ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62380
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۳۷
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
کرمان در اربعین حسینی سراسر غرق ماتم است

کرمان در اربعین حسینی سراسر غرق ماتم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، آیین عزاداری، سوگواری و مدیحه سرایی اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش امروز (پنجشنبه) در مساجد، تکایا و حسینیه های سراسر استان کرمان با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.در چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، آیین عزاداری، سوگواری و مدیحه سرایی اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش امروز (پنجشنبه) در مساجد، تکایا و حسینیه های سراسر استان کرمان با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.
در چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) مردم مومن و ولایت مدار استان کرمان در سوگ مرد بزرگ تاریخ شور و حماسه، نشستند که حیات اسلام مدیون خون پاک و اصحاب و یاران اوست.
مردم سراسر استان کرمان پس از قرائت زیارت با فضیلت اربعین امام حسین (ع) و زیارت عاشورا، به تکریم و بزرگداشت این روز و احیای خاطره غمبار عاشورا به عنوان رمز تداوم شور عاشورایی می پردازند.
عزاداران حسینی در دیار کریمان با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها نسبت به مصیبت خاندان رسول خدا ابراز اندوه می کنند آنچنانکه خیابان های کرمان از نخستین ساعات صبح روز اربعین، شاهد دستجات عزاداری است.
عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این دیار مانند سایر مسلمانان و شیعیان جهان در تمام روزهای سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در زیارت و اقامه ماتم و عزاداری کوتاهی نکرده و یاد و خاطره حماسه سازان کربلا را گرامی دارند.
پخش نذری های مختلف توسط ارادتمندان امام حسین (ع) در بین عزداران از دیگر آیین های مرسوم این روز در کرمان است.
شهرستانهای استان کرمان نیز از این مهم مستثنی نیستند و ارادت خود را سرور و سالار شهیدان با پوشیدن جامعه های سیاه و ساماندهی هیات های عزاداری هر ساله به نمایش می گذارند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.