ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62786
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
شفاف‌سازی رخدادهای بزرگ منطقه

شفاف‌سازی رخدادهای بزرگ منطقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «هادی محمدی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت: پنج رخداد بزرگ در سطح منطقه مطرح هستند که حاصل روندهای مرتبط با هم و راهبرد امریکا در غرب آسیاست. اصابت موشک بالستیک یمنی به فرودگاه ملک خالد ریاض که سرفصل تحولات بزرگ در جنگ تحمیلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «هادی محمدی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

پنج رخداد بزرگ در سطح منطقه مطرح هستند که حاصل روندهای مرتبط با هم و راهبرد امریکا در غرب آسیاست. اصابت موشک بالستیک یمنی به فرودگاه ملک خالد ریاض که سرفصل تحولات بزرگ در جنگ تحمیلی یمن است، پاکسازی تمامی موانع و نگرانی‌ها در درون پادشاهی سعودی که هم پاسخ به شرایط متزلزل داخلی آن است و هم مقدمه‌ای برای به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، گروگانگیری محترمانه و مضحک سعد حریری در ریاض و اعلام استعفا از نخست‌وزیری لبنان که مهم‌ترین بهره‌بردار آن رژیم صهیونیستی و در راستای چالش‌سازی برای محور مقاومت است، رویکرد صریح دولت سوریه برای آزادسازی رقه و حسکه و در واقع شمال و شرق رود فرات، که برنامه امریکا در سوریه را یکسره خواهد کرد و نهایتاً مسیر مذاکرات آستانه که با دستور کار روس‌ها برای تشکیل کنگره گفتمان ملی و نهایی کردن پروسه سیاسی درسوریه هدفگذاری و با طرف امریکایی هم رایزنی شده است.

همه رخدادهای فوق با یک حادثه عظیم در توازن قدرت و تحولات غرب آسیا قابل تفسیر است و آن پایان و شکست پروژه تروریسم و جنگ نیابتی امریکاست که در روزهای آینده با جشن بزرگ پیروزی همراه خواهد شد. این جشن به مفهوم قدرت یکسره‌سازی محور مقاومت و هژمونی آن در سراسر منطقه است که با دستور کار و راهبرد امریکایی ترامپ و شرکای منطقه‌ای آن برای حذف نفوذ و قدرت ایران در منطقه در تضاد است.

در پرونده یمن، دستور کار فوری غرب، پایان دادن به جنگ و بحران در این کشور مظلوم است ولی نمی‌توانند در شرایط دست برتر یمنی‌ها و آسیب‌پذیری راهبردی برای محمد بن سلمان، آن را به اجرا بگذارند، چراکه پذیرش شرایط پس از موشک بالستیک یمنی به مفهوم پذیرش قدرت مطلق ایران و شرکای مقاومت منطقه‌ای است که با پیروزی بر داعش در عراق و سوریه حلقه تکمیلی خواهند ساخت.

جنب و جوش دیپلماتیک در این زمینه و مواضع توخالی سعودی و نگرانی غرب از تغییر توازن در جنگ یمن و ناتوانی سعودی و امریکا برای هر اقدام نظامی و تحقق تهدیدات خود، فقط به یک خروجی سیاسی – حقوقی برای تحریم‌های فرابرجامی ایران خواهد رسید که دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی با دستور نتانیاهو برای آن بسیج شده است.

برای تأثیرگذاری بر روند پیروزی‌ها در سوریه و ممانعت از حرکت سوریه به سمت رقه و حسکه، مذاکرات مقامات عالی‌رتبه اطلاعاتی امریکا در دمشق برای حذف ایران در ازای عقب‌نشینی از رقه بی‌نتیجه مانده و کارت استفاده از گروگانگیری حریری و استعفای سعد حریری برای حذف حزب‌الله و مقاومت از سوریه و مناطق اشغالی جولان و قنیطره هم به رسوایی و نتایج معکوس نزدیک می‌شود.

اینکه روس‌ها برای کنگره گفتمان با طرف امریکایی از مدتی قبل توافقاتی کرده‌اند، در صورتی که امریکا اهرم فشاری در سوریه و یا منطقه برای مجبور کردن روس‌ها و سوریه امتیازدهی نداشته باشد، توافقات فوق نیز به یک پروسه فرسایشی سیاسی و امنیتی برای امریکا تبدیل می‌شود و لذا حفظ مناطق اشغالی در شمال فرات یا در برخی مناطق جنوبی سوریه و پایگاه تنف و فعال کردن مجدد همکاری‌ها با ترکیه و پشتیبانی تسلیحاتی از جبهه النصره در ادلب و غرب حلب و پیرامون حماه، تنها سیاست باقیمانده آنها برای بازی در کنگره گفتمان ملی و امتیازخواهی در روند سیاسی سوریه خواهد بود.

هوشمندی فعال دیپلماتیک و استحکام آن در عرصه منطقه‌ای و همکاری با شرکای فرامنطقه‌ای در مدیریت رخدادهای راهبردی، کارکردهای پیروزی بر داعش را آنچنان مؤثر خواهد کرد تا اجماع‌سازی امریکایی، صهیونیستی و سعودی با اروپایی‌ها برای تحریم‌های فرابرجامی، موشکی و منطقه‌ای، بنیه و کارکرد خود را از دست بدهند و مبنای تعامل با اروپا و در قبال هراس‌افکنی امریکایی ترامپ و سعودی و رژیم صهیونیستی، بر مبنای موازنه قدرت جدید شکل گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.