ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64267
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
طرح «تجزیه کشورهای اسلامی» برای تثبیت رژیم صهیونیستی است

طرح «تجزیه کشورهای اسلامی» برای تثبیت رژیم صهیونیستی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، «محد عزمی بن عبدالحمید» رییس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی(MAPIM)، «ذوالکفل ابراهیم» قائم مقام رییس، «یونس محمد» فعال حقوق بشر بنگلادش و عضو سازمان ماپین، «رکن اودین» فعال حقوق بشر بنگلادش و عضو سازمان ماپین و« فائزناوی» کارشناس سازمان ماپین، عصر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، «محد عزمی بن عبدالحمید» رییس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی(MAPIM)، «ذوالکفل ابراهیم» قائم مقام رییس، «یونس محمد» فعال حقوق بشر بنگلادش و عضو سازمان ماپین، «رکن اودین» فعال حقوق بشر بنگلادش و عضو سازمان ماپین و« فائزناوی» کارشناس سازمان ماپین، عصر روز چهارشنبه (۲۴آبان) با «عباس خامه‌یار» معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل این معاونت دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، خامه‌یار با ابراز خرسندی از ملاقات با رییس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی و اعضای آن، وضعیت مسلمانان میانمار را بسیار اسفبار دانست و اظهار کرد: ملت ایران با درک وضعیت آنان با کمک‌های خود چه در فضای مجازی و چه با اطلاع‌رسانی، همدردی خودشان را نسبت به مسلمانان میانمار نشان دادند.

نقش تاثیرگذار سازمان‌های اسلامی

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به حضور و نقش تاثیرگذار سازمان‌های اسلامی، گفت: برای حل مشکلات جهان اسلام، یک خیز بلند و همگانی لازم است. می‌توانیم با حضور جوامع اسلامی و نقش اساسی که آنان ایفا می‌کنند، با یک حرکت هماهنگ در ابعاد مختلف اقتصادی، آموزشی و فرهنگی جلوی این جنایات و فجایا را گرفت.

خامه‌یار در ادامه گفت: این گونه جنایات چندین دهه است که آغاز شده و ادامه دارد و مربوط به حوادث اخیر نیست. باید فکر اساسی در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه، برخی از کشورهای اسلامی که باید به کمک مسلمانان میانمار بشتابند، در حال کشتن مسلمانان یمن، عراق، سوریه و فلسطین هستند. آن‌ها با محاصره همه جانبه و زدن فرودگاه یمن از امدادرسانی و کمک های انساندوستانه به مردم مسلمان یمن جلوگیری می‌کنند. واقعا این مایع تاسف است.

تنویر افکار عمومی

خامه یارگفت: سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، نهادهای فرهنگی، NGO های مالزی و بنگلادش و دیگر سازمان‌های فرهنگی که در نقاط مختلف جهان فعال هستند، با اطلاع‌رسانی دقیق و آگاه نمودن افکار عمومی می‌توانند هم برجنایتکاران دولت میانمار فشار آورند وهم سکوت مجامع غربی را زیر سوال ببرند.

توطئه صهیونیست ها

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: مهمترین نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، این است که رژیم صهیونیستی این فجایا و جنایات علیه مسلمانان را مشکلات داخلی و اختلاف بین بودیسم و اسلام مطرح می‌کند. مسلمانان نباید وارد این توطئه صهیونیست‌ها شوند.اگر اینگونه گردد، دامنه آن گسترده خواهد شد و پایان دادن به آن، مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

تخریب آثار اسلامی

خامه‌یار خاطرنشان کرد: تخریب آثار اسلامی در میانمار مانند تخریب آثار بوداییان در افغانستان در حدود یک دهه پیش، اختلافات عمیقی را پیش خواهد آورد و نباید اجازه بدهیم این‌گونه مسایل اتفاق بیافتد و شعله‌ور گردد؛ چرا که دیر خاموش خواهد شد.

وی گفت: باید نسبت به مشکلاتی که برای مسلمانان میانمار پیش آمده است، با برنامه‌ریزی و گام به گام پیش رفت.

کشتار نژادی با نسل کشی

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: نکته مهم و اساسی این است که استکبار و صهیونیست ها برای این که این جنایات را ادامه بدهند و این کشتار نژادی با نسل‌کشی را اعمال کنند، جنگ‌های فرعی را در منطقه شعله‌ور کرده‌اند.

بیانیه بالفور

خامه‌یار با اشاره به ورود به دومین قرن سالروز بیانیه بالفور هستیم که شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی نیز مراسم سالروز آن را برگزار کرد، گفت: تمام این برنامه‌ها و طرح های که وجود دارد و من بخشی از آن را در سخنرانی‌هایم در مالزی بیان کردم؛ تماما برای تجزیه جهان اسلام و تفرقه بین مسلمانان جهان اسلام صورت می‌گیرد. از جمله جدایی جنوب سودان، شمال کردستان عراق، حلب سوریه و آنچه که در یمن دارد صورت می‌گیرد، جدایی عدن و صنعا، تجریه لیبی و حتی کودتای ترکیه. همه این کارها برای پراکنده کردن مسلمانان و تجزیه جهان اسلام است تا بتوانند مرزهای ساختگی رژیم صهیونیستی تثبیت کنند.

افتخار نخست وزیر انگلیس

وی در ادامه گفت: به همین دلیل است که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با افتخار می‌گوید که ما مفتخر هستیم که بیانیه بالفور را امضاء کردیم و در حال حاضر هم در لندن سالروز آن را جشن می‌گیریم.

راز موفقیت صهیونیست‌ها

خامه‌یار گفت: در واقع، راز موفقیت صهیونیست‌ها در این نهفته است که توانسته‌اند مسلمانان را متفرق کنند و متاسفانه آن جنگ طایفه ای – مذهبی را بین مسلمانان به وجود بیاورند. در این قضایا هم، علمای وابسته به دربار کشورهای نفت‌خیز، افراط گرایان و جاهلانی که از دین و مذهب آگاهی ندارند، نقش داشته‌اند.

چهره رحمانی اسلام

وی ادامه داد: چهره نازیبایی از اسلام رحمانی با گردن زدن مسلمانان نشان داده می‌شود. متاسفانه، این چهره کریه و خشنی که از اسلام رحمانی نشان می‌دهند، با پشتیبانی همین کشورهای نفت‌خیز عربی و با ایجاد نهادها و مدارس آموزش دینی است که مثل سرطان در جسم اسلام نفوذ کرده که این برای امت اسلام، بسیار خطرناک و آسیب پذیر است.

وحدت جوامع اسلامی

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر وحدت جوامع اسلامی گفت: تلاشی که برای همبستگی مذاهب اسلامی انجام دهیم، بزرگترین مانع برای کشتارها و جنایاتی است که در میانمار و کشورهای مختلف صورت خواهد گرفت. این همبستگی،مهمترین و بزرگترین عامل تاثیرگذاربرای ایجاد یک چترحمایتی برای مسلمانان مظلوم منطقه خواهد شد.

تنگ کردن عرصه افراط گرایان

خامه‌یار گفت: نباید قدرت و صحنه را به عالمان وابسته به سلاطین و همچنین عرصه را در اختیار افراط گرایان و جاهلان دینی قرارداد. این دو را باید قیچی کرد و جبهه ناب اسلامی را که متشکل از وحدت مذاهب اسلامی است، تشکیل داد و شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی، نقش مهمی می تواند در این رابطه داشته باشد.

وی ادامه داد: این شورا که بسیاری از نهادی های مردمی را در اختیار دارد، باید در وحدت، همگرایی و همبستگی بین مسلمانان جهان اسلام بیش از پیش همکاری و کمک نماید.

پیشنهاد میزبانی سازمان فرهنگ

خامه‌یار خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند به زودی میزبان علمای مالزی و بنگلادش باشد. می‌توانیم در خصوص تحولات منطقه و وضعیت مسلمانان گفت‌وگو کنیم و در برابر موج بنیان شکن وابسته به افراط گرایان و جاهلیت ایستاد و منطقه و مسلمانان را از این وضعیت اسفبار نجات داد.

وی افزود: من از تلاش ها و همکاری‌های رییس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی از دفاع از مردم مظلوم میانمار، فلسطین و غزه تشکر می‌کنم.

از راه رفته پشیمان نیستیم

خامه‌یار در پایان خاطرنشان کرد: فشارها و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی که طی چهار دهه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود، فقط دفاع از مسلمانان مظلوم و کسانی که تحت ظلم استکبار قراردارد، است ولاغیر. این است که تحریم‌ها را تحمل کردیم و به هیچ عنوان هم پشیمان نیستیم و با افتخار هم، این مسیر را ادامه خواهیم داد.

در ابتدای این دیدار، «محد عزمی بن عبدالحمید» رییس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی(MAPIM)، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با عباس خامه‌یار، گفت: سازمان‌های ایرانی از جمله سازمان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کمک‌های فرهنگی زیادی به سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای مردمی مالزی و بنگلاد ش کرده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل فشارهای زیادی که علیه مسلمانان در منطقه وجود دارد، شرایط جهان اسلام و مسلمانان بسیار سخت است. درمیانمار قتل و عام‌های زیادی صورت گرفته و مشکلات زیادی ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از علت‌‎های درگیری در این منطقه، وجود ادیان‌های مختلفی است که باعث حساسیت‌های زیادی می‌شود.

عبدالحمید گفت: تنوع فرهنگی این منطقه مورد حمله قرار گرفته است. در بخش غربی کشور میانمار که روهینگیا هستند حقوق مذهبی و فرهنگی آنها نادیده گرفته می‌شود. هیچ گونه حق سیاسی و فرهنگی ندارند و از حق شهروندی هم محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه، مسلمانان میانمار حدود ۳۰۰ سال ریشه فرهنگی دارند و هنوز هم فرهنگ و اصالت قوم روهینگیا وجود دارد.

نسل کشی بوداییان

رییس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی گفت: چهار میلیون مسلمان در میانمار وجود داشت. بوداییان هم چیز را نابود کردند. از قتل و عام و تجاوز و سوزاندن مسلمانان گرفته تا نابودی مساجد و مدارس آنان. قبلا ۳۰۰۰ مسجد وجود داشت که بیشتر این مساجد تخریب شده است وحتی اجازه ساخت هیچ گونه مسجدی داده نمی‌شود. در حقیقت بوداییان نسل‌کشی کردند. مسلمانان میانماراز کشورشان به اجبار مهاجرت کردند وگرنه به قتل می‌رسیدند. آنها ابتدا بر مسلمانان غلبه و شروع به پاک‌سازی کردند و اصطلاحات بودایی را جایگزین نمودند تا این که همه چیز را تغییر دادند و هر چیزی که مربوط به آثار اسلامی بود، نابود کردند. هیچ نام و آثاری از اسلام باقی نگذاشتند.

 وی گفت: ما در مالزی فعالیت های زیادی با توجه به این که ۱۲۰ هزار روهینگیا وجود دارد، انجام داده‌ایم. تلاش کرده‌ایم تا با ایجاد مراکز آموزشی و مدارس قرآنی موضوعات اسلامی را آموزش دهیم.

عبدالحمید تاکید کرد: در حال حاضر دو موضوع مهم است. نخست آنکه مسلمانانی که در آورانگا هستند حفظ شوند و دیگر آنکه، مسلمانان میانماری که مهاجرت کرده‌اند، به کشورشان بازگردانده شودند. مهمتری چالش ما ترویج افکار غربی در میانمار است.

وی در پایان افزود: شرایط مسلمانان میانمار بسیار اسفبار است و با مشکلات بسیار زیادی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رو به رو هستند که امیدواریم با درایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران این مشکلات، مرتفع شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.