ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64057
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۲۲
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
آنکارا شواهدی درباره تسلیح گروه‌های تروریستی توسط آمریکا دارد

آنکارا شواهدی درباره تسلیح گروه‌های تروریستی توسط آمریکا دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه به زودی شواهدی را به اشتراک می گذارد که نشان می دهد آمریکا سلاح در اختیار سازمان های تروریستی پ ک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه به زودی شواهدی را به اشتراک می گذارد که نشان می دهد آمریکا سلاح در اختیار سازمان های تروریستی پ ک ک و پی وای دی قرار داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا با تایید همکاری مخفی بین داعش و گروه های تروریستی پ ک ک و پی وای دی در سوریه بار دیگر مرتکب اشتباه شده است.

توافق اخیر پ ک ک- پی وای دی که به صدها تروریست داعش اجازه فرار از شهر رقه سوریه را داده است با واکنش شدید ترکیه روبرو شده است.

این در شرایطی است که اریک پاهون سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه از توافق بین کردهای پ ک ک و پی وای دی حمایت کرده و این اقدام را یک راهکار محلی برای یک مساله محلی ارزیابی کرده است.

ولی وزیر خارجه ترکیه هشدار داده است که کردهای پ ک ک و پی وای دی در حال تصرف سرزمین های بیشتری هستند و این یک تحول بسیار خطرناک به شمار می رود.

وی با اشاره به روابط خوب بین داعش و کردهای وای پی جی، گفت: کسی این مساله را انکار نمی کند. ما بارها به آمریکا و سایر کشورها اعلام کرده ایم که هیچ فرقی بین داعش و پ ک ک و وای پی جی وجود ندارد و وای پی جی هرگز برای آزادی یا وحدت کشور مبارزه نمی کند هدف اصلی آنها از جنگ، تصرف سرزمین های بیشتر است.

مولود چاوش اوغلو در ادامه ضمن انتقاد از آمریکا به خاطر عدم پایبندی به وعده های خود در خصوص عقب نشینی کردهای وای پی جی از شهر رقه، تاکید کرد: آمریکایی ها نتوانسته اند کردهای وای پی جی را از شهر رقه خارج کنند و اکنون شاهد اظهارات آمریکایی ها هستید که می گویند به همکاری با وای پی جی ادامه خواهیم داد. به زودی تصاویر و شواهدی را به اشتراک خواهیم گذاشت که نشان می دهد آمریکا به کردهای وای پی جی سلاح داده است و همین طور سلاح هایی که در سایر کشورهای ائتلاف از جمله آلمان ساخته شده است.

آفرین، یک تهدید جدی

وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره به اوضاع در استان آفرین نیز گفت: تروریست هایی در این منطقه حضور دارند که ترکیه را هدف قرار داده اند. آنها به پرسنل امنیتی ترکیه حمله می کنند و از سلاح های برخی کشورهای ائتلاف علیه ترکیه استفاده کرده اند. آفرین یک تهدید جدی علیه امنیت ملی ترکیه است. بنابر این، تروریست ها هر جا باشند، ما باید آنها را ریشه کن کنیم.

ارتش ترکیه قصد دارد 12 پست امنیتی و بازرسی در ادلب ایجاد کند. این اقدام در چارچوب روند صلح "آستانه " خواهد بود. نظامیان ترکیه در مناطق راهبردی در ادلب در نزدیکی مرز با آفرین و منبیج مستقر می شوند. ارتش ترکیه پیش از این 6 پست بازرسی و امنیتی در سراسر ادلب ایجاد کرده است.

وزیر خارجه ترکیه افزود: نقش اصلی این ناظران آن است که بفهمند چه کسی در حال نقض آتش بس است.

ترکیه در 4 تا 5 سال گذشته مانع از ورود 5 هزار تروریست خارجی شده و آنها را اخراج کرده است. حدود 3 هزار تروریست دیگر نیز در ترکیه در بازداشت هستند.

مذاکرات سوریه در شهر سوچی

وزیر خارجه ترکیه درباره مذاکرات آستانه گفت: ما با روسیه همکاری کرده ایم و به پیشرفت های زیادی دست پیدا کردیم. یک روند شفاف وجود داشته است. روسیه کار بزرگی در آنجا انجام داده است. ترکیه نیز نقش مهمی داشته و ایران نیز سهیم بوده است. ترکیه و روسیه از یک راهکار سیاسی حمایت می کنند و از تمامیت ارضی سوریه نیز حمایت کرده اند.

وی در ادامه افزود: نیاز به یک دوره گذار است و در این مدت همه طرف ها باید متحد باشند. وزرای خارجه روسیه، ترکیه و ایران قرار است در آستانه مذاکرات سوریه در شهر سوچی روسیه طی چهارشنبه آینده، در شهر آنتالیا دیدار و گفتگو کنند.

روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه نیز قرار است در نشست 22 نوامبر (اول آذر) در شهر سوچی شرکت کنند.

روابط با آمریکا

وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به سئوالی درباره روابط ترکیه و آمریکا گفت: به طور کلی نمی توانم بگویم که من خیلی زیاد از آقای ترامپ ناامید شده ام. ولی متاسفانه سیاست آمریکا در قبال پ ک ک و پی وای دی تغییر نکرده است.

وی درباره مشکل استرداد فتح الله گولن از آمریکا و تاثیر منفی آن بر روابط دو کشور نیز گفت: ما خواستار استرداد وی هستیم و همه اسناد و شواهدی را که نشانگر دست داشتن گولن در کودتای نظامی نافرجام سال گذشته است، ارائه کرده ایم. در عین حال ما خواستار بازداشت موقت وی و تحقیقات کامل هستیم. ولی هیچ یک از این درخواست ها از سوی آمریکا اجرا نشده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.