ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63208
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۵۹
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
اعتراض وزیر دفاع ترکیه به همتای آمریکایی درباره تداوم ارسال سلاح به کُردهای سوریه

اعتراض وزیر دفاع ترکیه به همتای آمریکایی درباره تداوم ارسال سلاح به کُردهای سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه گفت مدارکی را به همتای آمریکایی خود نشان داده که اثبات می‌کند سلاح‌هایی که واشنگتن برای شبه‌نظامیان کُرد سوریه فرستاده اکنون علیه نظامیان ترک استفاده می‌شود. جانیکلی طی مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه نشست ناتو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه گفت مدارکی را به همتای آمریکایی خود نشان داده که اثبات می‌کند سلاح‌هایی که واشنگتن برای شبه‌نظامیان کُرد سوریه فرستاده اکنون علیه نظامیان ترک استفاده می‌شود.

جانیکلی طی مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه نشست ناتو در بروکسل گفت: «طی دیداری که با وزیر دفاع آمریکا (جیمز متیس) داشتم برای او مشخص کردم که ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق) انشعابی از گروه تروریستی پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) است و این دو سازمان تحت یک مرکز فرماندهی عملیات می‌کنند.»

به نوشته وبگاه روزنامه «حریّت» وی با بیان اینکه اسناد تروریستی بودن نیروهای کُرد سوری را نه تنها به آمریکا، بلکه به انگلیس، اسپانیا و دیگر کشورها نیز ارائه داده‌اند، گفت آنها با سلاح‌های آمریکایی که برای نبرد با داعش دریافت کرده‌اند، به نظامیان ترکیه در شرق منطقه آناتولی حمله می‌کنند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه به تصرف موشک‌‌اندازهای ضد تانک از تروریست‌های پ.ک.ک (که از کُردهای سوریه دریافت کرده‌اند) و علیه ارتش این کشور به کار رفته، اشاره کرد.

جانیکلی همچنین از تداوم ارسال سلاح به کُردهای سوریه انتقاد کرده و گفت در حالی که نبرد با گروه داعش در سوریه به پایان خود نزدیک می‌شود، چرا باید هنوز این کمک‌های تسلیحاتی ادامه داشته باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.