ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 62927
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۰۶
  • 345 بازدید
  • ارسال توسط :
بیماری مشکوکی در بین زائران مشاهده نشد/ فعالیت موکب های ایرانی ادامه دارد

بیماری مشکوکی در بین زائران مشاهده نشد/ فعالیت موکب های ایرانی ادامه دارد

مجید آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص کنترل بیماری‌ها در بین زائران اربعین حسینی در مرز‌ها گفت: حجم وسیعی از جمعیت در حال جابجایی از کشور عراق به ایران هستند که در این بین به علت تغییرات جغرافیایی مسلماً بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و ویروس‌ها در بین زائران به چشم می‌خورد؛ […]

بیماری مشکوکی در بین زائران مشاهده نشد/ فعالیت موکب های ایرانی  ادامه داردمجید آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص کنترل بیماری‌ها در بین زائران اربعین حسینی در مرز‌ها گفت: حجم وسیعی از جمعیت در حال جابجایی از کشور عراق به ایران هستند که در این بین به علت تغییرات جغرافیایی مسلماً بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و ویروس‌ها در بین زائران به چشم می‌خورد؛ بنابراین به‌طور فعالانه‌ای نیرو‌های امدادی در حال رصد و کنترل زائران به منظور جلوگیری از ورود بیماری‌ها به کشور هستند.

وی افزود: به علت حجم بالای زائران امکان کنترل سلامتی همه افراد وجود ندارد بنابراین به‌صورت رندومی زائران معاینه و در بسیاری از موارد با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته افراد بیمار خود نیز به نیرو‌های امدادی مراجعه کرده و پیگیر درمان می‌شوند.

دبیر ستاد اربعین خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرنطینه‌های مشخص شده مشغول به کارند و بیماران مشکوک به ویروس‌ها در این امکان مورد درمان قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است تاکنون مواردی ناشی از ورود بیماری‌های خطرناک در بین زائران مشاهده نشده است و تمام بیماری‌ها محدود به سرماخوردگی، بیماری‌های ریوی و دیگر ویروس‌های ابتدایی و قابل درمان بوده است.

وی در خصوص تعداد متوفیان زائران ایرانی گفت: هم‌اکنون آمار دقیقی از تعداد زائران فوتی در مراسم اربعین امسال اعلام نشده است و در طی روز‌های آتی بنابر اعلام کنسول‌گری‌های ایران و عراق نیرو‌های امدادی و ستاد اربعین آمار دقیق و علت اعلام خواهد شد.

آقابابایی در ادامه اذعان داشت: بر اساس آمار‌های موجود حدود یک میلیون نفر از زائران اربعین حسینی بیمه بوده‌اند و در صورت فوت هریک از این افراد بیمه‌شده، خانواده‌ها می‌توانند نسبت به شرایط اختصاص یافته به بیمه‌شدگان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام مراسم اربعین تمامی موکب‌های عراقی جمع شده‌اند، اما موکب‌های اصلی ستاد اربعین در عراق، نجف و کاظمین تا روز‌ دوشنبه به منظور خدمات‌رسانی به زائران ایرانی دایر هستند. این در حالی است که بیشتر خدمات مربوط به تغذیه بوده و تا حد امکان شرایط برای بهداشت و درمان زائران باقیمانده در کشور عراق فراهم شده است. همچنین وظیفه حمل و نقل این زائران بر عهده بخش خصوصی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.