ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63156
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۳۲
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
خدمات ۱۲ موکب به زائرین خارجی عبوری از ایران/توزیع یک میلیون و 200 هزار غذا بین زائرین در سامرا/ تحقق اسکان بیش از 8.5 میلیون نفر در روز

خدمات ۱۲ موکب به زائرین خارجی عبوری از ایران/توزیع یک میلیون و 200 هزار غذا بین زائرین در سامرا/ تحقق اسکان بیش از 8.5 میلیون نفر در روز

جمشید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: تلاش زیادی برای پذیرایی از زائران خارجی که از ایران عبور کرده و مقصد آنها اربعین عراق بوده در مرزهای ورودی و در طول مسیر صورت گرفته است ضمن اینکه به خوبی از آنها استقبال و پذیرایی شده و اسکان آنها را تأمین کردیم. […]

جمشید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: تلاش زیادی برای پذیرایی از زائران خارجی که از ایران عبور کرده و مقصد آنها اربعین عراق بوده در مرزهای ورودی و در طول مسیر صورت گرفته است ضمن اینکه به خوبی از آنها استقبال و پذیرایی شده و اسکان آنها را تأمین کردیم.

وی در توضیح بیشتر افزود: 8 موکب در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان برای پذیرایی و اسکان زائران خارجی پیش‌بینی شد که 34 هزار زائر پاکستانی به مدت حداقل یک روز در این موکب‌ها پذیرایی شده‌اند.

قائم مقام ستاد باسازی عتبات عالیات در امور اربعین تصریح کرد: در مرز آذربایجان شرقی و غربی هم موکب‌هایی در نظر گرفته شد که زائرین کشور آذربایجان به محض ورود به ایران در آنجا پذیرایی شدند.

خدمت 12 موکب به زائرین خارجی اربعین در مرزهای ورودی به کشورمان 

گودرزی خاطرنشان کرد: در استان گیلان به دلیل مرز ورودی به کشورمان از آستانه زائرینی از شمال غرب ایران که دوستدار اهل بیت بودند وارد کشورمان شدند که از آنها هم پذیرایی به عمل آمد ضمن اینکه ستادهای بازسازی عتبات عالیات در استان‌ها به همکاری استانداران و مسئولین محلی تلاش‌های زیادی را برای استقبال و پذیرایی و بدرقه آنها در استان‌ها به عمل آمد که الحمدالله تأثیرات خوبی در بین زائرین داشته است.

وی تأکید کرد: در کل کشور 12 موکب در مرزهای ورودی از زائران خارجی پذیرایی کرده‌‌اند.

قائم مقام ستاد باسازی عتبات عالیات در امور اربعین با بیان اینکه زائران خارجی که از مرز شلمچه برای ورودبه کشور عراق استفاده‌ کرده‌اند در موکب‌های ایرانی خدمات وافری را دریافت کرده‌اند که این خدمات همانند خدمات ارائه شده به زائران ایرانی بوده است.

فعالیت موکب‌های شلمچه تا 28 صفر به دلیل حضور زائرین خارجی در عراق

وی اظهار داشت: زائران خارجی معمولاً تا 28 صفر در عراق باقی می‌مانند به همین دلیل موکب‌های مرز شلمچه تا بعد از 28 صفر هم در این مرز خدماتی را ارائه خواهند کرد ضمن اینکه بخشی از زائران خارجی که از مرز شمال غربی کشور وارد شده‌اند در مرز مهران پذیرایی خوبی از آنها به عمل آمده است.

گودرزی افزود: در اعتاب مقدسه و شهرهای نجف و کربلا موکب‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده بود که به زائران خارجی خدماتی را ارائه دهند که بخشی از این خدمات فقط به زائرین خارجی که مستقیماً از کشورهای اروپایی وارد فرودگاه نجف شده بودند ارائه شد که این پذیرایی شامل پذیرایی و اسکان آنها بوده است.

وی گفت: زائرین خارجی که از ایران عبور کردند هم در عراق در موکب‌های اختصاصی پذیرایی و اسکان یافتند.

قائم مقام ستاد باسازی عتبات عالیات در امور اربعین تأکید کرد: بالغ بر 2 میلیون و 350 هزار زائر ایرانی به اربعین عراق سفر کرده‌اند.

فعالیت تعدادی موکب ایرانی در کربلا، نجف و کاظمین تا 25 صفر

گودرزی گفت: بر اساس تجارب سال‌های قبل خدمات موکب‌های ایرانی در شهر کربلا که نزدیک حرم مطهر بوده‌اند تا روز گذشته ادامه داشته است. ضمن اینکه تا 25 صفر هم خدمات موکب‌ها در شهرهای کاظمین، سامرا و نجف ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد بیشتری از زائرین اربعین نسبت به سال قبل به سامرا سفر کردند ضمن اینکه 9 استان ایرانی هم در این شهر موکب داشتند.

قائم مقام ستاد باسازی عتبات عالیات در امور اربعین با بیان اینکه برخی روزها در شهر سامرا بیش از 130 هزار پخت غذا در هر وعده صورت می‌گرفت، افزود: اکثر زائرین بخشی از سفر اربعین خود را در رفت یا هنگام بازگشت به زیارت حرم امامین عسگریین اختصاص می‌دادند.

توزیع یک میلیون و 200 هزار وعده غذایی بین زائرین در سامرا 

گودرزی با بیان اینکه در سامرا نزدیک به 300 هزار زائر در طول ایام اربعین اسکان یافتند، گفت: در طول این ایام یک میلیون ناهار پخته و توزیع شد. ضمن اینکه حدود 800 هزار صبحانه و 900 هزار شام و در مجموع بیش از یک میلیون و 200 هزار وعده توزیع شد که همگی آنها حکایت از رشد چندین برابری نسبت به سال قبل دارد.

وی افزود: بین سامرا و بلد (امامزاده سیدمحمد) موکب‌های ایرانی، موکب‌های ترکیبی و موکب‌های عراقی مستقر بودند این در حالی است که زائرین عراقی در این ایام به این مناطق عظیمت نمی‌کنند.

قائم مقام ستاد باسازی عتبات عالیات در امور اربعین گفت: موکب‌های عشایر محلی و اهل سنت سامرا و بلد هم از زائرین اربعین پذیرایی کردند.

گودرزی تأکید کرد: با امنیت ایجاد شده در عراق و همچنین اتحاد و همبستگی بین دو ملت ایران و عراق می‌توان در سال‌های آینده عظمت بیشتری به راهپیمایی اربعین بخشید.

آسیب‌شناسی خدمات توسط بازرسی و قرارگاه‌های تشکیل شده

وی خاطرنشان کرد: سال جاری علاوه بر گزارشات دفاتر استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات، گروه‌های بازرسی این ستاد هم اقدام به گشت‌زنی و بررسی خدمات موکب‌ها و جمع‌بندی اقدامات آنها کرده‌اند. ضمن اینکه قرارگاه‌های شکل گرفته در عراق هم معایب و محاسن اقدامات را بررسی و آسیب‌شناسی لازم را انجام داده‌اند. هرچند که از نظر کمی و کیفی تلاش کردیم تا مشکلات اربعین سال قبل را برطرف کرده و بر محاسن آن بیفزاییم. 

قائم مقام ستاد باسازی عتبات عالیات در امور اربعین تصریح کرد: کیفیت غذا، رعایت بهداشت و تنوع پخت بخشی از اقدامات اربعین سال جاری بوده و دستورالعمل‌های کتبی لازم به موکب‌داران در این زمینه‌ها ارائه شده بود ضمن اینکه نظارت بیشتری از سوی قرارگاه‌های تشکیل شده ایجاد شد تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شود.

گودرزی با بیان اینکه اربعین حرکتی مردمی است و سازمان دولتی مستقیماً نمی‌تواند وارد این امر شود، گفت: امکانات سازمان‌های دولتی هم همگی از کمک‌های خیرین و نذورات آنها به اربعین بوده است. همچنین ستاد باسازی عتبات عالیات در کنار مردم اقدام به مدیریت و سازماندهی خدمات کرده است.

تشکر ویژه از عراق‌ها به دلیل پذیرایی از زائرین اربعین

وی با بیان اینکه اربعین حرکتی بزرگ و عظیم است که با عشق و علاقه و ایثار اقداماتی توسط مردم انجام می‌شود، افزود: مردم عراق به عنوان میزبانی با عزت نفس بالا از میهمانان سیدالشهدا پذیرایی کرده و درب خانه‌های خود را باز کرده و پذیرایی زائرین بوده‌اند که این اقدامات آنها به هیچ وجه قابل توصیف نیست.

قائم مقام ستاد باسازی عتبات عالیات در امور اربعین گفت: دولت عراق به نحو احسن و به خوبی به وظایف خود عمل کرده و در زمینه زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل و تسهیل عبور و مرور و در اختیار گذاشتن زیرساخت‌های شهری مانند آب و برق و فاضلاب تلاش‌های ویژه‌‌ای را انجام داده است که باید از آنها سپاسگزار بود.

اسکان 170 هزار زائر در منازل اهالی کربلا، نجف و کاظمین

گودرزی اظهار داشت: موکب‌داران ایرانی با تمام توان و قدرت در زمینه پذیرایی و اسکان زائرین تلاش کردند به همین جهت از آنها هم قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه امسال حرکت جدیدی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات و با همکاری تشکل لواء الخدمه‌الحسینیه به عنوان یک تشکل انقلابی و مردمی عراق سازماندهی لازم صورت گرفت که نسبت به سال قبل گسترش بیشتری پیدا کرد که این اقدام در زمینه کمک به اسکان زائرین ایرانی در منازل عراقی بوده است.

قائم مقام ستاد باسازی عتبات عالیات در امور اربعین در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: در کربلا از توان این افراد برای اسکان 100 هزار زائر، در نجف برای اسکان 50 هزار اسکان و در کاظمین برای اسکان 20 هزار زائر استفاده شد که از آنها و همچنین مردم عراق هم سپاسگزارم.

خدمات 1814 موکب ایرانی به زائرین اربعین

گودرزی با بیان اینکه هزار و 814 موکب ایرانی در عراق، در پایانه‌های مرزی، در مرزهای ورودی زائرین خارجی به کشورمان و همچنین مسیر حرکت زائرین در داخل کشور احداث شد که بالغ بر 8 میلیون و 500 هزار نفر روز از 5 صفر تا 20 صفر زائر اسکان داده شده است.

وی گفت: یک میلیون و 200 هزار پرس غذا در هر وعده و در مجموع 3 میلیون و 600 هزار پرس غذا در 24 ساعت در بین زائرین توزیع شد. ضمن اینکه در کل ایام اربعین بیش از 32 میلیون پرس غذا در بین زائرین توزیع شده است که تمامی این خدمات مردمی بوده و توسط مردم توزیع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.