ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62754
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
  • 464 بازدید
  • ارسال توسط :
آل‌سعود درصدد ایجاد فتنه‌ای جدید با هماهنگی آمریکا در لبنان است

آل‌سعود درصدد ایجاد فتنه‌ای جدید با هماهنگی آمریکا در لبنان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز کرج با تاکید بر اینکه  تلاش انسان ناتوان غیبت کردن دیگران است، اظهار داشت: در روایتی از حضرت امیرالمومنین (ع) آمده که منفورترین انسان‌ها در نزد خداوند تعالی غیبت‌کننده است و البته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز کرج با تاکید بر اینکه  تلاش انسان ناتوان غیبت کردن دیگران است، اظهار داشت: در روایتی از حضرت امیرالمومنین (ع) آمده که منفورترین انسان‌ها در نزد خداوند تعالی غیبت‌کننده است و البته غیبت کافران و ملحدان حرام محسوب نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه موضوعی را که مردم و جامعه از آن اطلاع دارند غیبت نیست، افزود: برای درمان عمل ناپسند غیبت دو راه وجود دارد که نخست باید زبان مومن از بیان حرف و غیبت کنترل شود و دقت در گفتار بسیار حائز اهمیت است و آثار دنیوی و اخروی حرف توسط مسلمان در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه خطرناک‌ترین عمل در جامعه تهمت است و زبان انسان در گفتار این عمل ناپسند باید کنترل شود، بیان کرد: راه حل دوم برای ترک غیبت دقت در دوستی با دیگران است و در مواردی دوستان و اطرافیان انسان را دعوت به مجلس غیبت می‌کنند و در صله ارحام نیز غیبت و تهمت نباید گفته شود. 

خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه اهل تقوا مستمر در حال تقویت بصیرت خویش هستند، گفت: در خطبه 47 نهج البلاغه حضرت امیر(ع) موعظه را وسیله‌ای برای زنده نگه داشتن قلوب مومن معرفی می‌کنند و باید در جلسات هفتگی موعظه شرکت کرد تا انسان عبرت‌های زمانه را درک کند.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی امسال با شکوه و عظمت برگزار شد، تاکید کرد: اربعین سبب بیداری تمام امت اسلامی و ملل جهان می‌شود که تحت ظلم قرار دارند و این یک حرکت جهانی برای تمام مردم آزاده و احرار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اربعین حسینی خاری در چشم استکبار جهانی است، اضافه کرد: استکبار با هر ابزاری در صدد تحریف این حرکت الهی است و بدانیم که پیاده‌روی اربعین پیام بزرگی دارد که یکی از آن‌ها به گوش رسیدن صدای خرد شدن رژیم‌های طاغوتی در منطقه و جهان است.

وی با تاکید بر اینکه مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده از اربعین حسینی رقم می‌خورد، اظهار داشت: سیاست‌های اسلام ستیزی و شیعه هراسی کشورهای استکباری کاری از پیش نمی‌برد و روز به روز عرصه به آن‌ها تنگ‌تر می‌شود تا جایی که گلوی استکبار را خفه می‌کند. 

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای قصد تخریب این حرکت الهی را دارند، ادامه داد: از اربعین حسینی باید پاسداری کرد و رسانه‌های غربی سعی دارند این موضوع را تخریب و تحریف کنند و تلاش می‌کنند که راهپیمایی اربعین حسینی را یک حرکت سیاسی و با مدیریت ایران به جهان معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیان این مطلب که راهپیمایی اربعین در سال‌های گذشته نبوده خلاف واقع است و دستوری برای ایجاد دعوا بین عرب و عجم است، عنوان کرد: از تعداد بیش از 20 میلیون زائر اربعین حسینی تنها 2 میلیون نفر ایرانی هستند که نشان می‌دهد این حرکت الهی ربطی به ایران ندارد.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین در زمان صدام مخفیانه انجام می‌گرفت، افزود: بعد از حادثه کربلا راهپیمایی اربعین حسینی برای زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) وجود دارد و در این چند ساله تقویت شده است.

وی با تاکید بر اینکه استکبار تلاش دارد با اسلام و شیعه‌هراسی اربعین حسینی را مخدوش کند، تصریح کرد: دشمن درصدد است مسئله مهدویت و اصل ظهور را از بین ببرد و اربعین حسینی سیاست‌های ننگین آن‌ها را افشا کرد و واقعیات تفکر اسلام و شیعه ناب اهل بیت(ع) را به جهان نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه تفکر شیعی عمیقا به فرهنگ "صلح" در جهان باور و توجه دارد، ادامه داد: برخی مدعیان اسلام با جنگ چهره اسلام واقعی را تخریب کردند و این شور و حرارت در اربعین حسینی سبب رفع این موضوع شد و این حرکت هر روز فزاینده می‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان باید در این راهپیمایی شرکت کنند، تاکید کرد: این مسیر سبب ایجاد روحیه سازش‌ناپذیری در میان این قشر جامعه شده و نسل به نسل انتقال می‌یابد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه استکبار در تلاش است تا قدرت ایران را مهار کند، گفت: دشمنان با اقداماتی در داخل و خارج و همراه‌سازی برخی دولت‌های منطقه در تلاش هستند و وزیر خارجه بحرین گفته است که خطر ایران را باید در منطقه دفع کرد و جمهوری اسلامی با حمایت از حزب الله لبنان و حشدالشعبی خطر منطقه است!

وی افزود: نقش‌های عربستان سعودی در کشورهای عراق، یمن و سوریه به نفع این کشور نبوده و در یمن نیز علاوه بر حملات شبانه‌روزی به مناطق مسکونی کاری از پیش نبرده است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ننگ بزرگی در جریان جنگ یمن برای سازمان ملل به ثبت رسید، بیان داشت: 7 میلیون با خطر قحطی و 900 هزار نفر نیز در یمن مبتلا به وبا هستند که در روبه‌روی چشم جهانیان نسل‌کشی در حال اتفاق است و فقط در حد زبانی آن را محکوم می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی باید از این نسل‌کشی جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های داخلی ایران باید برای حل این موضوع و جلوگیری از کشتار مسلمانان یمن فعال‌تر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه ریاض دارای پیام است، افزود: آل سعود بعد از استیصال در منطقه و از طرفی دیگر افزایش فزاینده قدرت محور مقاومت درصدد ایجاد فتنه‌ای جدید  با هماهنگی آمریکا در لبنان است.

خطیب نمازجمعه کرج با اشاره به استعفای نخست وزیر لبنان که تابعیت عربستانی داشته و جزو مفسدین عربستانی نیز است، گفت: بحران‌سازی و بی‌ثباتی در منطقه برای وارد کردن ضربه به محور مقاومت و حزب‌الله لبنان است تا نقش ایران در منطقه کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه آل سعود با این رویکرد به حذف نزدیک‌تر می‌شود، عنوان کرد: این کشور جز زبونی و نابودی چیزی عایدش نمی‌شود و پیروزی از آن محور مقاومت بوده و پیروزی در مقابل ایران توهم است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه تجربه دوران دفاع مقدس برای دشمنان ایران عبرت شود، اضافه کرد: اگر آل سعود جنگ با ایران را آغاز کند پایان جنگ با خودش نیست و بدانند که ایران سرزمین دلاورمردان است و فقط لشگر عملیاتی استان البرز کار آل‌سعود را یکسره می‌کند. با توجه به مجموعه شرایط، فتنه تازه در لبنان  به سرنوشت فتنه همه‌پرسی کردستان عراق مبدل می‌شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه 24 آبان‌ماه هفته کتاب است، عنوان کرد: سرانه کتاب خوانی در تمام سطوح سنی و سوادی در کشور بسیار کم است و برای جامعه‌ای با سابقه فرهنگی و تمدنی این شرایط مناسب نیست و باید مردم به کتاب‌خوانی اعتیاد پیدا کنند. فضای مجازی بیشتر مطالب کذب است و واقعیت‌ها در کتاب قرار دارد؛ جایگزینی فضای مجازی به جای کتاب‌خوانی خود نیز یک "تهاجم فرهنگی" است و سواد رسانه‌ای مردم ایران کم است که باید این مورد در کشور رشد پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تاکید بر اینکه کتاب‌خوانی باید روش مستمر در خانواده‌ها شود، افزود:وقف و گردش کتاب در جامعه اهمیت زیادی دارد و ترغیب به ترویج کتاب‌خوانی در اجتماع باید روز به روز افزایش یابد.

وی با انتقاد از گسترش بنر‌های تبلیغاتی در مواردی ضد ارزشی در سطح شهر، گفت: برای تبلیغ و تشویق و ترویج کتاب در بنرهای تبلیغاتی در شهر با محتوای مناسب کارهای بیشتری شود و صداو سیما گزارش‌های بیشتری در این موضوع نشر دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها باید به غیر از برگزاری مسابقات به ترویج و تشویق کتاب اهمیت دهد، اضافه کرد:کتاب غذای روح برای انسان است و باید تلاش کرد که جوانان و مردم از اوقات فراغت خود به نحو مناسبی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تولید کتاب در کشور نیز حائز اهمیت است، اظهار داشت:کسانی که قدرت نویسندگی دارند در زمینه‌های مختلف به‌ویژه کودکان و نوجوانان اقدام به نشر کتاب کنند که البته هزینه‌های تولید بالا است که باید کمک بیشتری شود.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه مدتی است نشر کتاب‌های با محوریت ضد فرهنگ دینی رشد پیدا کرده است، بیان داشت:دستگاه‌های مربوطه این موضوع را جدی گرفته و اینکه فاصله گرفتن از کتاب برای جامعه خطر بوده و کتاب‌خوانی وظیفه ملی و واجب دینی مردم نیز است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین استانی و شهری در انتخاب افراد در سمت مدیریت دقت کنند، گفت: برای اصلاح امور استانی چاره‌ای نیست جز اینکه از افراد کاربلد، متخصص، متعهد، پاک‌دست و مستقل استفاده شود و در انتصابات خدا را باید در نظر گرفت و  فشارهای سیاسی کنار گذاشته شود.

امام‌جمعه کرج با تاکید براینکه اگر فساد فردی محرز شد به هیچ عنوان نباید برای برکناری وی تحت فشار قرار گرفت، عنوان کرد: بنده حامی شما هستم و اگر فسادی محرز شد و نمی‌گذارند که این فرد جا به جا شود به من اطلاع دهید و باید نهضت ضد فساد در ادارات استان راه انداخته شود تا رشد همه جانبه داشته باشیم.

وی بیان کرد: آمار جدید گمرک از رشد 19 درصدی واردات در 7 ماه سال 96 نسبت به مشابه سال 95 حکایت دارد که با اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همخوانی ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.