ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64618
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۱۳
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
مهم‌ترین کارکرد وقف در جامعه اسلامی برنامه‌های فرهنگی – آموزشی است

مهم‌ترین کارکرد وقف در جامعه اسلامی برنامه‌های فرهنگی – آموزشی است

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محور اصلی و بیشترین میزان فعالیت‌های اوقاف را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی اوقاف در سه موضوع وقف و موقوفات، بقاء متبرکه و امامزادگان و امورات قرآنی به صورت گسترده در حال انجام […]

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محور اصلی و بیشترین میزان فعالیت‌های اوقاف را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی اوقاف در سه موضوع وقف و موقوفات، بقاء متبرکه و امامزادگان و امورات قرآنی به صورت گسترده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کارکردها و آثار وقف در جامعه به سه دسته تقسیم می‌شود گفت: کارکردهای اجتماعی، کارکردهای فرهنگی و کارکردهای اقتصادی سه حوزه‌ای است که اوقاف در آن فعالیت دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان با اشاره به اینکه کارکرد اجتماعی وقف از سنت‌های بارز و مصادیق وقف است که از سالیان گذشته به آن پرداخته شده است خاطر نشان کرد: کارکرد اجتماعی وقف مانند چتری بر سر محرومین، نیازمندان و کسانی که در زندگی با مشکل روبرو شده‌اند گسترده است.

وی با اشاره به اینکه تسکین آلام نیازمندان در راستای کارکردهای اجتماعی وقف است افزود: حمایت از کودکان و زنان بی‌سرپرست، ایجاد خانه و کاشانه برای نیازمندان، تاسیس بیمارستان، خانه سالمندان، مراکز بهداشتی‌درمانی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله کارکردهای اجتماعی وقف است.

فاطمی با اشاره به اجرای طرح "زائران حرم حسینی" و "زائران حرم رضوی" توسط اوقاف و امور خیریه در استان کرمان اظهار داشت: هر ساله تعداد زیادی که توان رفتن به زیارت اباعبدالله(ع) را ندارند و یا زائر اولی‌های حرم امام رضا(ع) در قالب این طرح‌ها و از محل نیات واقفین به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین کارکرد وقف تا کنون در حوزه فرهنگی بوده است تصریح کرد: آموزش، ساخت مسجد، کتابخانه و دانشگاه، فعالیت‌های علمی پژوهشی، سیره اهل‌بیت(ع) و اعزام مبلغ از دیگر کارکردهای فرهنگی اوقاف است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان با بیان اینکه قسمتی از کارکردهای فرهنگی که قید مکان و زمان ندارد را با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری و در راستای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی در امامزادگان استان برگزار می‌کنیم گفت: طرح "آرامش بهاری"، "یاس نبوی"، "نشاط معنوی"، "ضیافت الهی" و "بصیرت عاشورایی" از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به کارکردهای اوقاف در حوزه مسائل قرآنی گفت: مسابقات قرآنی یا مسابقاتی در زمینه مسائل قرآنی، اعزام برگزیدگان قرآنی به به سفر حج، دیدار رهبری، تفسیر و تبیین معارف قرآنی، طرح  کشوری حفظ قرآن و خرید و اهداء قرآن به مساجد، حسینیه‌ها، محافل و مجالس قرآنی از جمله کارکردهای اوقاف در حوزه مسائل قرآنی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.