ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63508
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۳۴
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
25 آبان اصفهان دینش را به انقلاب ادا کرد

25 آبان اصفهان دینش را به انقلاب ادا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزای تسنیم از اصفهان، شاید در ذهن نسل کنونی این سوال پیش بیاید که چرا هر گاه از عملیات محرم نام برده می‌­شود نام اصفهان و شهدای این استان شهید پرور می‌­درخشد و این سوال جوابی ندارد جز تقدیم یک‌هزار و 300 شهید اصفهانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزای تسنیم از اصفهان، شاید در ذهن نسل کنونی این سوال پیش بیاید که چرا هر گاه از عملیات محرم نام برده می‌­شود نام اصفهان و شهدای این استان شهید پرور می‌­درخشد و این سوال جوابی ندارد جز تقدیم یک‌هزار و 300 شهید اصفهانی به انقلاب اسلامی. عملیات محرم از دهم تا بیست و پنجم آبان‌ماه سال 1361 در 3 مرحله انجام گرفت که استان اصفهان در مجموع یک‌هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

عملیات محرم از نوع عملیات­‌های محدود دفاع مقدس است که آبان سال 1361 در منطقه موسیان بر روی کوه‌های حمرین آغاز شد. ویژگی­های مهم این عملیات دستاوردهای آن بود که منجر به آزاد سازی 700 کیلومتر مربع از خاک ایران و 300 کیلومتر از خاک عراق و سبب شکستن جو حاصل از عدم پیروزی عملیات رمضان شد.

خبرنگار تسنیم در اصفهان به بهانه نزدیک شدن به بیست و پنجم آبان، گفت‌وگویی با یکی از فرماندهان گروهان زرهی نجف اشرف در عملیات محرم 61 ترتیب داد.

محمد تقی امینی متولد 1345 در روستای کهریزسنگ از توابع اصفهان است که در حال حاضر به عنوان جانشین قرارگاه سیدالشهدا  فعالیت می­‌کند. تازه از سفر کربلای معلی برگشته و از فضای معنوی راهپیمایی اربعین فیض برده است، سرما خورده و صدایش گرفته است، هر چند صحبت کردن برایش مشکل بود اما با روی باز از آن دوران برایمان گفت؛ از دورانی که یادآور تلاش‌های شبانه روزی رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس برای پیروزی کشور و دفاع از سرزمین، ناموس، آب و خاک است.

از دورانی برایمان حرف زد که سرمای هوا و بارندگی بسیار، مانع از عملیات نشد؛ از رزمندگانی که عاشقانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در عملیات شرکت کردند، عملیاتی که مانند عملیات‌­های دیگر سن و سال نمی­‌شناخت، از همه سنی رزمنده داشت از نوجوان 15-14 ساله گرفته تا پیرمردهای 60-50 ساله، همه و همه به فرمان رهبر انقلاب اسلامی برای دفاع از انقلاب آمده بودند و تا پای جان ایستادند و سرانجام با تلاش فراوان، عملیات محرم 61 را با پیروزی به پایان رساندند.

عملیات محرم شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرد

محمد تقی امینی با اشاره به عملیات محرم به عنوان یکی از مهم­‌ترین عملیات­های انجام شده، اظهار داشت: دستاوردهای زیادی از عملیات محرم نصیب رزمندگان اسلام شد، هر چند که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی با اشاره به علاقه اصفهانی­‌ها به اسلام و اهل بیت(ع) گفت: رمز عملیات "یا زینب(س)" بود و رزمندگان با توکل به خدا و توسل به حضرت زینب(س) عملیات را آغاز کردند، مردم استان اصفهان شهدای زیادی را در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم تقدیم حضرت زینب (س) کرد.

25 آبان، 370 شهید تشییع شد و یک لشکر به جبهه اعزام شد

فرمانده گروهان زرهی نجف اشرف در سال 61 با بیان اینکه اصفهان شهر شهید پروری است، افزود: زمانی که 370 شهید را در اصفهان تشییع کردند، همان روز اعزام به جبهه داشتند و اصفهانی­‌ها بدون هیچ شک و تردیدی دوباره راهی جبهه‌­های حق علیه باطل شدند.

وی بیان کرد: در یک روز 370 شهید را مردم اصفهان بر دوش خود تشییع کردند و عصر همان روز یک لشکر باز هم از استان اصفهان راهی جبهه‌ها شدند و این نشان از عزم و اراده بسیار قوی مردم اصفهان و علاقه به انقلاب و اهل بیت (ع) دارد.

یاری خدا و همبستگی رزمندگان ما را به پیروزی رساند

وی با صدایی گرفته که هم به خاطر سرماخوردگی و هم به خاطر بغض یادآوری روزهای جنگ بود، ادامه داد: شناسایی موقعیت قبل از عملیات بسیار سخت بود هوا تاریک بود و با سختی می‌توانستیم تانک را به جلو ببریم، یک نفر چراغ دست گرفته بود و جلو می­‌ر‌فت تا ما بتوانیم با تانک پیشروی کنیم.

امینی بیان کرد: کار خطرناکی بود چون دشمن با دیدن هر نوری حتی کوچک، حمله می‌کرد و امکان لو رفتن و شکست ما وجود داشت اما خوشبختانه تا شب عملیات، رزمندگان با یاری خدا و اتحاد و همبستگیشان، دشمن متوجه پیشروی ما نشد و ما توانستیم به هدف‌مان برسیم.

جانشین قرارگاه سیدالشهدا (ع) لطف خدا، از جان گذشتگی رزمندگان برای حفظ آب و خاک این مرز و بوم و بارندگی شدید شب عملیات را عامل پیروزی عملیات محرم سال 61 دانست و گفت: شدت بارندگی به حدی بود که آب زیادی جمع شده بود و با سختی عبور کردیم و وقتی پیشروی کردیم و توانستیم  نیروهای دشمن را که خواب بودند، اسیر کنیم، به ما گفتند فکر نمی­‌کردیم با این شدت باران شما عملیات داشته باشید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.