ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64668
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۱۱
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
معنای واقعی ایثارگری را برای نسلهای آینده نهادینه کنیم/مدافعان حرم رهروان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند

معنای واقعی ایثارگری را برای نسلهای آینده نهادینه کنیم/مدافعان حرم رهروان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز چهارشنبه خبرنگار معارف ایرنا، هفته پیش علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اعلام کرد که اجلاس جهانی محبان اهل بیت(س) و مسئله تکفیری‌ها با دعوت از 500 دانشمند سنی و شیعه از 94 کشور و 250 نفر از اندیشمندان داخلی از امروز(چهارشنبه) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز چهارشنبه خبرنگار معارف ایرنا، هفته پیش علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اعلام کرد که اجلاس جهانی محبان اهل بیت(س) و مسئله تکفیری‌ها با دعوت از 500 دانشمند سنی و شیعه از 94 کشور و 250 نفر از اندیشمندان داخلی از امروز(چهارشنبه) در سالن اجلاس سران آغاز به کار می کند که به گفته ولایتی این اجلاس در نوع خود از نظر حضور میهمانان شرکت کننده، بی نظیر است.
قرار است اندیشمندان در این اجلاس به مسائلی همچون مساله تکفیری ها، مفهوم شناسی و مکتب شناسی اهل بیت(ع)، دیدگاه های علمای اسلام در خصوص تکفیری ها، نقش اهل بیت(س) در مکتب اسلام، راهبردها و راهکار های انسجام امت اسلامی، آسیب شناسی پیش روی جهان اسلام بپردازند.
سال گذشته نیز سی امین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور220 شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام از 60 کشور به بررسی مسائلی همچون ضرورت مقابله با جریان های تکفیری پرداختند و شعار این کنفرانس نیز «وحدت و ضرورت مقابله با گروه های تکفیری» بود که در ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) در سالن اجلاس سران برگزار شد.
کنفرانس وحدت اسلامی یکی از مهمترین همایش های بین المللی است که همزمان با برپایی هفته وحدت به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود و بسیاری از شخصیت های اسلامی داخلی و خارجی در آن شرکت می کنند.
نکته قابل توجه در این میان تعداد قابل توجه شرکت کنندگان خارجی در این کنفرانس هاست که معمولا هزینه های بسیاری را در پی دارد. اگر قرار است صدها اندیشمند مسلمان در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) برای حضور در کنفرانس وحدت اسلامی به تهران سفر کنند، بهتر نبود اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ص) نیز در همان ایام برگزار شود تا از رفت و آمد اضافه میهمانان خارجی جلوگیری شود؟
ممکن است برخی میهمانان اجلاس جهانی محبان اهل بیت(س) به کنفرانس وحدت نیز دعوت شوند حال این سوال مطرح است که آیا این میهمانان باید دو هفته در تهران بمانند تا منتظر برگزاری کنفرانس وحدت شوند و یا به کشور خود برمی گردند و دوباره به ایران می آیند؟ در این صورت مسئولیت اسکان آنان با چه کسی است؟
اصولا میهمانان این کنفرانس بر اساس چه ملاک و معیاری انتخاب و دعوت می شوند و چه کسانی بر این نوع دعوت ها نظارت دارد؟ طرح این سوال ها از آن منظر است که بارها شاهد برگزاری همایش ها و کنفرانس هایی بوده ایم که حاصل آن ارائه چند سخنرانی، صدور یک بیانیه و رونمایی از چند کتاب بوده و ممکن است تاثیراتی نیز از نظر بین المللی در منطقه داشته باشد اما آیا تدبیری برای برگزاری همزمان چنین همایش هایی صورت گرفته تا از هرگونه ریخت و پاش و اسراف در بیت المال جلوگیری شود؟
نکته مهمتر در برگزاری چنین همایش هایی توجه بیش از حد به مسائل ظاهری و تشریفاتی است به گونه ای که عمق و محتوای همایش در حاشیه قرار می گیرد.
برخی کارشناسان معتقدند که گاهی در چنین همایش هایی به غذای میهمانان بیش از مسائل دیگر اهمیت داده می شود و برخی نیز تلاش می کنند تا ساختمان ها و بناهای قدیمی را به میهمانان خارجی نشان دهند و در واقع یکی از مشکلات این است که هنوز باور درستی نداریم که می خواهیم چه چیزی را به میهمانان خارجی نشان دهیم و حتی گاهی نمی دانیم هدف آنان از سفر به ایران چیست.
اینک که در آستانه برگزاری اجلاس جهانی محبان اهل بیت(س) و مساله تکفیری ها قرار داریم، توجه دست اندرکاران این همایش را به نتایج سی امین کنفرانس وحدت اسلامی جلب می کنیم که سال گذشته با موضوع ضرورت مقابله با جریان های تکفیری برگزار شد تا از اجرای هرگونه برنامه های موازی و تکراری جلوگیری شود.
اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مساله تکفیری ها از امروز(چهارشنبه) به مدت دو روز در سالن اجلاس سران و با حضور سران سه قوه برگزار می شود.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.