ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64581
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
  • 162 بازدید
  • ارسال توسط :

جشن پیروزی بر داعش در صدا و سیمای همدان

وی با اعلام این خبر که در این مرکز بر اساس زندگینامه سردار حسین همدانی، یک سریال تلویزیونی تهیه خواهد شد، افزود: با توجه به این که شهر همدان به عنوان اولین مرکز برگزاری جشن شادی پیروزی بر داعش مشخص شده است، ما برنامه‌های متنوعی با این محوریت از این مرکز روانه آنتن می‌کنیم و […]

وی با اعلام این خبر که در این مرکز بر اساس زندگینامه سردار حسین همدانی، یک سریال تلویزیونی تهیه خواهد شد، افزود: با توجه به این که شهر همدان به عنوان اولین مرکز برگزاری جشن شادی پیروزی بر داعش مشخص شده است، ما برنامه‌های متنوعی با این محوریت از این مرکز روانه آنتن می‌کنیم و با عنایت به این که سردار همدانی به‌عنوان حبیب شهدای مدافع حرم شهره و از خطه همدان هستند، مستندهای متفاوتی هم از ایشان پخش خواهیم کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در این باره به جام‌جم گفت: چندی پیش، سردار سلیمانی در مراسم یادواره شهدا که در شمال کشور برگزار شد، قول دادند که سه ماه آینده شر داعش کوتاه خواهد شد. همه مردم منتظر بودند این خبر به وقوع بپیوندد. الحمدلله دیروز(دوشنبه) با فتح شهر بوکمال سوریه تمام مناطقی که در سوریه و عراق در دست داعش بود، تصرف شد. در واقع این وعده کمتر از یک ماه تحقق یافت و سردار سلیمانی این مهم را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفتند؛ اتفاقی که باعث شعف و شادی مسلمانان دنیا و مردم ایران شد که علاقه زیادی به اهل بیت(ع) دارند.

همزمانی جشن پیروزی با ربیع‌الاول

وی ادامه داد: ما شهدای بسیاری را در راه دفاع از حرم اهل بیت تقدیم کرده‌ایم. سردار همدانی به نام حبیب شهدای حرم معروف شدند. ما جشن امروز را مدیون خون این شهید و دیگر شهدا هستیم. از آنجا که این سردار عزیز، همدانی هستند و مقبره او در همدان واقع است و اولین مرکز برگزار کننده جشن شادی پیروزی بر داعش هم همدان است، به همین دلیل مردم شریف همدان و دیگر شهرهای اطراف و استان‌ها به زیارت قبور این شهید بزرگ می آیند؛ بنابراین ما از صبح دیروز تمام برنامه‌های روتین صدا و سیمای مرکز همدان را معطوف این جشن کرده‌ایم و در کنارش به جنایات داعش هم می‌پردازیم. این جشن ادامه خواهد داشت. خوشبختانه این رخداد بزرگ همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول شده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان با اشاره به این که آیا غیر از خبر و گزارش، مستندهایی هم با این محوریت پخش می‌کنید یا نه، توضیح داد: وقتی این سردار عزیز به سوریه رفتند، خبرنگاران مرکز همدان هم همراه‌شان بودند و آنجا دوستان هنرمند تصاویر بسیار خوبی ضبط کردند و مستندهایی هم درباره سردار همدانی ساختند. این اقدامات تا زمان شهادت سردار همدانی ادامه داشت و دوستان مرکز همدان درباره شهادت و رزم های این شهید بزرگوار هم مستندهای متنوعی ساخته‌اند. این تصاویر از همه شبکه‌های سراسری پخش می‌شود. ضمن این که تصاویر ایشان هنگام پیاده‌روی اربعین هم که ضبط شده، روی آنتن می‌رود.

تحقیقات اولیه برای سریال شهید همدانی

دهقان نیری ادامه داد: قصد داریم یک سریال بسیار خوب و جذاب از زندگی این سردار بزرگ تهیه کنیم. در حال حاضر تحقیقات اولیه انجام می‌شود. محور سریال از بدو تولد ایشان تا زمان شهادتشان است و در فواصل قصه به تاریخچه انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس و مدافعان حرم هم می‌پردازیم. همچنین با محوریت زندگی سردار همدانی انیمیشن و نمایش رادیویی هم تولید می‌شود که به مرور پخش خواهد شد. اما تصویربرداری سریال تلویزیونی با موضوع زندگی ایشان و در آوردن یک تا دو فیلم سینمایی از دل سریال، 22 بهمن ماه سال جاری کلید می‌خورد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان در ادامه درباره این که پرداخت به چه موضوعاتی اولویت شما در این مرکز است؟ توضیح داد: مرکز همدان جزو مراکز قوی استان‌های صدا و سیماست و هنرمندان بسیاری دارد که می‌توانم به ایرج هاشمی، بهترین تصویربردار حوزه مستند و سیما، محمود زنده‌نام بهترین مستندساز و … اشاره کنم. در حوزه انیمیشن آقای خداکرمی از نفرات برتر کشور است. در مجموع، استادان و هنرمندان بسیار خوبی در مرکز داریم که شاهد کارهای ماندگار از آنها بوده‌ایم.

پرداخت به گروه انقلابی ابوذر

وی ادامه داد: در این مرکز کارهای بزرگی در گذشته انجام شده و ما سعی داریم همان کارها را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر ادامه بدهیم. همچنین درباره شخصیت‌های انقلابی که از خطه همدان هستند کارهای خوبی خواهیم ساخت.

یکی از گروه‌های معروف انقلابی، گروه ابوذر بوده که تا امروز کاری نمایشی از زندگی و مبارزات این عزیزان ساخته نشده که ما قصد داریم در این باره اثر خوبی را برای پخش آماده کنیم.

دهقان نیری با اشاره به اجلاس پیرغلامان حسینی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های جنبی ما، توجه به اجلاس پیرغلامان حسینی است که برای رسانه ملی خیلی مفید است، زیرا در این اجلاس مداحان و ذاکران زیادی جمع می‌شوند و می‌توانیم برنامه‌های مختلف از آنها بسازیم. با توجه به این که همدان در حوزه انیمیشن ویژگی‌های خاصی دارد، به همین دلیل اسفند ماه امسال جشنواره انیمیشن را در شهر همدان برگزار می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به این که بنده فعالیت‌هایی در رادیو دارم، نگاه ویژه‌ای به رادیوی مرکز همدان دارم و قصد داریم اولین جشنواره سراسری نمایش‌های رادیویی را در استان برگزار کنیم. زمان این جشنواره قبل یا بعد از ماه رمضان خواهد بود. همچنین بزرگداشت‌هایی با محوریت علما، استادان، دانشمندان، شاعران و … در شهر همدان برگزار می‌کنیم؛ به عنوان مثال بزرگداشت آیت‌الله نجفی 23 آذر ماه در همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در پایان افزود: همدان در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت مقصد گردشگری جهان اسلام معرفی شده است. به همین دلیل ما در راستای فعالیت‌های گردشگری همدان هم برنامه‌های متنوعی را تولید و پخش می‌کنیم.

فاطمه عودباشی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.