ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63867
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
امام جمعه موقت قم: همه موکب های اربعین برای خدمت به زلزله زدگان بسیج شوند

امام جمعه موقت قم: همه موکب های اربعین برای خدمت به زلزله زدگان بسیج شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با بیان این که حادثه زلزله غرب کشور قلوب ملت ما را جریحه دار کرد افزود: همدردی مردم بزرگ و نوع دوست ایران اسلامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با بیان این که حادثه زلزله غرب کشور قلوب ملت ما را جریحه دار کرد افزود: همدردی مردم بزرگ و نوع دوست ایران اسلامی برای کمک به زلزله زدگان عرب کشور تجلی عشق و علاقه مردم ایران است که باید این کمک رسانی تا رفع نیازهای حادثه دیدگان همچنان ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: با وجود کمک رسانی بسیار به زلزله زدگان غرب کشور همچنان برخی چادر و پناهگاه لازم را ندارد و در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد بدون چادر خوابیده اند که باید نسبت به ارسال کمک ها شتاب بیشتری کرد.
وی با اشاره به حجم خسارت ها و تخریب اموال و ساختمان ها در کرمانشاه و مناطق زلزله زده غرب کشور تاکید کرد: پس از اتمام مرحله امداد و نجات باید بدون وقفه مرحله تامین سرپناه برای این عزیزان با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
حسینی بوشهری با بیان این که قم باید در کمک رسانی به زلزله زدگان در کشور پیشرو باشد اظهار داشت: تا کنون چندین کاروان کمک مردمی از این استان به مناطق حادثه دیده کرمانشاه اعزام شده که موجب تقدیر امام جمه سرپل ذهاب نیز شده است ولی باید همچنان نسبت به اعزام کمک های مردم همت گماشت.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
درجریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی دراستان کرمانشاه به کلی تخریب و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
بر اثر این زلزه 436 تن جان خود را از دست داده و بیش از 10 هزار نفر مصدوم شده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت: بازداشت نخست وزیر کشوری و وادار کردن آن برای سخن گفتن علیه کشور دیگر کار زشت و حرکت خصمانه عربستان علیه ملت لبنان است که ناشی از شکست عربستان در منطقه بوده است.
وی گفت: عربستان با حمایت از حریری برای نخست وزیری توقع داشت با تشکیل دولت، حزب الله در لبنان منزوی شود ولی حریری نتوانست این توقع عربستان را برآورده کند.
وی ادامه داد: حزب الله لبنان با تدبیر علاوه بر منزوی نشدن در لبنان نقش مهم و اساسی در خاتمه دادن به بحرانی که سعودی ها در سوریه و لبنان ایجاد کرده بودند، داشت و این امر موجب عصبانیت آنها از حزب الله و لبنان شده است.
حسینی بوشهری تاکید کرد: روزی که حزب الله در سوریه وارد صحنه شد معادله در این کشور به هم خورد و محاسبات دشمن در سرنگونی دولت قانونی سوریه به شکست کشیده شد.
الحریری روز شنبه 13 آبان در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد.

** اربعین نماد عظمت اسلام است
وی در ادامه با اشاره به پیاده روی باشکوه اربعین گفت: پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین پیاده روی بشریت، نماد پرشکوه عظمت اسلام و مسلمانان است و در این راهپیمایی تمام خلق و خوی جامعه دینی و اسلامی در تجسم مهربانی با همدیگر به نمایش گذاشته شد.
امام جمعه موقت قم از همه موکب داران اربعین، دولت، ملت و نیروهای حشدالشعبی عراق برای برگزاری با شکوه و امن این پیاده روی تقدیر کرد.
حسینی بوشهری همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، این هفته را برای ملت ایران بسیار عزیز دانست و گفت: بسیج شجره طیبی است که مایه عزت انقلاب اسلامی و مظهر وحدت مقدس، آگاهی و مجاهدت ملت ایران است و باید فرهنگ جامعه ما فرهنگ بسیجی باشد.
29 آبان تا پنجم آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است، سازمان بسیج مستضعفان پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه وقف گفت: مردم سال ها است که نسبت به سنت وقف اهتمام داشته اند و سازمان اوقاف خدمات بزرگی را ارائه داده است.
25 آبانماه تا 4 آذرماه به عنوان دهه بزرگداشت وقف نامگذاری شده است.
حسینی بوشهری همچنین با تسلیت سالروز ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: رفتار پیامبر و اهل بیت(ع) باید الگوی جامعه بشری در ابعاد فردی و اجتماعی باشد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.