ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63911
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
لزوم ترویج فرهنگ وقف/شهید مدافع حرم در رفسنجان تشییع می شود

لزوم ترویج فرهنگ وقف/شهید مدافع حرم در رفسنجان تشییع می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی ابن موسی رضا (ع) اظهار داشت: مسلماً پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو برای زندگی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی ابن موسی رضا (ع) اظهار داشت: مسلماً پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو برای زندگی بشریت است و وجود مبارک آن بزرگوار است که می تواند راهگشا بوده و ارائه طریق کند.

وی در خصوص سبک زندگی اسلامی در بحث ساده زیستی بیان کرد: هر نوع زندگی و خواسته ای که پیامبر (ص) از دنیا می خواستند برایشان فراهم می شد اما از زخارف دنیا روی گردان و گریزان بودند.

وی افزود: امروز اگر رهبر معظم انقلاب ساده زیستی را پیشه خود کرده اند به این علت است که غالب مردم ایران زندگی تجملاتی و آنچنانی را ندارند، در همین شهر رفسنجان که شهره برخورداری دارد خانواده های زیادی فاقد مسکن هستند و بیش از چهار هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند. بیش از ۱۲ موسسه خیریه در شهر به خانواده های بی بضاعت کمک می کنند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رفع محرومیت ها استقرار یافت، تصریح کرد: متاسفانه همه آنچه که از فروش نفت و گرفتن مالیات و کسب درآمد دولت حاصل می شود فقط هزینه های جاری دولت است و به این شکل دولت کریمه امام زمان (عج) محقق نمی شود و فاصله طبقاتی بین مسئولان و مردم ایجاد شده تا این فاصله طبقاتی باشد نمی توانیم محرومیت را در جامعه از بین برده و ریشه کن کنیم.

رمضانی پور در خطبه دوم نماز با قدردانی از نیروهای نظامی و امنیتی در تامین امنیت زائرین اربعین حسینی، گفت: بیش از دو میلیون زائر ایرانی در این ایام به عراق رفتند و مهمترین درس اربعین باید ثبات قدم باشد.

وی به بازدید خود از منطقه خنامان در خصوص کشت زعفران، افزود: امسال بیش از ۳۰ هکتار در این منطقه زیر کشت زعفران رفته و این قابلیت وجود دارد که در جاهایی که آب کمتر وجود دارد در شهرستان کشت زعفران را داشته باشیم. حضور دانشگاه ولی عصر(عج) به عنوان معین منطقه خنامان نیز ارزشمند است و در واقع رسالت دانشگاه نیز همین است.

امام جمعه رفسنجان به هفته وقف اشاره و بیان کرد: وقف باید منطبق بر نیازهای جامعه باشد که آثار اجتماعی و فرهنگی آن در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … بسیار است. همچنین وقف در امر ازدواج، در خصوص تهیه اقلام جهیزیه و خانه و مسکن برای جوانان بسیار مفید خواهد بود.

رمضانی پور با بیان اینکه متولیان خوب و امین باید بر موقوفات نظارت کرده و اعتمادسازی کنند، یادآور شد: موقوفات باید به خوبی استفاده شوند و لذا شایسته است در امر وقف که در رفسنجان بسیار زیاد است مدیریت خوب داشته باشیم و افراد را راهنمایی کنیم تا آنها بر اساس نیازهای جامعه اولویت بندی کنند.

وی بر ضرورت وحدت اسلامی تأکید کرد و گفت: ضرورت داشتن وحدت اسلامی در مقابل توطئه های غربی-عربی دوچندان می شود، دولت جاهل سعودی در برابر مسلمانان توطئه می کند و جنایت می آفریند و هنوز هم دولتهای اسلامی را متهم می کند و شایسته است این وحدت در بین تمام مسلمانان ایجاد شود.

امام جمعه رفسنجان همدردی با زلزله زدگان استان کرمانشاه را ضروری دانست و تصریح کرد: این کمک ها می تواند برخی از مشکلات را کم کرده و التیامی بر آلام مصیبت دیدگان باشد. ستادی در شهرستان متشکل از تمام موسسات خیریه، هلال احمر، مسئولان شهر تشکیل شده که در جمع آوری کمکها دخیل هستند و مردم می توانند کمکهای خود را به پایگاههای سطح شهر، روستاها، مساجد یا هلال احمر اهدا کنند اما شایسته است پول نقد داده شود.

رمضانی پور با گرامیداشت آغاز هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج لشکر مخلص انقلاب است و تبدیل به یک فرهنگ شده است. رهبر انقلاب می فرمایند «تا بسیج در این ملت است و تا این روحیه صدق و صفا و خدمت بی مزد و بی منت در میان مردم خصوصاً جوانان وجود دارد، دشمن هیچگونه لطمه ای به این انقلاب و نظام نخواهد توانست وارد کند».

وی از تشییع شهید مدافع حرم در رفسنجان خبر داد و یادآور شد: روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پیکر شهید جواد محمدی از شهدای مدافع حرم از حسینیه ثارالله تا میدان ابراهیم (ع) تشییع می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.