ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62878
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۴۱
  • 340 بازدید
  • ارسال توسط :
روسیه نگران نفوذ داعش از افغانستان به آسیای مرکزی نباشد

روسیه نگران نفوذ داعش از افغانستان به آسیای مرکزی نباشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهار داشت: روسیه نباید درباره نفوذ داعش از افغانستان و سوریه به کشورهای آسیای مرکزی نگران باشد. وی در ادامه افزود: از روسیه می‌خواهیم تا از تلاش برای مشروعیت دادن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهار داشت: روسیه نباید درباره نفوذ داعش از افغانستان و سوریه به کشورهای آسیای مرکزی نگران باشد.

وی در ادامه افزود: از روسیه می‌خواهیم تا از تلاش برای مشروعیت دادن به گروه طالبان در افغانستان دست بردارد.

فرمانده ارشد آمریکایی به «رادیوآزادی» گفت: ما در ممانعت از نفوذ داعش به کشورهای آسیای مرکزی از افغانستان و سوریه با مسکو منافع مشترک داریم و این کار صورت نخواهد گرفت.

نیکلسون تصریح کرد: روسیه، آمریکا و افغانستان با توجه به منافع مشترک باید همکاری کنند ولی ما مخالف تلاش روسیه برای مشروعیت بخشیدن به مخالفان مسلح دولت کابل هستیم، زیرا سبب افزایش ناامنی و بی‌ثباتی خواهد شد.

وی از روسیه خواست که به جای تلاش برای مشروعیت بخشیدن به مخالفان مسلح برای روابط نزدیکتر با دولت افغانستان تلاش کند.

«زیمر من» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان نیز اعلام کرده بود که روسیه از نفوذ گروه‌های تروریستی، قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های غیرقانونی از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی نگران است.

وی اظهار داشت یک روند چند جانبه با کشورهای همسایه به رهبری افغانستان می‌تواند این نگرانی‌ها را حل و فصل کند زیرا ثبات در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه است.

این مقام غیرنظامی ناتو تصریح کرده بود: در حال حاضر با درنظر داشتن وضعیت جاری در افغانستان همه بازنده هستیم و ادامه این وضعیت برنده‌ای ندارد.

 این در حالی است که مقامات آمریکایی همواره روسیه را به حمایت از طالبان برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در افغانستان متهم کرده‌اند، اما مقامات ناتو و وزیر دفاع افغانستان تاکید کردند که تا کنون شواهدی مبنی بر حمایت روسیه از طالبان مشاهده نشده است.

از سوی دیگر، نمایندگان افغان و حتی مقامات محلی افغان بارها از حمایت تسلیحاتی گروه تروریستی داعش توسط بالگردهای ناشناس در افغانستان خبر داده‌اند و بارها جنگنده‌های آمریکایی طالبان را در درگیری با گروه تروریستی داعش هدف قرار داده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.