ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62923
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۳:۰۰
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
تجاوز کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی به آب‌های لبنان مانور است/ امکان ظهور تفکر داعش در هر نقطه از جهان وجود دارد

تجاوز کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی به آب‌های لبنان مانور است/ امکان ظهور تفکر داعش در هر نقطه از جهان وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «صباح زنگنه»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون سفر غیر منتظره «امانوئل مکرون»، رییس جمهوری فرانسه، به عربستان گفت: بسیاری از مقامات اروپایی و به ویژه آمریکا معمولا شامه قوی برای مکان تنش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «صباح زنگنه»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون سفر غیر منتظره «امانوئل مکرون»، رییس جمهوری فرانسه، به عربستان گفت: بسیاری از مقامات اروپایی و به ویژه آمریکا معمولا شامه قوی برای مکان تنش آلود به منظور ماهی گیری از آب گل آلود دارند. سفر رییس جمهوری فرانسه، یکی از همین سفرهاست. مکرون در سفر به امارات به فروش تسلیحات پرداخت و تلاش می کند در ریاض هم از این فرصت بهره ببرد.

او اضافه کرد: آنچه مسلم است، هیچ کدام از مقامات به دنبال کاهش تنش یا حل بحران در منطقه نیستند، بلکه به دنبال فروش تسلیحات و استفاده از فضای موجود هستند.

این کارشناس خاورمیانه ادامه داد: خانواده سعد الحریری شریک تجاری فرانسه و عربستان هستند. شرکت سعودی «اوجیه» یک شرکت فرانسوی است اما با سرمایه گذاری شاهزاده های سعودی و خانواده حریری فعالیت می کند. این شرکت چند سال پیش در عربستان دچار ورشکستگی شد و عامل اصلی آن مطالبات این شرکت از دولت ریاض بود. دولت عربستان حدود 9 میلیارد دلار به این شرکت بدهی دارد و بخشی از این مبلغ طبعا اگر زنده شود، عاید فرانسه خواهد شد.

زنگنه درباره ارتباط سفر مکرون به عربستان با وضعیت نخست وزیر مستعفی لبنان گفت: بخشی از این سفر به سعد حریری مربوط می‌شود اما بخش مهم تر آن به منافع تجاری، فروش تسلیحات یا اطمینان از آینده سرمایه گذاری ها در این کشور است. فرانسه مایل است برای سرمایه گذاری های قبلی خود یک امنیت و تضمین از دولت عربستان بگیرد.

او با اشاره به استعفای حریری و تجاوز کشتی های جنگی رژیم صهیونیستی به آب های لبنان بیان کرد: این اقدام یک مانور بوده و برای اعمال فشار بیشتر به حزب الله برنامه ریزی شده است. این اقدام به نوعی حمایت از جریان های عربستان در منطقه محسوب می شود.

او در خصوص اظهارات برخی مقامات درباره «پایان یافتن عمر داعش» گفت: پدیده داعش، پدیده نفی دیگران و تلاش برای حاکمیت در یک سرزمین است. حاکمیت داعش در عراق و سوریه فعلا سرکوب شده و دیگر جایگاهی در این دو کشور نخواهد داشت اما این پدیده و مکانیزم های تحرک، رشد و توسعه آن می تواند در هر شرایطی یافت شود و در کشورهای گوناگون پایگاهی پنهان پیدا کند؛ بنابراین تفکر نفی دیگران همچنان وجود خواهد داشت. استفاده از خشونت برای نفی دیگران، نیت بارز این تفکر است لذا تا زمانی که این تفکر و ریشه های فکری، ایدئولوژیک، اجتماعی و سیاسی آن برطرف نشود همچنان شاهد برخی حوادث خواهیم بود اما نه به مانند اقدام بزرگ در موضل و الرقه.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.