ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 61849
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۴۶
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
ایجاد قدرت سیاسی در  پیاده روی اربعین

ایجاد قدرت سیاسی در پیاده روی اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز با حضور در موکب سیدالشهدای استان قزوین در نجف اشرف اظهار داشت: دور حرم جمع شدن مسلمانان در ایام اربعین قدرت سیاسی ایجاد می‌کند؛ همچون آب بارانی که همه را خیس می‌کند. وی افزود: تجمع ما برای ولی خدا یک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز با حضور در موکب سیدالشهدای استان قزوین در نجف اشرف اظهار داشت: دور حرم جمع شدن مسلمانان در ایام اربعین قدرت سیاسی ایجاد می‌کند؛ همچون آب بارانی که همه را خیس می‌کند.

وی افزود: تجمع ما برای ولی خدا یک احترام جهانی ایجاد می‌کند و معنای این تجمع این است که با ظهور ولی خدا قدرت ده‌ها میلیونی برایشان وجود دارد و دارای یک احترام جهانی است.استاد حوزه و دانشگاه گفت: سیاست یکی از نتایج طبیعی اربعین است و محبت به ولی خدا قدرت سیاسی ایجاد می‌کند که این قدرت سیاسی عامل پیروزی شیعه در جهان می‌شود.

پناهیان اضافه کرد: از سال‌های گذشته با هجوم داعش به عراق، تحلیل‌گران تجزیه عراق را قطعی می‌دانستند اما حضور شیعیان در تجمع بزرگ اربعین بدون اینکه سلاحی در دست داشته باشند، اثر نظامی داشت و عامل شکست داعش در مناطق مختلف عراق شد.

این استاد حوزه مطرح کرد: گران‌ترین ثواب معنوی در دین زیارت سیدالشهداست و با این حجم ثواب حتما آثار و برکات فراوانی دارد و حتما زمینه‌ساز ظهور است.پناهیان ادامه داد: در اربعین ما وارد زندگی بزرگی شده‌ایم و تغییر در حالت روحی و معنوی مؤمنان بی دلیل نیست که باید قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه اربعین و حضور گسترده مردم در این پیاده‌روی قدرت عظیمی تولید می‌کند، عنوان کرد: این قدرت زمینه اصلی شکل‌گیری حکومت جهانی امام زمان(عج) است.

استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد: هر تجمعی قدرت تولید نمی‌کند بلکه عشق سیدالشهدا(ع) عامل قدرت می‌شود حال اگر امام زمانی که زنده است و ولی جهانی ماست، ظهور کند، لشکر و یارانش امروز در اربعین ساخته و پرداخته می‌شود.

پناهیان با ذکر این سؤال که آیا ممکن است در این موکب‌ها اختلاس شود؟ اضافه کرد: امروز عاشقان سیدالشهدا(ع) همه هستی خود را در راه خدمت‌رسانی به زوار امام گذاشته‌اند و هیچ‌کس هم آن‌ها را مجبور به کاری نکرده است بلکه با عشق خود پای کار آمده‌اند بنابراین هیچ قانون نظارتی در اینجا نیاز نیست بلکه با عشق و محبت امام حسین(ع) حل می‌شود.

وی یادآور شد: امروز خبرگزاری‌های عالم در حال سانسور کردن مراسم اربعین هستند و دلیل این موضوع تشکیل یک قدرت جهانی پشت این پیاده‌روی است که باب میل دشمنان اسلام نیست.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز امام حسین(ع) با عشق و محبت دنیا را مدیریت می‌کند و در اربعین شاهد هستیم بدون قانون، ضابط قانون و نظارت خاص همه عاشقان حسینی در میدان حضور دارند و در حال خدمت به زوار اربعین هستند.

پناهیان با بیان اینکه تکلیف ما در اربعین چیست، ادامه داد: کمک ما این است که محبتی که سیدالشهدا(ع) و امامان به ما ارزانی داشتند را باید بیشتر کرده و این محبت را گسترش دهیم تا سال به سال جمعیت پیاده‌روی اربعین افزایش یابد؛ تکلیف ما این است تا ظهور باید دل‌های مردم را برای عشق امام حسین(ع) جذب کرده و محبت ایجاد کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: باید فکر و فرهنگ اربعین را در زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار گیریم و اطرافیان خود را برای حضور در این اجتماع عظیم تشویق کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) مطرح کرد: امام صادق(ع) می فرمایند اگر مردم می‌دانستند ثواب زیارت امام حسین(ع) به چه میزانی است برای زیارت ایشان باهم جنگ می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.