ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63650
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۳۸
  • 382 بازدید
  • ارسال توسط :
مروری بر هفته نامه های افغانستان

مروری بر هفته نامه های افغانستان

** انسجامهفته نامه انسجام در سرمقاله خود به بحران در کمیسیون انتخابات در افغانستان پرداخته و نوشته است که پیامدهای آن برای مردم این کشور زیانبار خواهد بود.انسجام نوشته تا 14 مرداد ماه سال آینده که قرار است انتخابات مجلس در آن زمان برگزار شود؛ زمانی زیادی نمانده است اما کمیسیون انتخابات و مدیران آن […]

** انسجام
هفته نامه انسجام در سرمقاله خود به بحران در کمیسیون انتخابات در افغانستان پرداخته و نوشته است که پیامدهای آن برای مردم این کشور زیانبار خواهد بود.
انسجام نوشته تا 14 مرداد ماه سال آینده که قرار است انتخابات مجلس در آن زمان برگزار شود؛ زمانی زیادی نمانده است اما کمیسیون انتخابات و مدیران آن در شک و تردیدهای عجیب بسر می برند.
این هفته نامه افزوده است که مدیران انتخابات وقت خود را در بحث های حاشیه ای صرف کرده و هر روز از مواضع خود عقب نشینی می کنند که اگر انتخابات با تأخیر مواجه شود بحران بزرگی بوجود خواهد آورد.

**مجاهد
هفته نامه مجاهد سرمقاله خود را به حمله تروریستی به تلویزیون خصوصی شمشاد اختصاص داد و نوشت: تروریسم قوم و تبار نمی شناسد و این بار یک تلویویون را هدف قرار داد.
مجاهد نوشت که تروریست ها باید بدانند که نیت شوم آنها دیگر برهیچ کسی پوشیده نمانده و این گونه حملات هر روز نفرت مردم را علیه آنان افزایش می دهد.
این هفته نامه تأکید کرد که تروریست ها باید بدانند با چنین حملاتی هرگز نمی توانند جلوی آزادی بیان و اطلاع رسانی را بگیرند.
سه شنبه هفته گذشته سه مهاجم مسلح که مسئولیت آنها را داعش بر عهده گرفت به ساختمان تلویزیون خصوصی شمشاد در کابل حمله کردند که در آن 22 تن زخمی شدند و یک تن هم کشته شد.

**پردازش
مقاله این هفته نامه به حضور سرکرده گروه تروریستی داعش پرداخت که در شمال افغانستان دیده شده است و نوشت که برای برهم زدن امنیت این مناطق تلاش می کنند.
پردازش نوشته است که با سقوط طالبان شمال این کشور از امنیت ویژه برخوردار بود اما بخاطر این که جنگ این کشور پروژه ای است و مهندسان اهداف منطقه ای دارند و بر این باوراند که در شمال بهتر می توانند به اهداف خود برسند به همین دلیل پای داعش را به این مناطق کشانده اند.
این هفته نامه نوشت؛ جنگ شمال تصادفی نیست بلکه بصورت طراحی شده و دقیق انجام می شود.
براساس مقاله پردازش گروه های تروریستی در استان های سرپل، فاریاب و جوزجان حضور یافته اند و در تلاش برای گسترش نفوذ خود هستند.

**مردم
« نباید اهداف سیاسی را در فعالیت های حقوق بشر دنبال کرد» این عنوان سرمقاله ای است که هفته نامه مردم در آن به یادآوری تظاهرات مردم در 20 آبان ماه سال 1394 پرداخته که مردم بطور باور نکردنی به خیابان ها ریختند تا به اعمال غیر انسانی تروریست ها نه بگویند.
این تظاهرات در برابر سربریدن 7 تن از هزاره ها که توسط داعش در استان زابل صورت گرفت برگزار شد.
مردم نوشته است که شماری از افراد سیاسی از این فرصت ها برای خود استفاده سیاسی کرده و می خواهند به عنوان سکوی رسیدن به قدرت و پول استفاده کنند که چنین کاری بطور کامل ناروا و نادرست است.

**خرد
هفته نامه خرد سرمقاله خود را در آخرین شماره به سخنرانی دبیرکل ناتو در بروکسل اختصاص داد و زیر عنوان «فصل تازه جنگ و تعهد ناتو»
نوشت که وی به طالبان و تروریست ها پیام واضح داد که تا زمان نابودی آنها در افغانستان خواهند ماند.
این هفته نامه افزود: تروریست ها با حامیان منطقه ای خود پس از اعلام «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا که گفت در سال 2014 نظامیان خود را از افغانستان خارج می کند برآن شدند تا انتظار بکشند و با خروج نظامیان خارجی ، جنگ را علیه نیروهای افغان آغاز کند.
این هفته نامه نوشت با اعلام راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان و کشورهای جنوب آسیا تحولات جدید در صحنه جنگ در حال وقوع است و تروریست ها دیگر از پیروزی علیه نیروها و دولت افغانستان نا امید شده اند.
آساق*291*1104*انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.