ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64789
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲:۵۴
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
رویترز:آمریکا برای کاهش محاصره یمن عربستان را تحت فشار قرار داد

رویترز:آمریکا برای کاهش محاصره یمن عربستان را تحت فشار قرار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی منابع گفتند که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا چند روز قبل از عربستان خواست محاصره یمن را کاهش دهد. ائتلاف تحت رهبری عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد که اجازه ورود کمک های انسانی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی منابع گفتند که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا چند روز قبل از عربستان خواست محاصره یمن را کاهش دهد. ائتلاف تحت رهبری عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد که اجازه ورود کمک های انسانی به یمن را از طریق بندر الحدیده خواهد داد و فرودگاه صنعا نیز به روی هواپیماهای سازمان ملل بازگشایی خواهد شد.
اگر چه معلوم نیست که آیا فشارهای واشنگتن علت اصلی تصمیم عربستان در این باره بوده است اما درخواست تیلرسون از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از جمله تلاش های ماه جاری وی برای متقاعد کردن ریاض با هدف کاهش تنش در سیاست خارجی این کشور به شمار می رود.
یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت که تیلرسون اوایل هفته جاری در یک تماس تلفنی 45 دقیقه ای خواستار کاهش محاصره یمن شد.
«آر.سی.هاموند» یکی از مشاوران بلند پایه تیلرسون تماس با شاهزاده محمد را تائید کرد و گفته است که وزیر خارجه، ماه گذشته این خواسته را بارها به اطلاع سعودی ها رسانده بود.
مقام های آمریکایی و دیپلمات های اروپایی نیز خاطرنشان کردند که دولت ترامپ همچنین سعودی ها را برای بازگشت سعد الحریری نخست وزیر لبنان به بیروت تحت فشار قرار داده بود.
ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی در پی فشار افکار عمومی روز گذشته اعلام کرد که بندر الحدیده را برای پذیرش کمک های اضطراری بشردوستانه و فرودگاه صنعا را برای پذیرش هواپیماهای امداد رسان سازمان ملل از ساعت 12 روز پنجشنبه بازگشایی می کند.
عربستان و متحدانش از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
شبد**1480*9122*مترجم:غلامرضا رفیع**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.