ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62339
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۲۰
  • 366 بازدید
  • ارسال توسط :
قدرت نرم شیعه؛تهدیدات سخت داعش را خنثی کرده است/حضور میلیونی عشاق امام حسین(ع) در مسیری که تهدید می شوند،اقتدار شیعیان را نشان می دهد

قدرت نرم شیعه؛تهدیدات سخت داعش را خنثی کرده است/حضور میلیونی عشاق امام حسین(ع) در مسیری که تهدید می شوند،اقتدار شیعیان را نشان می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبیل حموده خبرنگار شبکه المنار در گفتگو با آرمان کرمان ؛در خصوص بازتاب راهپیمایی عظیم اربعین در رسانه های غیر مسلمان اظهار کرد: آن چه که من به عنوان یک خبرنگار در چند سال اخیر  در این رسانه ها شاهد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبیل حموده خبرنگار شبکه المنار در گفتگو با آرمان کرمان ؛در خصوص بازتاب راهپیمایی عظیم اربعین در رسانه های غیر مسلمان اظهار کرد: آن چه که من به عنوان یک خبرنگار در چند سال اخیر  در این رسانه ها شاهد بودم این است که آنان با چند روش راهپیمایی بزرگ عاشقان امام حسین علیه السلام را پوشش داده اند.

 
وی با بیان اینکه رسانه های سراسرجهان با توجه به تمایلات سیاسی خود به پوشش تجمع عظیم اربعین می پردازند، تصریح کرد: رسانه های از جهت نوع نگاه به سه دسته تقسیم می شوند که دسته اول این رسانه ها، تنها مسیر راهپیمایی اربعین پوشش می دهند.

 
این فعال رسانه ای با بیان اینکه نگاه این رسانه ها به اربعین تنها یک مراسم مذهبی سالانه شیعه است تشریح کرد: آنها سعی می کنند این راهپیمایی عظیم را در حد کارناوال های مناسبتی و مذهبی تقلیل دهند تا مخاطب غیرشیعی آن را یک مراسم مذهبی صرف ببیند.

 
وی افزود: با این وجود دسته دیگری از رسانه ها سعی می کنند نگاه جزیی تری به این پدیده داشته باشند و در کنار پوشش خبری به چرایی و سابقه تاریخی آن نیز بپردازند.

 
حموده دسته سوم رسانه ها را با دید مغرضانه دانست و اظهار داشت: این رسانه ها برای تخریب اهداف والای تجمع اربعین ، بسیار زیرکانه به حاشیه های مرتبط با عاشورا می پردازند.

 
وی ادامه داد: به عنوان مثال پرداختن به افرادی که وسایل تیز  بر روی بدنشان می زنند و یا نمایش دادن لباس هایی با خون زیاد پوشیده شده اند.

 
این کارشناس رسانه ای توضیح داد: این رسانه ها با تحریک منفی احساسات مردم به طور منفی، تنفر غیر مستقیم را به بیننده القاء می کنند و با حاشیه اصل موضوع را تحت الشعاع قرار می دهند.

 
وی بیان کرد: رسانه ای مانند فرانس پرس که به ترویج اسلام هراسی می پردازد سعی می کند مذهب شیعه را مذهبی با تفکری خشن و بر مبنای ریختن خون نشان دهد.

 
خبرنگار شبکه المنار با بیان اینکه زیر شاخه هایی نیز در این سه دسته بندی وجود دارد گفت: به طور مثال گاهی اوقات مقایسه های دیگری را همانند مقایسه حج به کربلا  بدون توجه به تفاوت های این دو صورت می گیرد.

 
حموده گفت: در رسانه های با مخاطب غیر شیعه مواردی مانند پیاده روی شبانه روزی،لباس مشکی زائرین همچنین پرچم ها و نوع رنگی که درآنها به کار برده اند، خودجوش و مردمی بودن این حرکت عظیم  خدمات ارائه شده در آن مانند دوختن کفش ها و یا ماساژ دادن و …. برایشان جالب است و به آن می پردازند.

 
این خبرنگار با تاکید بر اینکه قدرت نرم شیعه حتی توانسته است تهدیدات سخت داعش را خنثی کرده است، اعلام کرد: وقتی مردم با اصرار تنها با یک ساک و بدون هیچ ترسی به سمت  محلی می رود که هر لحظه ممکن است بمیرد این نشان دهنده اقتدار شیعیان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.