ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 63950
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
صلیب سرخ: سه شهر یمن با مشکل عدم دسترسی به آب سالم مواجهند

صلیب سرخ: سه شهر یمن با مشکل عدم دسترسی به آب سالم مواجهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از ژنو: کمیته بین المللی صلیب سرخ روز جمعه اعلام کرد سه شهر یمن با مشکل نبود آب سالم مواجهند چرا که محاصره‌ای که ائتلاف (متجاوز) به فرماندهی عربستان سعودی علیه این کشور اعمال […]

صلیب سرخ: سه شهر یمن با مشکل عدم دسترسی به آب سالم مواجهندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از ژنو: کمیته بین المللی صلیب سرخ روز جمعه اعلام کرد سه شهر یمن با مشکل نبود آب سالم مواجهند چرا که محاصره‌ای که ائتلاف (متجاوز) به فرماندهی عربستان سعودی علیه این کشور اعمال کرده است موجب توقف واردات سوخت لازم برای عملیات پمپاژ آب و فاضلاب شده است.

این کمیته افزود در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در تغز، صعده و الحدیده با مشکل نبود آب سالم در «کشوری که بهبود اوضاع بدترین بحران وبا در قرن جدید به کندی پیش می‌رود» مواجهند. این کمیته در بیانیه‌ای افزود پیش بینی می‌شود شهر‌های دیگر نیز از جمله صنعا پایتخت یمن نیز در طول دو هفته دیگر با همین مشکل مواجه شوند.

صلیب سرخ افزود: «توقف واردات سوخت و کالا‌های اساسی دیگر در ده روز گذشته موجب قطع انتقال آب سالم در سه شهر یمن در روز‌های اخیر شده است که حدود یک میلیون نفر با تهدید شیوع دوباره بیماری وبا و دیگر بیماری‌های واگیردار از طریق آب مواجهند.»

الکساندر ویت رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: «سیستم آب و فاضلاب الحدیده، صعده و تغز به علت نبود سوخت متوقف شده است.»

ائتلاف سعودی از ششم نوامبر همه راه‌های هوایی، زمینی و دریایی یمن را بسته است. بر اساس اعلام سازمان ملل متحد ­منازعه یمن بیش از هشت هزار و ۶۵۰ کشته و بیش از ۵۸ هزار زخمی برجا گذاشته است. این جنگ، فروپاشی نظام بهداشتی و توقف فعالیت صد‌ها مدرسه و همچنین شیوع وبا و وقوع بحران غذایی گسترده را به دنبال داشته است.

سازمان ملل متحد و سازمان‌های کمک‌های بین المللی همواره از ائتلاف سعودی به علت مانع‌تراشی در رساندن کمک‌ها به ویژه به شمال یمن که در کنترل حوثی‌ها است انتقاد می‌کنند. ائتلاف سعودی اعلام کرد بندر الحدیده بسته خواهد ماند. سازمان ملل متحد هشدار داده بود با توجه به مسدود بودن راه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن، بحران انسانی موجود در یمن تشدید خواهد شد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد این محاصره می‌تواند جان باختن هزاران نفر را به دنبال داشته باشد و اقدام ائتلاف در لغو جزئی محاصره کافی نیست. ایولاندا جاکمت سخنگوی رسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو گفت: قطع عرضه آب نشانه بسیار بدی برای مبارزه با بیمار وبا است که از چند هفته پیش در یمن با وجود اینکه موارد جدید ابتلا به این بیماری به حدود دو هزار و ۶۰۰ مورد در روز رسیده است، بهبود یافته بود. وی افزود: «از احتمال بازگشت وبا به شدت احساس نگرانی می‌کنیم.»

سخنگوی رسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ افزود شیوع گسترده‌ای که بیش از ۹۰۰ هزار نفر را آوریل گذشته در صنعا مبتلا کرد تنها پس از گذشت ده روز از توقف فعالیت تاسیسات تسویه فاضلاب به علت کمبود سوخت، رخ داد. وی اضافه کرد: «اگر تاسیسات پمپاژ آب و تسویه فاضلاب از فعالیت متوقف شود مطمئنا بازگشت وبا و بیماری‌های دیگر را که از طریق آب منتقل می‌شود به دنبال خواهد داشت.»

سازمان ملل متحد هفته گذشته هشدار داده بود اگر ائتلاف سعودی محاصره‌ای را که علیه یمن اعمال کرده است لغو نکند این کشور قحطی گسترده‌ای را که شاید جان باختن میلیون‌ها نفر را به دنبال داشته باشد شاهد خواهد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.