ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64327
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
تلاش ایران در راستای ثبات در افغانستان/مقابله با خطرات داعش در منطقه و این کشور

تلاش ایران در راستای ثبات در افغانستان/مقابله با خطرات داعش در منطقه و این کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص مسائل افغانستان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. در این دیدار یاماموتو گزارش مبسوطی از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص مسائل افغانستان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار یاماموتو گزارش مبسوطی از اوضاع کنونی و امنیتی افغانستان و همچنین راه‌های مختلف تداوم گفت‌وگوهای صلح در افغانستان به منظور استقرار ثبات و امنیت در این کشور ارائه کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ضمن اشاره به همکاری‌های جاری بین کشورمان و افغانستان و لزوم افزایش شتاب این همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، بر اهمیت مقابله با گسترش تهدیدات و خطر گروه داعش در منطقه و از جمله افغانستان با توجه به شکست‌های اخیر این گروه تروریستی در کشورهای عراق و سوریه تأکید کرد.

اعلام حمایت کشورمان از تلاش‌های دولت وحدت ملی افغانستان و سیاست جاری جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد ثبات در این کشور و همچنین حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در تمامی ابتکارات مربوط به استقرار صلح در افغانستان از جمله محورهای دیگر گفت‌وگوها در این  دیدار بود.

ظریف همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری نزدیک با سازمان ملل و دیگر کارگزاری‌های آن سازمان در تمامی حوزه‌های مورد انتظار در افغانستان را اعلام کرد و افزود: ایران خواستار ثبات در افغانستان بوده و تلاش ایران نیز در این راستاست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.