ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64791
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۳:۰۶
  • 64 بازدید
  • ارسال توسط :
تغییر ماهیت و گسترش فعالیت های تروریستی درمالزی؛ازگرگ تنها تا گله گرگ ها

تغییر ماهیت و گسترش فعالیت های تروریستی درمالزی؛ازگرگ تنها تا گله گرگ ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه ایرنا، نیروهای امنیتی مالزی از سال 2013 تاکنون حدود 300 نفر را به اتهام فعالیت های تروریستی و حمایت از داعش بازداشت کرده اند و با وجود تشدید تدابیر امنیتی روند دستگیری این قبیل افراد همچنان ادامه دارد. ایوب خان مایدین پیچای، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه ایرنا، نیروهای امنیتی مالزی از سال 2013 تاکنون حدود 300 نفر را به اتهام فعالیت های تروریستی و حمایت از داعش بازداشت کرده اند و با وجود تشدید تدابیر امنیتی روند دستگیری این قبیل افراد همچنان ادامه دارد.
ایوب خان مایدین پیچای، رئیس پلیس ویژه مبارزه با تروریسم عصر روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که اکنون وابستگان داعش نه به عنوان ‘گرگ تنها’ بلکه هر کدام به عنوان یک هسته در مالزی فعالیت تروریستی دارند.
رئیس پلیس ویژه مبارزه با تروریسم مالزی با بیان اینکه داعش در مالزی فعالیت دارد،گفت:تاکنون 10هسته این گروه تروریستی مورد شناسایی قرار گرفته اند.
به گفته وی یک هسته از این گروه قرار بود که اقدامات تروریستی در جریان یک جشنواره داخلی درسپتامبر گذشته در مالزی داشته باشد که این اقدام شناسایی و خنثی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه یک تلویزیون مالزی، رئیس پلیس ویژه مقابله باتروریسم مالزی گفت که هر یک از این هسته ها، دارای سه تا 10 عضو بودند که ارتباط مستقیم با گروه تروریستی داعش درخاورمیانه نداشتند.
وی افزود به رغم شکست این گروه تروریستی در رقه و موصل اعضای آنها به کشورهای خود بازگشتند که این موضوع تهدیدات تروریستی را در این کشورها گسترش داده است.
به گفته این مسئول امنیتی مالزی ، چندنفر دانشجو نیز در ماه اکتبر گذشته به دلیل فعالیت برای داعش شناسایی و دستگیر شدند که تاکنون در عملیات این گروه در سوریه و یا کشورهای دیگرشرکت نداشتند.
طبق این گزارش، این افراد از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک تحت تاثیر تبلیغات گروه تروریستی قرار گرفته و از همان طریق نیز ساخت بمب های انفجاری را نیز یاد گرفته بودند.
این مقام مالزیایی گفت: این همان چیزی است که سبب نگرانی شده است اعضای داعش دیگر مانند گذشته به عنوان گرگ تنها عمل نمی کنند بلکه به عنوان یک گروه از گرگ ها فعالیت دارند.
این اساس، روز 10 اکتبر(18 مهرماه) یک دانشجوی 19 ساله به همراه دو نفر از دوستانش،یک نظامی و یک فرد دیگر که به اتهام طراحی عملیات بمب بمب گذاری در یک جریان یک جشنواره در مرکز تجاری کی. ال.سی .سی کوالالامپور دستگیر شدند.
این افراد درحال آزمایش بمب دست ساز برای انفجار دستگیر شدند.این بمب های دست ساز قادر است هر فرد یا شی را تا شعاع 30 متری کاملا نابود کند.
ایوب خان در گزارش اخیرش اعلام کرده بود که 53 تروریست مالزیایی شامل 24 مرد، 12 زن و 17 کودک اکنون در سوریه به سر می برند.
آمار و ارقام ارائه شده از سال 2013 تا 2016 نشان می‌دهد مالزی با روند روبه افزایش تعداد فعالان تروریستی و همچنین فعالیت‌های مرتبط با این گروه‌ها مواجه بوده است.
مالزی در سال 2013 به عنوان نخستین سال روبه رو شدن با پدیده تروریسم مرتبط با گروه تروریستی داعش ، چهار نفر متهم را دستگیر کرد. یکسال بعد این رقم به 59 نفر افزایش یافت.
به رغم افزایش تدابیر امنیتی و تلاش برای از بین بردن فعالیت‌های تروریستی که به روش های مختلف در این کشور انجام شده، سال 2015 نیز 85 نفر به اتهام فعالیت های تروریستی دراین کشور بازداشت شدند.
گزارش بازرس کل پلیس مالزی هم حاکی است که این کشور از ابتدای سال 2017میلادی تاکنون 45 تروریست خارجی در این کشور بازداشت شده اند.
بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی پیشتر گزارش داده بود که اطلاعاتی را به دست آورده که نشان می دهد تروریست های خارجی که پیشتر در عراق و سوریه فعالیت کرده اند، پس از اینکه داعش مواضع خود را در خاورمیانه از دست داده است این دستور را دریافت کرده اند که به سایر کشورهای جهان بروند.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز 30 ابان ماه در نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد.
شبد** 1599*خبرنگار : مریم شفیعی*انتشار دهنده :مهدی نعمتی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.