ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید
  • شناسه : 62153
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۵۴
  • 141 بازدید
  • ارسال توسط :
مشق ارادت در اربعین حسینی/ موکبی برای هنرمندان جهان اسلام

مشق ارادت در اربعین حسینی/ موکبی برای هنرمندان جهان اسلام

حمید فخار هنرمند گرافیسیتی که این کارگاه را اداره می کند در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: موکب القلم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، محل تجمع هنرمندان بین المللی ،برای عرض ارادت عاشقانه مجاهدان هنری سپاه  حضرت  ولی عصر (عج) بصورت کاملا خودجوش و مردمی  و آتش به اختیار برپا شده است. […]

حمید فخار هنرمند گرافیسیتی که این کارگاه را اداره می کند در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: موکب القلم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، محل تجمع هنرمندان بین المللی ،برای عرض ارادت عاشقانه مجاهدان هنری سپاه  حضرت  ولی عصر (عج) بصورت کاملا خودجوش و مردمی  و آتش به اختیار برپا شده است.

این هنرمند گرافیسیت گفت: موکب القلم فرصتی برای تولید اثار زنده و دستی هنری ارزشمند در زمینه های خط  نقاشی گرافی  و… است که با مشارکت اساتید و هنرمندان ایرانی و عراقی و همچنین  حضور  هنرمندان  بین‌المللی شرکت  کننده در اربعین برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف این حرکت مردمی  ادامه داد:  خلق آثار هنری زنده در اربعین  تنها هدف این حرکت مردمی نیست؛ بلکه  حرکت به سمت امت واحده و نزدیکی و موانست نیروهای فعال فرهنگی، هنری عراق و ایرانی و سایر ملل حاضر  در اربعین ، هدف شاخص این حرکت مردمی است.

وی اربعین را بستر مناسبی برای سرعت  بخشید به ظهور  دانست و گفت: هدف از تجمع این هنرمندان‌، نشان دادن هنر ایرانی نیست و اربعین‌ فرصت مناسبی برای شکل دادن حرکتهای هدفمند و جریان ساز هنری هنرمندان جهان اسلام است.

وی درباره ایده شکل گیری این حرکت مردمی گفت: تجربه های  موفق سال گذشته این موکب، انگیزه ای برای ادامه دادن این حرکت خودجوش با عمق بیشتر شد که امسال با یک فراخوان عمومی با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی هنرمندان  مختلف  را دعوت به همکاری کردیم.

وی درباره حضور  هنرمندان عراقی در این موکب گفت: رایزنی های قبلی  با خانه فرهنگ و هنر نجف، انجمن خوشنویسان عراق، مجموعه های فرهنگی نجف اشرف منجر به شناسایی و حضور هنرمندان  عراقی در این موکب جهت خلق آثار زنده هنری شد.

فخار  محورهای خلق اثار هنری را استکبار ستیزی و طاغوت ستیزی در مقابل ایمان  و معرفی طاغوت اسراییل و امریکا، حرکت به سمت قدس، نقش زمینه ساز اربعین در ظهور امام زمان، شناساندن فرهنگ اسلامی و حضرت اباعبدالله حسین عنوان کرد.

حمید فخار با اشاره به استقبال سایر زائران هنرمند حاضر در راهپیمایی اربعین از فعالیتهای هنری موکب القلم، گفت: این موکب فرصتی برای تولید میدانی آثار هنری بین مردم است که ارتباط خوبی زایران با هنرمندان حین تولید برقرار می کنند و همچنین جذابیتهای موکب موجب حضور سایر هنرمندان  ناشناخته عراقی  و خلق اثار هنری شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از هنرمندان نقاش و خطاط از نجف، بصره در این موکب به خلق اثار پرداختند و این  ارتباط در اینده میتوانید زمینه گسترش کار و حضور سایر هنرمندان عراقی را فراهم نماید.

وی با اشاره به فقدان اثار هنری فاخر با محور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در عراق گفت: ادامه این سبک و الگوی کار هنری، فرصت مناسبی برای اشنایی و  رشد اثار هنری گره خورده با موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در عراق خواهد شد.

فخار ادامه داد: با رایزنی های مختلف با مجموعه حشد الشعبی عراق، سپاه بدر، خانه فرهنگ نجف، خروجی های  هنری این موکب  در چندین نمایشگاه در عراق اکران خواهد شد تا زمینه حضور  گسترده این حرکت در سالهای اینده فراهم شود.

فخار با اشاره به دیگر فعالیتهای این موکب گفت:  نمایشگاهی از آثار فاخر طراحان گرافیسیت نهضت مردمی پوستر انقلاب با موضوع  سیاسی و اجتماعی برگزار شده است و همچنین تمام کتبیه های فضاسازی  موکب القلم توسط هنرمندان نهضت پوستر انقلاب با دست کار شده است.

فخار در پایان  ضمن تاکید بر اهمیت ادامه این حرکت مردمی خودجوش و اتش به اختیار گفت: همه مجموعه های هنری و فرهنگی را دعوت به حضور و برپایی چندین موکب هنری در مسیر راهپیمایی  اربعین میکنم که  پیوستن  خیل عظیمی  از هنرمندان کشورمان و سایر کشورهای منطقه،  زمینه پیوند هرچه بیشتر هنرمندان امت واحده اسلامی و خلق اثار هنری در اربعین حسینی  را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است  موکب القلم با میزبانی  موکب صاحب الزمان در عمود ۸۲۸ از ۱۵ صفر تا ۱۸ صفر ادامه دارد  و ۱۵ نفر از هنرمندان شاخص ایرانی و عراقی به خلق اثار می پردازند.

همچنین در سال گذشته موکب القلم با فضاسازی میدانی خیابان ثوره العشرین از تصاویر نقاشی شده شهدای شاخص محور مقاومت و مدافع حرم، فعالیت  خود را آغاز  کرد.

 از دیگر اثار خلق شده تابلو بزرگ لبیک یا حسین با اثر انگشت زایران، نمایشگاه پوستر استکبار ستیزی  و همچنین طرح زیارت نیابتی صدهزار شهید ایران و سایر کشورهای محور مقاومت بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.