ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62129
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۲۸
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
افتتاح بلوار مرجعیت تا پایان امسال ، ترافیک در مسیرهای منتهی به منطقه پردیسان قم را کاهش می دهد

افتتاح بلوار مرجعیت تا پایان امسال ، ترافیک در مسیرهای منتهی به منطقه پردیسان قم را کاهش می دهد

ابوالفضل مستقیمی روزسه شنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت عبور و مرور مردم پردیسان ، شهرداری قم پروژه های احداث سه بلوار مرجعیت، زائر شهید آوینی و اتصال بلوار امام صادق(ع) به جاده اراک را در دستور کار خود قرار داده است ، اظهار داشت: با احداث و بهره […]

ابوالفضل مستقیمی روزسه شنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت عبور و مرور مردم پردیسان ، شهرداری قم پروژه های احداث سه بلوار مرجعیت، زائر شهید آوینی و اتصال بلوار امام صادق(ع) به جاده اراک را در دستور کار خود قرار داده است ، اظهار داشت: با احداث و بهره برداری از این بلوارها، مشکلات عمده مردم پردیسان قم در زمینه ترافیک مرتفع خواهد شد.
وی بااشاره به توقف بخشی از پل غدیر در ورودی شهرک پردیسان قم گفت: احداث و تکمیل پل غیر همسطح پردیسان، بر عهده اداره کل راه و شهرسازی می باشد و اجرای بخشی از این پروژه، به دلیل معارضات ملکی متوقف شده است.
مستقیمی خاطرنشان کرد: اکنون رفع معارضات در دستور کار قرار دارد و با تکمیل پروژه، کارایی این پل نیز کامل تر خواهد شد.
شروع پروژه پل غدیر پردیسان قم از سال 88 و با همکاری دو ارگان شهرداری و اداره راه و شهرسازی آغاز شده و اکنون تنها به بلوار امام صادق (ع) اتصال پیدا کرده است. درحال حاضر این پروژه متوقف شده و حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرده بود: متأسفانه هنوز تمام زمین مورد نیاز برای اتمام پروژه پل پردیسان در اختیار اداره راه قرار نگرفته و این امر سبب نیمه‌تمام ماندن پروژه شده است.
بلوار مرجعیت نیز از جمله طرح های بزرگ قم است که در کاهش ترافیک بلوار الغدیر تاثیر زیادی دارد. این طرح که در 3 فاز پیش بینی شده، فاز نخست آن حدفاصل سه راهی انسجام تا میدان شهید کریمی قم در ابتدای سال 95 با اعتبار25 میلیارد ریال گشایش یافت. فاز دوم این بلوار نیز در حدفاصل میدان مرجعیت تا شهرک قدس با اعتباری بالغ ‌بر 148 میلیارد ریال در سال جاری به بهره برداری رسید. فاز سوم نیز از شهرک قدس تا پردیسان در حال اجرا می باشد.
بلوار زائر نیز از ابتدای پارک سوار شمالی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در حریم رودخانه تا پردیسان است که هم اکنون تنها بخش اول آن اجرا شده و برای اتصال به پردیسان با مشکلاتی مواجه می باشد.
بلوار سوم نیز طرح شهید آوینی است که شهرک قدس را از مسیر شهرک مهدیه به پردیسان اتصال می دهد که رفع مشکل این پروژه منوط به تفاهم هیات امنای شهرک مهدیه قم و شهرداری و سازمان راه و شهرسازی می باشد.تاکنون در زمینه عملیات اجرایی کاری انجام نشده است.
بلوار امام صادق (ع) نیز از طریق پل غدیر می تواند پردیسان قم را به اتوبان قم – اراک متصل کند که اجرای این طرح نیز منوط به تکمیل بلوار زائر می باشد.
شهردار پردیسان قم همچنین در پاسخ سوال دیگر در مورد بلاتکلیف ماندن برخی بلوارها و خیابان های شهرک پردیسان و آسفالت نشدن آنها نیز گفت: احداث و تکمیل شوارع خاکی در پردیسان با پیگیری های صورت گرفته و طبق اولویت موارد بصورت همیاری توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در حال اقدام و جزو اولویت ها می باشد.
مستقیمی خاطرنشان کرد: از جمله شوارع در حال اجرا و تکمیل بلوار امام علی( ع)، خیابان کوثر، خیابان زاگرس و شوارع داخلی محله 8 می باشد.
وی همچینن درپاسخ به این سوال که ‘چرا در برخی محله ها، در زمین های وسیع، درختکاری های محدود انجام شده ولی خبری از احداث پارک یا بوستان نیست؟، خاطرنشان کرد: هر محله پردیسان دارای یک قطعه زمین با کاربری فضای سبز می باشد. با توجه به اینکه امکان ساخت تمام بوستانها در یک زمان وجود ندارد، جهت جلوگیری از تغییر کاربری این قطعات، فعلا درخت کاری آنها انجام شده است.
مستقیمی گفت: به مرور زمان هر سال، 2 الی 3 بوستان شهری ساخته می شود، همچنین کاربری فضای سبز واقع در خیابان شجاعت و بصیرت (محله 1) جزو پروژه های سال جاری بوده و بلافاصه پس از انتخاب پیمانکار اجرای عملیات عمرانی آغاز خواهد شد.
شهردار منطقه پردیسان قم در پاسخ به سوال که چرا کمربندی اطراف پردیسان و مسکن مهر بعد از سال ها بلااستفاده مانده و آسفالت نمی شود؟ نیز گفت:تکمیل آسفالت کمربندی پردیسان همزمان با احداث بلوار مرجعیت و با همکاری شهرداری و اداره کل راه وشهرسازی انجام خواهد شد.
مستقیمی همچنین با اشاره به وضعیت فضای سبز مجتمع های داخل پردیسان و وظیفه شهرداری دراین زمینه گفت: در خصوص اجرا و نگهداری محوطه و فضای سبز داخل مجتمع ها شهرداری هیچگونه وظیفه ای ندارد.
گفتنی است: ایرنا، این گفت وگو را به دنبال سوالات مکرر مردم منطقه پردیسان قم در مورد پروژه های مرجعیت، آوینی، بلوار زائر، وضعیت بوستان های پردیسان، خیابان های بلاتکلیف و بدون آسفالت این منطقه، کمربندی پریسان و فضای سبز داخل مجتمع های مسکونی انجام داده است.
بیش از 200 هزار جمعیت درپردیسان قم ساکن هستند. این منطقه در 12 کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.