ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62684
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۳۶
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
عراق وارد سیاست محوربندی ها نمی شود

عراق وارد سیاست محوربندی ها نمی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در دوحه دیدار کرد. در این دیدار روابط دوجانبه و راههای تقویت آن و نیز مقابله با چالشهایی که منطقه با آن روبرو است مورد رایزنی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در دوحه دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه و راههای تقویت آن و نیز مقابله با چالشهایی که منطقه با آن روبرو است مورد رایزنی قرار گرفت.

الجعفری اعلام کرد: عراق جنگ با داعش را پشت سرگذاشته است و مرحله جنگ با ویرانی ها برجا مانده از داعش را آغاز خواهد کرد و شهرهای عراق را خواهد ساخت. عراق کشوری ثروتمند با منابع بسیار است اما با شرایط سخت در نتیجه چالش امنیتی مربوط به جنگ با تروریسم و چالش اقتصادی شامل کاهش قیمت نفت و هزینه جنگ با تروریستها داعش دست و پنجه نرم می کند و خواهان ادامه حمایت کشورهای برادر و دوست در زمینه بازسازی است.

وی افزود: عراق امروز روابط خوبی با کشورهای عربی و منطقه ای و بین المللی دارد و به دنبال بهره گیری از روابطش برای تحقق ثبات و امنیت در منطقه است. عراق وارد سیاست محور بندی نمی شود و سیاست منافع مشترک و رویارویی با خطرات مشترک و تقویت همکاری با همه کشورها را دنبال می کند.

از سوی دیگر امیر قطر نیز پیروزی های عراق در جنگ با تروریستهای داعش را تبریک گفت و از نقش دیپلماتیک عراق در توجه به گفتگو و عبور از چالشهای منطقه تمجید کرد.

وی تاکید کرد: قطر بر اهمیت روابط دوجانبه با عراق و شرکت در بازسازی زیرساختهای شهرهای عراق تاکید دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.