ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62121
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۲۵
  • 217 بازدید
  • ارسال توسط :
فعالیت گسترده موکب کریم اهل بیت (ع) در کربلای معلی

فعالیت گسترده موکب کریم اهل بیت (ع) در کربلای معلی

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت:  موکب کریم اهل بیت امام حسن (ع) طی این ایام فعالیت گسترده ای را در کربلای معلا آغاز کرده و به لطف خداوند متعال زائران عزیز از خدمات این موکب رضایت دارند و ان شاءالله مورد قبول اهل بیت علیهم السلام واقع گردد. رشیدی اظهار داشت: […]

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت:  موکب کریم اهل بیت امام حسن (ع) طی این ایام فعالیت گسترده ای را در کربلای معلا آغاز کرده و به لطف خداوند متعال زائران عزیز از خدمات این موکب رضایت دارند و ان شاءالله مورد قبول اهل بیت علیهم السلام واقع گردد.

رشیدی اظهار داشت: موکب کریم اهل بیت امام حسن (ع) از  سه سال پیش راه اندازی شد، سه سال پیش مدرسه ای مخروبه و بلا استفاده در کربلا یافتیم و با یاری خداوند شروع به تعمیر و تجهیز آن برای استفاده به عنوان موکب کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته به کمک جمعی از  جوانان استان، اقدامات لازم برای اسکان و پذیرایی از زائران را انجام دادیم و در هر وعده‌ی صبحانه، نهار و شام بیش از ۲۵۰۰ نفر را با بهترین غذاهای ایرانی اطعام کردیم و از کمک و همراهی ۱۰۰ نفر از عوامل اجرایی بهره بردیم.

وی بااشاره به پذیرایی موکب کریم اهل بیت علیهم السلام از زائران کشورهای دیگر، گفت: زائرانی که به موکب کریم اهل بیت می آمدند از خدمات ارائه شده بسیار راضی بودند و خداوند را شاکریم که کرمانشاهی ها، ایران را در کربلا سربلند کردند.

رشیدی افزود: امسال همه تلاش خود را برای ارتقاء کیفیت و کمیت بحث پذیرایی و اسکان و اطعام در موکب کریم اهل بیت(ع) به کار گرفتیم و چند تیم برای خدمت رسانی به این موکب در کربلای معلی اعزام کردیم و عوامل اجرایی هم اکنون در کربلای معلی مستقر هستند.

وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده در موکب کریم اهل بیت علیهم السلام گفت: حمام و چندین چشمه سرویس بهداشتی، ۴ منبع آب، مکانهای استراحت برای زائران را فراهم کردیم، روزانه در هر وعده ۳۰۰۰ نفر را اطعام می‌کنیم و در مجموع روزانه ۱۰۰۰۰ نفر اطعام می‌شوند، در بحث اسکان نیز ظرفیت برای ۱۲۰۰ نفر  وجود دارد و سه برابر ظرفیت موکب نیز برای پذیرایی پیش بینی شده است.

مسئول موکب کریم اهل بیت امام حسن (ع) با اشاره به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در موکب کریم اهل بیت علیهم السلام گفت، اقامه نماز جماعت در هر سه وعده، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان ممتاز و بین المللی، برگزاری حلقه‌های تفسیر قرآن، اقامه عزادار بعد از نماز مغرب و عشا همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، روضه و سینه زنی را داریم.

رشیدی افزود: از حضور مداحان خوب و ممتاز استان و کشور از جمله سید محمد جوادی، محمد سهرابی، سید مجید بنی فاطمه، استاد میرباقری، استاد سیب سرخی، نریمان پناهی و دیگر مادحین و ذاکران بهره‌مند هستیم.

وی با اشاره به تداوم فعالیت‌های موکب کریم اهل بیت علیهم السلام در بحث اسکان و پذیرایی از زائران بعد از مراسم اربعین گفت: خدمات رسانی تا دو روز بعد از اربعین ادامه می‌یابد.

رشیدی افزود: کادری مجرب از پزشکان عمومی و پرستاران نیز در موکب کریم اهل بیت علیهم السلام حضور دارند و خدمت رسانی می‌کنند، درمانگاه صحرایی و اقلام زیاد دارویی نیز در موکب فراهم کردیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.