ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64776
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
  • 378 بازدید
  • ارسال توسط :
این روزنامه ایرانی است یا سعودی؟

این روزنامه ایرانی است یا سعودی؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، روزنامه های جوان در اخبار ویژه‌ خود اورده است: صفحه یک روزنامه‌های دیروز همگی خبر از وفای قاسم سلیمانی به عهد خود در نابودی داعش می‌داد؛ خبری که با نامه قاسم سلیمانی به رهبری و پاسخ ایشان به سردار همراه بود. روزنامه شرق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، روزنامه های جوان در اخبار ویژه‌ خود اورده است:

صفحه یک روزنامه‌های دیروز همگی خبر از وفای قاسم سلیمانی به عهد خود در نابودی داعش می‌داد؛ خبری که با نامه قاسم سلیمانی به رهبری و پاسخ ایشان به سردار همراه بود. روزنامه شرق البته ترجیح داده بود برای پایان داعش، تصویر بشار اسد در آغوش پوتین را کار کند و نقش چندانی برای ایران قائل نباشد. 

این میانه روزنامه همدلی با جملاتی تعجب برانگیز صفحه یک خود را پوشش داده بود که می‌توانست این سؤال را ایجاد کند که آیا این روزنامه واقعاً ایرانی است؟ در صفحه اول این روزنامه از پایان داعش با عنوان «قربانی شدن داعش» نام برده شده بود! حتماً قربانی برای کسی که در موضع مظلومیت باشد، به کار می‌رود.

 از سویی در تیتر دیگر این روزنامه از شش سال مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برابر داعش با عنوان «نظامی‌گری» ذکر شده است و با تأکید بر پیش گرفتن راه دیپلماسی در منطقه تیتری هشدار آمیززده است که «اشتباه ادامه جنگ را تکرار نکنیم. » در متن گزارش هم حرف‌هایی ماورایی آمده که برخی به دنبال جنگ با عربستان سعودی هستند. یعنی دقیقاً تنش زایی آل سعود در منطقه را به کسانی در ایران نسبت می‌دهد! و بعد در خود گزارش هم هشداری کذایی دارد که «این روزها بوی درگرفتن احتمالی جنگ میان ایران و عربستان، بیش از هر زمان دیگری به مشام می‌رسد. » روزنامه همدلی صراحتاً درخواست می‌کند پرونده سیاست‌های منطقه‌ای ایران از نیرو قدس به وزارت خارجه منتقل شود؛ یعنی عملاً بین دو نهاد رسمی حاکمیت دوقطبی ایجاد می‌کند. در حالی که نیرو قدس و وزارت خارجه جدا از هم نبوده‌اند و بیان این دوقطبی ضربه به هر دو نهاد است. چه خبر است واقعاً؟ چرا یک روزنامه در ایران در اوج شادی ملی از پیروزی بر داعش باید حرف‌های آل سعود را تکرار کند. گذشته از آن، حالا این سؤال پیش می‌آید که این چطور امنیت ملی‌ای است که با نقل قول کیهان ازسخنگوی انصارالله یمن، به خطر می‌افتد، اما با تکرار حرف‌های آل سعودی آسیبی نمی‌بیند؟

دور مجلس در یک تعطیلی!

هنوز یک سال هم نشده مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که روز هشتم ربیع الاول در ایران تعطیل رسمی باشد. با این حال، در حالی که هنوز این مصوبه به امکان اجرایی شدن نرسیده است، روز گذشته همین مجلس دهم به فوریت طرحی رأی داد که خواستار لغو تعطیلی هشتم ربیع الاول شده است! همان زمان هم روشن نشد که دقیقاً دلیل این تعطیلی چیست. مجلس می‌گفت به دلیل روز آغاز ولایت امام زمان (عج) تصمیم به تعطیلی این روز گرفته است؛ این توضیح با انتقاداتی روبه‌رو شد. چه آنکه هشتم ربیع روز شهادت امام حسن عسکری بود و گرچه به محض شهادت هر امام، ولایت امام دیگر آغاز می‌شود، اما همواره مردم 9 ربیع الاول را به مناسبت آغاز ولایت امام زمان (عج) جشن می‌گیرند که با روز شهادت پدر بزرگوارشان تداخل نداشته باشد. بنابراین تعطیلی روز شهادت به مناسب جشن آغاز ولایت بی معنا می‌نمود. با این همه، مجلس بر رأی خود پافشاری کرد.

شورای نگهبان ایراد گرفت و مصوبه را به مجلس برگرداند که چرا مصوبه دولت را ندارد. مجلس آنقدر مصر بود که این ایراد را هم بر طرف کرد و سرانجام 8 ربیع، روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تعطیل شد. اما حالا که به اولین 8 ربیع پس از این مصوبه رسیده‌ایم، برخی نمایندگان مجلس به ویژه علی مطهری می‌گویند چرا این روز تعطیل شده است! در یک سال گذشته چه چیزی تغییر کرده که نمایندگان از رأی خود برگشته‌اند؟ هیچ چیز! 

این روزها که وقت و انرژی و هزینه مجلس صرف بازی تعطیلی روزها می‌شود و فوریت شان لغو مصوبه سال گذشته خودشان است، آدم فکر می‌کند طبیعی است به رصد عملکرد وزرا و استیضاح امثال آخوندی نرسند و مدام جمله در ذهن بالا پایین می‌شود؛ آیا مجلسی که امام می‌گفتند در رأس امور است، همین بود؟

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.