ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62205
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
  • 151 بازدید
  • ارسال توسط :
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: نمی دانیم مسئول شلیک موشک به یمن کیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: نمی دانیم مسئول شلیک موشک به یمن کیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بامداد چهارشنبه خبرنگار ایرنا، هدر نوئرت روز سه شنبه به وقت محلی در نشست خبری افزود: درباره اینکه سعودی ها ایران را برای شلیک موشک به عربستان متهم کرده اند، نظری نداریم و هنوز نمی دانیم چه کسی مسئول اصلی این عمل است.وی درباره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بامداد چهارشنبه خبرنگار ایرنا، هدر نوئرت روز سه شنبه به وقت محلی در نشست خبری افزود: درباره اینکه سعودی ها ایران را برای شلیک موشک به عربستان متهم کرده اند، نظری نداریم و هنوز نمی دانیم چه کسی مسئول اصلی این عمل است.
وی درباره رویداد اخیر در عربستان و دستگیری شاهزادگان آن کشور هم گفت: از مسئولان سعودی برای مبارزه با فساد حمایت می کنیم اما در مورد اینکه وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات اخیر کاری کرده است یا خیر؟ اطلاعی ندارم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: با بسیاری از مسئولان سعودی ارتباط خوبی داریم و قبلا با آنها برای مبارزه با تروریسم همکاری هایی داشته ایم. همچنین برای مبارزه با فساد و تامین شفافیت از آنها حمایت می کنیم.
نوئرت تاکید کرد: فقط از آنها می خواهیم که فعالیت های خود را شفاف و عادلانه پیش ببرند.
وی درباره حصر خانگی رئیس جمهوری یمن هم گفت: من در مورد اینکه رئیس جمهوری یمن در عربستان تحت حصر خانگی قرار دارد یا نه، خبری ندارم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اظهارات نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد مبنی بر متهم کردن ایران به شلیک از یمن، اظهار کرد: او نگفت که ایران مسئول آن است، او گفت که ممکن است اصلیت ایرانی داشته باشد.
نوئرت ادامه داد: وقتی از نگرانی در مورد تروریسم صحبت می کنیم، هیچ کسی بهتر از مردمی که در منطقه زندگی می کنند، این وضعیت را درک نمی کنند. به نظرم طبیعی است که دولت سعودی این حمله را تروریستی بداند.
وی اضافه کرد: نوع فعالیت هایی که حزب الله انجام داده است بر همه روشن است. تعجب آور نیست که حزب الله به عنوان گروه تروریستی دیده شود و تعجب آور نیست که عربستان از حمله اخیر ناراحت باشد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: مشکلات بین عربستان و قطر را از زمانی که پیش آمدند، پیگیری کرده ایم و اتفاقات اخیر زنگ خطری است برای کشورهای منطقه که به یاد بیاورند با چه خطراتی روبرو هستند و باید مسائل را جدی تر بگیرند.
نوئرت در مورد اینکه آیا فعالیت های عربستان خود به هم زننده ثبات است یا نه، گفت: باید بگوییم که دقیقا می دانیم که چه کسانی، به خصوص دولت ایران، چه می کنند و چگونه ثبات را به هم می زنند. شاهد فعالیت‌های ایران در یمن، سوریه و دیگر نقاط منطقه بوده‌ایم. هرکجا که ایران گام می‌گذارد، دردسر ایجاد می‌کند.
وی درباره تحولات لبنان هم تصریح کرد: با توجه به تحولات اخیر روابط آمریکا با لبنان تغییری نخواهد کرد. لبنان شریکی قوی برای ایالات متحده است و واشنگتن از دولت قانونی لبنان حمایت می کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با شوکه شدن از این سئوال که حزب الله عضو قانونی در دولت لبنان است، گفت: آمریکا حزب الله لبنان را تروریست می داند و در عین حال از دولت لبنان حمایت می کنیم.
نوئرت همچنین اظهار کرد: هیچ حرفی در مورد اینکه آیا عربستان در استعفای سعد الحریری نقش داشته است، نمی زنیم.
وی درباره راه کار جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه اظهار کرد: یک گام نزدیک شدن عراق به عربستان است که نخست وزیر العبادی آن را برداشت، ما از نزدیک شدن روابط بین عربستان و عراق حمایت می کنیم و آن را قدمی در راه درست می دانیم، زیرا آنها همه عرب هستند و باید به هم نزدیک شوند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آیا عربستان شریک آمریکا در مقابله با قدرت ایران در منطقه است یا خیر؟ گفت: منافع مشترکی در این حوزه داریم.
نوئرت درباره اختلاف کردستان عراق و دولت مرکزی هم اظهار کرد: اینکه عراقی ها و کردها سر میز مذاکره رفته اند، قدم مثبتی است و اینکه آنها در حال حاضر به سمت هم موشک پرتاب نمی کنند، نکته خوبی است.
م.ع**1429**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.