ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63901
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
دولت و مجلس برای مقاوم سازی ساختمان های کشور  راهکار عملی ارایه کنند

دولت و مجلس برای مقاوم سازی ساختمان های کشور راهکار عملی ارایه کنند

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک با تسلیت به خانواده های درگذشتگان زلزله غرب کشور و آرزوی سلامتی برای افرادی که در این حادثه مصدوم شده اند، افزود: ساختمان و اماکن عمومی نا ایمن مهمترین دلیل بروز این میزان خسارت در زلزله غرب کشور است و نیاز است مسئولان […]

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک با تسلیت به خانواده های درگذشتگان زلزله غرب کشور و آرزوی سلامتی برای افرادی که در این حادثه مصدوم شده اند، افزود: ساختمان و اماکن عمومی نا ایمن مهمترین دلیل بروز این میزان خسارت در زلزله غرب کشور است و نیاز است مسئولان کشوری راهکارهای موثری را برای مقاوم سازی ارائه کرده تا کاهش خسارت ها در زمان وقوع بلایای طبیعی را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت شهری در کشور ساختمان سازی در شهرهای بزرگ باید بر اساس استانداردهای روز دنیا صورت گیرد تا در زمان حادثه امکان تردد وسایل نقلیه برای خدمت رسانی و آوار برداری در سطح شهرها امکان پذیر باشد.
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: ساخت سازه های عمومی و مسکومی غیرمقاوم و بیمارستان های نا ایمن و بدون استاندارد خیانت به کشور و ملت است و باید با پیمانکار و ناظران خاطی برخورد جدی صورت گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: افرادی که اقدام به ساخت ساختمان های بدون استاندارد می کنند مالی که از این طریق را به دست می آورند حرام است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک ضمن تشکر از مردم، نیروهای نظامی، انتظامی، دولتی برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان زلزله استان کرمانشاه گفت: در نخستین ساعت های روز اول حادثه با صدور بیانیه رهبری معظم انقلاب تمامی نیروهای بسیجی، نظامی و دولتی کشور به سوی آسیب دیدگان این منطقه شتافتند که این اقدام به موقع و هوشیارانه رهبر انقلاب در کمک به حادثه دیدگان جای تقدیر و تشکر دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و کمک های مردم و دستگاه های دولتی و نظامی وضعیت خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور خوب بوده است و اسکان اولیه انجام گرفته و مواد اولیه مورد نیاز برای این افراد فراهم شده است و می طلبد که این کمک ها تا اسکان نهایی آنان ادامه یابد.
آیت الله دری نجف آبادی یاد آور شد: تا کنون سه هزار تخته چادر، 200 هزار بطری آب معدنی، پتو، انواع کنسروها و وسایل گرمایشی توسط 46 دستگاه کامیون از استان مرکزی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شده است.
وی ادامه داد: سپاه روح الله استان مرکزی به منظور خدمت رسانی هرچه بیشتر به زلزله زدگان استان کرمانشاه مسئولیت یک منطقه از ثلاث باباجاری که شامل 10 روستای این منطقه می شود تا بازگشت وضعیت به حالت عادی برعهده گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ارسال 500 تن برنج، هفت تن گوشت را از دیگر کالاهای اهدایی سپاه روح الله این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور عنوان کرد و گفت: نیاز است ارایه خدمات به مردم این منطقه به صورت متمرکز و همسو انجام شود تا از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب گرفته شود.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری توطئه های آل سعود، آمریکا و اسرائیل علیه ملت ایران و لبنان خاطر نشان کرد: تا کنون همه توطئه های دشمنان اسلام علیه انقلاب اسلامی نقش بر آب شده است و از این پس نیز به دشمنان اسلام، امریکا و دست نشانده های آنان در منطقه اعلام می کنیم که با اقتدار و قدرت پشت سر مقام معظم رهبری اسلام، از آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب دفاع خواهد شد.
وی با یادآوری هفته بسیج افزود: بسیج مایه افتخار ملت ایران و نظام اسلامی و چراغ راه مردم در عرصه های مختلف انقلاب است.
امام جمعه اراک ادامه داد: انسجام ساختار بیسج تنها به تشکیلات سازمان بسیج ختم نشده بلکه تمام مردم ایران اسلامی زنجیره پیوسته ای هستند که همواره از آرمان های انقلاب دفاع می کنند.
تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوسنگرد از دیگر محورهای نماز جمعه اراک بود.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.