ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63323
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۴۰
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
میرزایی: برای یکسره‌شدن کار داعش همکاری ایران، روسیه و جریان مقاومت لازم است

میرزایی: برای یکسره‌شدن کار داعش همکاری ایران، روسیه و جریان مقاومت لازم است

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این‌که تا چه اندازه پروژه‌های حامیان داعش در براندازی دولت‌های مقاومت، تجزیه منطقه و انزوای جمهوری اسلامی ایران موثر بوده است، گفت: در سطوح مختلف از داعش حمایت به عمل آمد و آمریکایی ها و اروپایی‌ها با چشم پوشی از برخی مسائل به دنبال این بودند که برخی […]

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این‌که تا چه اندازه پروژه‌های حامیان داعش در براندازی دولت‌های مقاومت، تجزیه منطقه و انزوای جمهوری اسلامی ایران موثر بوده است، گفت: در سطوح مختلف از داعش حمایت به عمل آمد و آمریکایی ها و اروپایی‌ها با چشم پوشی از برخی مسائل به دنبال این بودند که برخی نیروهای تندرو در کشورشان را به سمت پیوستن به داعش سوق دهند.

وی افزود: در واقع به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از داعش حمایت کردند. ضمن اینکه از حمایت کشورهایی مانند عربستان و امارات از داعش نیز چشم پوشی کردند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنابراین از داعش برای تضعیف کشورهای منطقه استفاده ابزاری کردند و فکر می کردند اگر کشورهای منطقه قوی‌تر شوند در مقابل اسرائیل می ایستند و آنها نمی خواستند که در کنار اسرائیل کشور قوی وجود داشته باشد. بنابراین با حمایت از داعش بخشی از استراتژی آنها در عراق و سوریه تحقق یافت.

نماینده مردم ایلام در مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هزینه هایی در این زمینه تحمیل شد و کشور ما نیز با توجه به تاثیر منفی و با پیشروی که از ناحیه داعش مواجه بود طبیعتا با شهدایی که تقدیم کرده هزینه پرداخته است.

وی درباره اتحاد روسیه و محور مقاومت در برابر داعش گفت: پایداری‌ها و استقامت جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا روس‌ها جرات پیدا کرده و در این زمینه کمک کنند. البته روس‌ها نیز فکر می کردند سوریه از دست رفته است اما بعد از اینکه ایران این اطمینان را به آنها داد توانستند نقش موثری داشته باشند.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه «داعش نفس‌های آخر خود را می کشد» اظهار داشت: همکاری ایران و روسیه و جریان مقاومت لازم است تا کار داعش یکسره شود. نیاز است تا روسیه اتحاد با محور مقاومت را که مشروعیت بین‌المللی دارد، حفظ کند.

میرزایی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با تضعیف جریان داعش به دنبال این هستند تا از مسائل لبنان استفاده کنند. آنها حریری را مجبور به استعفا کردند که توجه محور مقاومت را از سوریه به لبنان جلب کنند که این جریان به سمت لبنان عقب نشینی کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: در سوریه شرایط به گونه‌ای پیش می رود که بدون اینکه تنشی به لحاظ مذهبی بروز کند، شاهد هستیم ارتش سوریه به تدریج به سمت برقراری امنیت پیش می رود. به نَظرَم نباید غفلت کرد و با هوشمندی تحولات سوریه و عراق را در این زمینه رصد کرد.

وی با بیان اینکه «نقشه برای تغییر حکومت‌ها در منطقه از سوریه شروع شده است» گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان رویای تغییر حکومت بشار اسد را دارند و از جریان‌های معتدل حمایت می کنند و طی یکی دو هفته اخیر هم اخبار زیادی شنیدیم مبنی بر اینکه داعشی ها برخی شهرها را تسلیم جریان دموکراتیک که کردها باشند، کرده اند اما این موضوع بدون هماهنگی با آمریکا امکانپذیر نیست.

نماینده ایلام در پایان تاکید کرد: نباید کار را تمام شده فرض کرد بلکه باید با هوشمندی عمل کرد تا اتحاد حفظ شده و دولت و حکومت سوریه بتوانند آرامشی داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.