغداد اعلام کرد که همزمان با آغاز مراسم زیارت اربعین در عراق، این سفارتخانه و کنسولی های کشورمان در عراق خدمات خود به زائران را به صورت 24 ساعته انجام می دهند.
* تهران- ایرنا- شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و آژانس همکاری‌های بین‌المللی دولت ژاپن (جایکا) پیش نویس تفاهمنامه همکاری‌های فنی را برای اجرای طرح کاهش آب بدون درآمد امضا کردند که در مرحله نخست به طور آزمایشی در خوانسار پیاده می شود.
* شیراز- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: ترویج فرهنگ وقف موضوعی است که نیاز به تبلیغ آگاهانه دارد و بر این باوریم که با کمک هنر و رسانه می توان این هدف را محقق کرد.
* تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جاده تاریخی ابریشم که از ایران می گذرد 12.5 میلیون تن کالای کشور انتقال می یابد و درآمد آن به اندازه صادرات نیمی از نفت خام کشور است.
* تهران- ایرنا- ثبت نام نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی وزارت بهداشت موسوم به «جشنواره سیمرغ» با شعار«سالم زیستن، هنر است» آغاز شد.
* تهران- ایرنا- قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی در آستانه روز فرهنگ عمومی، درباره عملکرد نمایندگان مجلس در شوراهای نظارتی به ویژه شورای فرهنگ عمومی صحبت کرد.
*تهران- ایرنا- کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که استعفای 'سعد حریری' نخست وزیر لبنان آغازگر بحرانی جدید در لبنان خواهد بود گفت: این نشان می دهد که سناریویی جدید در دستور کار است و این سناریو می تواند به نوعی حوادث و رخدادهای جدیدی را در منطقه به دنبال داشته باشد.
* تهران- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سلامت مادر و نوزاد یکی از اولویت های حوزه درمان در این دوره است و باید در جهت کاهش میزان مرگ مادر باردار تلاش جدی صورت گیرد.
* تهران- ایرنا- نسخه پیش نویس «سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک ونوجوان» همزمان با سیزدهم آبان ماه روز دانش آموز، منتشر شد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- کاخ سفید در پاسخ به انتقادهای بوش پدر و پسر از دونالد ترامپ، با حمله به سیاست های آنان در دوران ریاست جمهوریشان، جنگ عراق را 'بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ آمریکا' خواند.
* بیروت- ایرنا – «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه هیچ کس اطلاعی از استعفای «سعد الحریری» نداشت، تاکید کرد که لبنان بحران های زیادی را پشت سر گذاشته و با وحدت این بحران را هم پشت سر خواهد گذاشت.
* تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام کرد: بارها گفته بودیم که پایتخت های نیروهای متجاوز از تیرس موشک های ما در واکنش به ادامه بمباران غیرنظامیان بی گناه، در امان نیستند.
* تهران- ایرنا- در نخستین سفر رئیس جمهوری آمریکا به ژاپن، ترامپ و نخست وزیر ژاپن دیدار کردند و کلاهی به هم دادند که روی آن نوشته شده بود: دونالد و شینزو اتحاد را قوی تر می کنند.
* تهران- ایرنا- رسانه های سعودی از گفت وگوی رئیس جمهوری آمریکا با شاه عربستان درباره عرضه سهام آرامکو در بازار بورس نیویورک خبر دادند.
* تهران- ایرنا- در حادثه تیراندزی در شهر سانتامونیکا در ایالت کالیفرنیای آمریکا یک نفر کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- اسامی شماری از شاهزاده ها و مسئولان سعودی که توسط کمیته تازه تاسیس مبارزه با فساد در عربستان بازداشت شده اند، اعلام شد.
* تهران- ایرنا- صدها نفر از مردم شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا علیه سیاست های ترامپ تظاهرات کردند؛ پلیس 2 نفر را بازداشت کرد.
* تهران- ایرنا- به دنبال دریافت نامه ای تهدیدآمیز در یک مسجد و مرکز اسلامی در منچستر انگلیس، پلیس مسجد را تعطیل و منطقه را مسدود کرد.
* پکن- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه چین گفت: کشورش و ایالات متحده در حال تلاش برای اطمینان از موفقیت دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از چین هستند.
* تهران- ایرنا- جنگنده های عربستان با از سرگرفتن حملات خود به صنعا پایتخت یمن مناطقی در این شهر از جمله ساختمان وزارت کشور را بمباران کردند.
* تهران- ایرنا- مردم کره جنوبی در مخالفت با سفر ترامپ به این کشور با در دست داشتن نوشته هایی علیه جنگ، مقابل سفارت ایالات متحده در سئول تظاهرات کردند.
* بیروت- ایرنا- «ثامر السبهان» وزیر مشاور امور خلیج فارس در عربستان سعودی که از وی به عنوان مسئول پرونده لبنان در حکومت سعودی یاد می شود، در واکنش به استعفای «سعد الحریری» مدعی شد نقشی در این استعفا نداشته و اقدامی در جهت تحریک و ترغیب الحریری به این کار انجام نداده است.
* تهران- ایرنا- یک فروند هواپیمای شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه به مدت 10 ساعت بر فراز لبنان پرواز کرد.
* تهران- ایرنا- بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در جمع آوارگان در دیرالزور سوریه، بیش از 100 نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.
* بغداد- ایرنا- انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق در نشستی که روز شنبه در سلیمانیه برگزار شد دفتر سیاسی این حزب را به اتهام همراهی با حزب دموکرات تحت رهبری مسعود بارزانی، منحل کرد.
* تهران- ایرنا- در حمله جنگنده های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به صنعا پایتخت یمن، ساختمان وزارت دفاع این کشور نیز مورد هدف قرار گرفت.
* الجزیره- ایرنا- پایگاه خبری «السومال» روز شنبه به نقل از «موتوما میکاسا» وزیر نفت اتیوپی نوشت که این کشور در سال 2019 میلادی بهره برداری از میدان های گازی «گالوپ » و « هیلالا» را آغاز می کند و از طریق جیبوتی گاز خود را صادر خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- کمیته مبارزه با فساد عربستان که شنبه شب به فرمان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و به ریاست پسرش محمد سلمان ولیعهد این کشور تشکیل شد، شماری از شاهزاده ها و وزیران پیشین این کشور را بازداشت کرد.
* تهران- ایرنا- رند پال سناتور آمریکایی در خانه خود در ایالت کنتاکی مورد حمله قرار گرفت.
* تهران- ایرنا- در حمله هوایی ارتش آمریکا به ولسوالی چاردره در ولایت قندوز افغانستان، دست کم 13 غیر نظامی کشته شدند.
* برلین- ایرنا- هزاران نفر در شهر بن آلمان روز شنبه در آستانه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد در این شهر، تظاهرات کردند و خواستار اقدام سریعتر دولت های جهان برای برچیدن نیروگاه های با سوخت زغال سنگ و مقابله با تغییرات اقلیمی شدند.
* تهران- ایرنا- هواپیماهای ائتلاف عربی – آمریکایی ضد یمن شنبه شب در دو نوبت صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.
* تهران- ایرنا- پادشاه عربستان دستور تشکیل کمیته مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را صادر کرد.
* بیروت- ایرنا- «ولید البخاری» کاردار سفارت عربستان سعودی در بیروت خبر برخی رسانه ها درباره خروج دیپلمات های سعودی از لبنان را تکذیب کرد.
* نیویورک- ایرنا- اعلام استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان که در شبکه تلویزیونی عربستان سعودی انجام شد، در رسانه های آمریکا بازتاب داشت اما هنوز مقامات آمریکا در این باره موضع گیری نکرده اند.
* کوت- ایرنا- در آستانه اربعین، درمانگاه صحرایی ایران در شهر کوت (مرکز استان واسط عراق) با حضور ایرج مسجدی سفیر و رئیس ستاد اربعین کشورمان در عراق و مسئولان محلی افتتاح شد.
* تهران- ایرنا- پادشاه عربستان با صدور فرمانی شاهزاده متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود وزیر گارد ملی را برکنار و به جای او شاهزاده خالد بن عیاف را منصوب کرد.
* بلگراد- ایرنا- باقر عزت بگوویچ عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در نشستی با محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو گفت: سارایوو همگام با دیگر کشورهای اروپایی از تداوم برجام حمایت می کند.
* مسکو- ایرنا- رئیس انجمن مشارکت تجاری روسیه با عربستان سعودی گفت: ریاض علاقه مند به خرید هواپیماهای مسافربری با برد متوسط، کوچک و هواپیماهای تمرینی خلبانان از روسیه است و در این مورد مذاکراتی صورت گرفته است.
* لندن- ایرنا- نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن روز شنبه در اظهاراتی بیانیه بالفور را مایه ننگ دولت انگلیس برشمرد و گفت که مردم فلسطین تا آزادی سرزمین‌های اشغالی به جنگ خود ادامه خواهند داد.
* تهران- ایرنا- یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک دور برد از نوع «برکان اچ 2» به سمت فرود گاه بین المللی ملک خالد ریاض پایتخت عربستان شلیک کرد.
* مسکو- ایرنا- جشنواره سینمایی بین المللی 'فرشته نورانی' روسیه با نمایش بخش هایی از سریال ایرانی روزهای بیقراری ساخته کاظم معصومی آغاز به کار کرد.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی استعفای نخست وزیر لبنان را زنگ هشداری به جامعه جهانی برای اقدام علیه ایران دانست.
* بیروت- ایرنا- «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان شنبه شب و در پی استعفای «سعد الحریری» از سمت نخست وزیری به فرماندهان امنیتی و نظامی کشور دستورداد تدابیر لازم برای حفظ امنیت و ثبات را به کار بندد.
* برلین- ایرنا- ارتش آلمان در یک تحقیق داخلی که نشریه 'اشپیگل' به آن دست یافت ، پیش بینی کرد که فروپاشی اتحادیه اروپا و غرب در دهه های آینده قابل تصور بوده و ممکن است نظم غربی تا سال 2040 از بین برود.
* بیروت- ایرنا- شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله ساعاتی پس از استعفای «سعد الحریری» از سمت نخست وزیری که در عربستان سعودی صورت گرفت، گفت: عربستان می خواهد لبنان را در فتنه غرق کند.
* بیروت- ایرنا- به دنبال استعفای سعد الحریری، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در تماس با شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت سفر خود به این کشور را که قرار بود فردا یکشنبه انجام شود، به وقت دیگری موکول کرد.
* تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست روز شنبه با انتشار مقاله ای درباره سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کشورهای آسیایی نوشت: به چهار دلیل این سفر دارای اهمیت است.
* بیروت- ایرنا- «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان فردا ساعت 18 به وقت محلی (19.30 به وقت تهران) در خصوص موضوع استعفای «سعد الحریری» و تحولات مرتبط سخنرانی خواهد کرد
* وین- ایرنا- یکی از سیاستمداران قدیمی اتریش روز شنبه در پی متهم شدن به آزار جنسی، پس از 30 سال حضور در پارلمان این کشور از نمایندگی آن، استعفا کرد.
* بیروت- یرنا- اداره کل امنیت داخلی لبنان ادعای شبکه تلویزیونی العربیه درباره خنثی شدن عملیات ترور «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی لبنان به دست این نیرو را تکذیب و اعلام کرد که اطلاعی درباره این موضوع ندارد.
* اسلام آباد- ایرنا- وزیر دفاع پاکستان با بیان اینکه کشورش خواستار صلح و ثبات در افغانستان است، گفت:برای همکاری با دولت کابل آماده ایم.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده:مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.