ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63398
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۳۰
  • 156 بازدید
  • ارسال توسط :
عاشقانه های سفر آخر صفر

عاشقانه های سفر آخر صفر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، با پایان حماسه میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلا، جاماندگان این حرکت عظیم جهان اسلام، این روزها سعی می کنند خود را به امامی برسانند که به فرموده حضرت جوادالائمه(ع) "ثواب زیارت با معرفت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، با پایان حماسه میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلا، جاماندگان این حرکت عظیم جهان اسلام، این روزها سعی می کنند خود را به امامی برسانند که به فرموده حضرت جوادالائمه(ع) "ثواب زیارت با معرفت پدرم علی بن موسی(ع) در توس افضل از زیارت جد غریبم حسین(ع) در کربلاست، زیرا امام حسین(ع) را عامه و خاصه زیارت می کنند اما پدرم جز شیعیان اثنی عشری کسی زیارت نمی کند"

 

ایام پایانی ماه صفر محورهای منتهی به مشهد الرضا(ع) مملو از خیل عظیمی از زائران و مجاورانی است که با پای پیاده در مسیر عشق قدم نهاده و با نوای رضا غریب الغربا در آستانه ورود به حریم قدس رضوی قرار گرفتند.

محور تربت حیدریه یکی از مسیر های اصلی زائران پیاده جنوب کشور محسوب می شود که سالانه بالغ بر ۲۰ هزار زائر پیاده از اقصی نقاط کشور، اعم از یزد و کرمان و بیرجند و قائن تا شهرهای همجوار در دهه پایانی ماه صفر از این مسیر ۱۵۰ کیلومتری در مدت چهار روز خود را به پابوسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می رسانند.

 

دهستان منظر؛ استراحتگاهی با طعم مهمان نوازی

 

دهستان پنج هزار نفری منظر در یک کیلومتری شهر تربت حیدریه همه ساله پذیرای زائران پیاده امام مهربانی هاست و در طول یک هفته پایانی ماه صفر علاوه بر مساجد و حسینیه ها، برخی منازل نیز در خدمت زائران رضوی قرار می گیرد.

 

اما آن چیزی که اغلب زائران پیاده جنوب کشور را مشتاق کرده که خود را شب به منظر برسانند دو باب حمام عمومی و سنتی این روستاست که بصورت شبانه روزی در خدمت زائران امام رضا(ع) است.

عضو شورای اسلامی روستای منظر در این خصوص به خبرنگار ما گفت: از مجموع ۲۷ مسجد در این روستا هر شب ۲۱ مسجد و حسینیه به زائران امام رضا(ع) خدمات اسکان می دهند.

 

علی اکبر اسلامی گفت: علاوه بر مساجد و تکایا اهالی روستا مشتاقانه منازل خود را در اختیار زوار حربم قدس رضوی قرار داده و با شوق مثال زدنی خود از زائران پذیرایی می کنند.

 

وی بیان داشت: علاوه بر دو باب حمام سنتی روستا و دو ایستگاه صلواتی، یک تیم چند نفره از جوانان داوطلب هلال احمر خدمات امدادی و کمک های اولیه از جمله ماساژ درمانی را به زائران ارائه می کنند.

در ادامه مسیر خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) در محور تربت حیدریه به دومین موکب بزرگ در محدوده پلیس راه شهید شیردل کامه می رسیم که هر کس از اهالی روستاهای اطراف بنا به توان خود از توزیع کیک و کلوچه گرفته تا سیب و پرتقال و شوله زرد و ناهار خود را خدمتگذار زائرا ضامن اهو می نهند.

 

روستای حشمت آباد جلگه رخ سومین موکب و منزلگاهی است که اغلب زائران برای صرف ناهار و کمی استراحت حوالی اذان ظهر خود را به آنجا رسانده و پذیرایی مفصلی می شوند.

 

علی حسینی سر آشپز این موکب در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: همه ساله مردم روستاهای حشمت آباد و اسد آباد جلگه رخ پذیرای خیل عظیمی از زائران پیاده ای است که از مسیر فرعی و جاده قدیم مشهد خود را به رباط سفید می رسانند.

 

وی می افزاید: هر روز سه هزار وعده غذای گرم در موعد ناهار و دو هزار پرس غدا در شب بین زائران توزیع می شود.

حسینی همه این هزینه ها را از محل نذورات و کمک های خیرین دو روستا عنوان کرد که با جان دل از زائران امام هشتم شیعیان پذیرایی می کنند.

 

وقتی که در مسیر زائران پیاده قدم بر می داری احساس شور و شعف می کنی، هنگامی که می بینی زنی با کودک خردسال و یا نوزاد در بغل و کالسکه و یا پیرمردی که عصا زنان در کنار جوانان و نوجوانان گام بر می دارد و قوت قلب آنها می شود.

این راه و رسم عاشقی همه ساله پر شور تر از قبل برگزار می شود و مردم بصورت خودجوش آنی را رقم می زنند که عشاق الحسین(ع) در مسیر نجف به کربلا تداعی می بخشند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.