ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63147
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۱۷
  • 457 بازدید
  • ارسال توسط :
شرکت بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراسم پیاده روی اربعین

شرکت بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراسم پیاده روی اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ دانشجویان امسال نیز مانند سال های گذشته در بزرگ‌ترین پیاده‌روی و گردهمایی مسلمانان دنیا، یعنی پیاده روی اربعین شرکت می کنند، این دانشجویان علاوه بر زیارت امام حسین (ع) در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ دانشجویان امسال نیز مانند سال های گذشته در بزرگ‌ترین پیاده‌روی و گردهمایی مسلمانان دنیا، یعنی پیاده روی اربعین شرکت می کنند، این دانشجویان علاوه بر زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین اهداف دیگری را نیز دنبال می کنند که می توان به نشر مبانی اعتقادی و اصیل تشیع با هدف گسترش فرهنگ شیعی و مبارزه با انحرافات، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب و تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام، شبکه سازی بین دانشجویان، ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائرین، و ارائه خدمات پزشکی اشاره کرد. داوود گودرزی رئیس بسیج دانشجویی و دبیرستاد اربعین دانشگاهیان در گفتگو با مهر توضیحاتی از فعالیت های ستاد مذکور و برنامه دانشجویان در روز اربعین ارائه داد که به شرح زیر است :

تشریح برنامه های ستاد اربعین دانشجویی
گودرزی با اشاره به برنامه های ستاد اربعین دانشجویی گفت: ازسال گذشته ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با عضویت همه دستگاه های آموزش عالی کشور به ریاست وزارت علوم و دبیری بسیج دانشجویی با نیت تسهیل گری در اعزام دانشجویان تشکیل شد. با همین نیت تلاش شد، مشکلات و موانع اصلی دانشجویان شناسایی شده و برای یک، یک این مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور افزود: نکته اول بحث مجوز خروج از کشور دانشجویان پسر بود، دانشجویانی که مشمول بودند باید به معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی مراجعه کرده و مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان وثیقه قرار می دادند تا بتوانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند.
وی ادامه داد: برهمین اساس ستاد، هم پارسال و هم امسال تلاش کرد سامانه ای به نام «سقا» راه اندازی کند تا دانشجویان مشمول در این سامانه ثبت نام کرده و پس از تکمیل مشخصات، پرینت سامانه را به بسیج دانشجویی دانشگاه خود به همراه یک ضامن ارایه دهند تا بدون اینکه به نیروی انتظامی مراجعه کنند و بدون اینکه وثیقه ای ارائه دهند، مراحل مجوز خروج از کشور آنها انجام شود. دانشجویان برای دریافت مجوز می توانستند ضامن یکدیگر شوند.

مجوز خروج از کشور ۵۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو
برای مراسم اربعین صادر شد وی ادامه داد: ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان پسر مشمول در سامانه «سقا» برای بحث مجوز خروج ثبت نام کردند که مجوز خروج از کشور آنها صادر شد. دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشورادامه داد: پیش بینی ما این است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه در مرزهای چزابه و مهران موکب هایی توسط دانشگاه های ایلام، کرمانشاه، و خوزستان ایجاد شد افزود: در مرز سیستان و بلوچستان نیز برای زائران و دانشجویانی که از پاکستان عازم شده بودند موکبی برای استراحت و ارائه خدمات به آنها راه اندازی شد.

ارائه خدمات حمل و نقل دانشجویان از دانشگاه تا مرز
گودرزی به بحث ترابری و حمل نقل دانشجویان از دانشگاه تا مرز و از مرز تا نجف اشاره کرد و گفت: با شرکت حمل و نقل هماهنگی هایی صورت گرفت و دانشجویان برای استفاده از این خدمات معرفی شدند.

ایجاد کاروان های دانشجویی ۷ و ۱۰ نفره
وی ادامه داد: امسال برای تسهیل در سفر به دانشجویان توصیه شد به صورت کاروانی اعزام شده و تا جایی که می توانند فردی اعزام نشوند و از آنها خواستیم کاروان های ۷ و ۱۰ نفره تشکیل دهند البته از برخی از استان ها کاروان های ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر هم داشتیم. گودرزی با بیان اینکه نزدیک ۸ هزار نفر به صورت کاروانی در سامانه ثبت نام کردند افزود: برای اسکان این افراد تدارکات لازم در نجف و کربلا به ظرفیت هر شب در نجف ۲ هزار نفر و در کربلا ۳ هزار نفر دیده شد.

فراهم شدن امکان اسکان دانشجویان در نجف و کربلا
دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور خاطر نشان کرد: در صحن حضرت زهرا(س) در نجف و در کربلا نزدیک حرم، مجموعه ای را برای اسکان دانشجویان فراهم کردیم و خیرینی دراین مکان ها مستقر کردیم که وعده صبحانه، ناهار و شام را به دانشجویان ارائه می دهند.

ایجاد موکب های «جهان اسلام و جبهه مقاومت»
وی ادامه داد: در طول مسیر نیز با مشارکت دانشجویان کشورهای مختلف، موکب های «جهان اسلام و جبهه مقاومت» راه اندازی شده است.

توزیع بسته های فرهنگی بین زائران
گودرزی افزود: همچنین در طول مسیر نمادهایی با عنوان «انقلابیون جوان» ایجاد شده و در این موکب ها بسته های فرهنگی مانند جزوات، کتب و محتواهایی با برند انقلابیون جوان توزیع می شود.

ارائه خدمات پزشکی
دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشورخاطر نشان کرد : در مقوله خدمات پزشکی نیز خدمات خوبی ارائه شد، ۵۰ میلیون تومان دارو و امکانات اولیه پزشکی جمع آوری شده و خدمات پزشکی در چند موکب ارائه می شود.

فعالیت یک هزار و ۱۰۰ دانشجو به صورت جهادی
دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور یادآورشد: در حوزه آماده سازی این برنامه در عراق نیز یک هزار و ۱۰۰ دانشجو به صورت جهادی عمل کرده و فضاسازی این برنامه ها را برعهده گرفته اند.

حرکت دسته بزرگ عزاداری دانشجویان شب اربعین در کربلا
وی با بیان اینکه اربعین در عراق روز جمعه است، افزود: دسته بزرگ عزاداری دانشجویان شب اربعین در کربلا حرکت خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.