ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63506
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۲۵
  • 357 بازدید
  • ارسال توسط :
گزارش رسانه آلمانی از اوضاع فاجعه‌بار انسانی در یمن

گزارش رسانه آلمانی از اوضاع فاجعه‌بار انسانی در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، شبکه «دویچه وله» آلمان در گزارشی نوشت:  کشور یمن در فاجعه‌ای انسانی قرار گرفته است. حدود دو سال است که جنگ در این کشور حاکم است و شرایط برای مردم این منطقه به طور روزافزونی ناامید کننده می شود. دویچه وله درادامه این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، شبکه «دویچه وله» آلمان در گزارشی نوشت:  کشور یمن در فاجعه‌ای انسانی قرار گرفته است. حدود دو سال است که جنگ در این کشور حاکم است و شرایط برای مردم این منطقه به طور روزافزونی ناامید کننده می شود.

دویچه وله درادامه این مطلب نوشت: سیل خبرهای وحشتناک از این کشور فقیر عربی متوقف نمی شود: گرسنگی، شیوع وبا و جنگی که به نظر می رسد پایانی ندارد. تاریخچه اخیر یمن تحت تاثیر تقسیم این کشور، خشونت و تروریسم قرار دارد. تا اوایل سال های 1960 شمال این کشور یک سلطنت مستقل بود و جنوب هم تحت قیومیت انگلیس قرار داشت. این وضعیت در هر دو منطقه به دهه ها خشونت منجر شد و تازه در سال 1990 با اتحاد دوباره شمال یمن با جمهوری دموکراتیک یمن این خشونت ها حداقل به صورت موقتی پایان یافت.

این کشور عربی خاورمیانه مدتهاست که فقیرترین کشور منطقه است. بر اساس شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد (HDI) که میزان امید به زندگی، تحصیلات و استانداردهای زندگی را اندازه گیری می کند، یمن در سال 2015 از این نظر در جایگاه 168 از بین 188 کشور قرار داشت. از زمان شروع جنگ در این کشور از ماه مارس سال 2015 شرایط همچنان در این کشور تشدید شده است. بیش از 18 میلیون نفر در یمن به کمک های انسانی نیاز دارند و بسیاری از آن ها هیچ گونه دسترسی به امکانات بهداشتی و آب تمیز ندارند.

جنگ داخلی در یمن با شروع بهار عربی در سال 2011 آغاز شد. معترضان طرفدار دموکراسی در یمن به خیابان ها آمدند تا رییس جمهور علی عبدالله صالح را بعد از 33 سال سلطنت ساقط کنند. با توجه به بیکاری بالا و نارضایتی از دولت صالح این کشور آماده برای تغییر بود.

نویسنده در ادامه به وقوع اعتراضات خونین در یمن علیه عبدالله صالح اشاره کرده و نوشت: بالاخره در نوامبر سال 2011 عبدالله صالح استعفای خود را اعلام کرد.

نویسنده در ادامه به تحولات بعدی یمن و شورش‌ها و شروع درگیری های داخلی در این کشور اشاره کرده و در بخش دیگری از این مطلب نوشت: در ماه مارس سال 2015 عملیات نظامی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی آغاز شد و کشورهای امارات، کویت، بحرین، قطر، مراکش، سودان ، اردن و مصر هم در این عملیات مشارکت کردند.

ایالات متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز این ائتلاف جنگی به رهبری آل سعود را تحت حمایت قرار دادند. هدف این ائتلاف این بود که دولت  منصور هادی در یمن را در برابر حوثی ها حمایت کند.

دویچه وله در ادامه نوشت: در جنگ فراموش شده یمن غیر نظامیان بیشترین آسیب را دیدند. بر اساس اطلاعات سازمان ملل تا اوایل سال 2017 بیش از 10 هزار نفر و حداقل 40 هزار نفر در این جنگ مجروح شدند.

از طریق حملات هوایی و محاصره دریایی علیه این کشور مردم یمن در کشوری که بالغ بر 80 درصد مواد غذایی خود را باید وارد کند یک قحطی و گرسنگی حاکم می شود. سازمان ملل در این باره هشدار می دهد که این می تواند بزرگترین فاجعه گرسنگی و قحطی باشد که دنیا در چند دهه اخیر تجربه کرده است. در همین راستا شورای امنیت سازمان ملل از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی درخواست کرده است که به تحریم های هوایی و دریایی علیه این کشور پایان دهد.

یمن همچنین گرفتار شیوع بیماری وبا شده است که از طرف سازمان ملل به عنوان بدترین نوع آن در دنیا محسوب می شود. بر اساس ارزیابی ها از آوریل سال جاری میلادی حدود 400 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و تقریبا 1900 نفر از آن ها مرده اند. همچنین تامین امکانات پزشکی برای بیماران در این کشور همواره دشوار تر می شود. پزشکان بدون مرز بعد از 2 سال کمک های خود به این کشور را متوقف کرده اند چرا که ائتلاف نظامی اجازه هیچ پروازی به یمن را نمی دهد. ذخایر بانک خون ملی در یمن به پایان می رسد. سازمان ملل و سازمان های کمکی خواستار پایان محاصره های دریایی و هوایی علیه این کشور هستند. زندگی تمام انسان ها در یمن در معرض خطر قرار دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.