ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62055
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۱۳
  • 130 بازدید
  • ارسال توسط :
برنامه های فرهنگی در موکب های قزوین بخوبی درحال اجراست

برنامه های فرهنگی در موکب های قزوین بخوبی درحال اجراست

حجت الاسلام علی نعمت اللهی که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده و در مسیر موکب های برپا شده در مسیر نجف به کربلا حضور دارد در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مهر اظهارداشت: این روزها شور و شعور حسینی در جای جای مسیر پیاده روی اربعین موج می زند و آنچه در این سرزمین […]

حجت الاسلام علی نعمت اللهی که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده و در مسیر موکب های برپا شده در مسیر نجف به کربلا حضور دارد در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مهر اظهارداشت: این روزها شور و شعور حسینی در جای جای مسیر پیاده روی اربعین موج می زند و آنچه در این سرزمین دیده می شود عشق و ارادتی بی نظیر به سالار شهیدان است.

وی بیان کرد: آنچه در این مسیر دیده می شود انسانهای عاشقی است که از هر قوم و ملتی برای عرض ارادت خالصانه خود به سرزمینی آمده اند که عطر کربلا و حسین می دهد و چون با ارادت به زیارت آمده اند سختی های مسیر برایشان آسان است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین همراه کاروانیان اربعین حسینی که به منظور هماهنگی و نظارت بر فعالیت فرهنگی و آموزشی موکب های مستقر در کشور عراق در کربلا بسر می برد تصریح کرد: در موکب ها غیر از توزیع مواد غذایی و بسته های فرهنگی و فعالیتهای دینی تلاش شده تا به نیازهای معنوی و سوالات دینی زائران هم پاسخ لازم داده شود.

وی بیان کرد: برای تقویت شعور حسینی در میان زائران باید در کنار شور حسینی و مراسم عزاداری به فلسفه قیام که همانا برپا داشتن نماز و مبارزه با ظلم و ستم نیز بود اهمیت دهیم که این اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط روحانیون اعزامی به اربعین صورت می گیرد.

نعمت اللهی یادآورشد: بیش از ۲۰۰ روحانی به مراسم اربعین اعزام شده اند و این افراد با حضور در موکب های برپا شده در مسیر نسبت به اقامه نماز جماعت در سه نوبت مبادرت می کنند و در کنار آن مراسم سخنرانی و مداحی هم پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برپایی مجالس عزاداری سوگواری و مداحی و سخنرانی در خصوص فلسفه قیام حسین و بیان آداب شرعی و زیارت و پرسش و پاسخ مذهبی و پاسخ به شبهات دینی از دیگر برنامه هایی است که در موکب های برپا شده از سوی استان قزوین پیش بینی شده است.

نعمت اللهی اظهارداشت: ۴۰ موکب از استان قزوین در شهرهای مسیر در مرزهای ایران و عراق و مسیر نجف تا کربلا برپا شده است و به زائران خدمات می دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.