ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64702
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۴۳
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
پیش بینی یک آژانس آمریکایی در مورد وقوع قحطی شدید در یمن

پیش بینی یک آژانس آمریکایی در مورد وقوع قحطی شدید در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس اعلام آژانس پیش بینی بحران های غذایی، آمریکا از طریق «شبکه سیستیم های هشدار دهنده ابتدایی قحطی» به یمن در مورد فراگیر شدن قحطی در این کشور هشدار داده است. بر اساس اعلام این آژانس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس اعلام آژانس پیش بینی بحران های غذایی، آمریکا از طریق «شبکه سیستیم های هشدار دهنده ابتدایی قحطی» به یمن در مورد فراگیر شدن قحطی در این کشور هشدار داده است.

بر اساس اعلام این آژانس آمریکایی، محاصره یمن از سوی عربستان سعودی این کشور را در آستانه قحطی شدید قرار داده است.

عربستان سعودی از ۲ هفته قبل و به بهانه شلیک موشکی از یمن به فرودگاه ریاض، محاصره یمن را شدیدتر کرده است.

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اگر ائتلاف تحت هدایت سعودی، محاصره بنادر کلیدی یمن را لغو نکند، روزانه هزاران یمنی در معرض مرگ و میر قرار خواهند گرفت.

این هشدار در شرایطی انجام شده است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز گذشته گزارش اعلام کرد که ۲.۵ میلیون تن از افراد ساکن در شهرهای پرجمعیت یمن به آب سالم دسترسی ندارند، مسئله‌ای که خطر شیوع و همه‌گیری بیشترِ وبا را افزایش می‌دهد.

در نتیجه مسدود شدن طولانی‌مدت بنادر کلیدی یمن، خطری بی‌سابقه در زمینه تضعیف امنیت غذایی و تبدیل آن به قحطی در گستره وسیعی از نواحی این کشور وجود دارد.

در صورت تداوم محاصره بنادر، احتمالا طی سه تا چهار ماه آینده در نواحی بسیاری قحطی رخ خواهد داد، و نواحی صعب‌العبور در خطر شدیدتری قرار دارند. در چنین سناریویی، کمبود غذا و سوخت می‌تواند به افزایش قیمت‌ها بیانجامد و فقدان تجهیزات پزشکی، بیماری‌های تهدیدکننده جان انسان‌ها را بدتر می‌کنند.

این شبکه اعلام کرده است که به خاطر فقدان غذا و شیوع بیماری، روزانه هزاران مورد مرگ و میر رخ خواهد داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.