ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64812
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۱۷
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
مقام‌های آمریکایی: واشنگتن سعودی‌ها را برای کاهش محاصره یمن تحت فشار قرار داده است

مقام‌های آمریکایی: واشنگتن سعودی‌ها را برای کاهش محاصره یمن تحت فشار قرار داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، دو منبع اعلام کردند که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از عربستان سعودی خواستار کاهش محاصره یمن شده است. این در حالی‌ است که ائتلاف متجاوز سعودی از چند هفته پیش در پی شلیک موشک بالستیک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، دو منبع اعلام کردند که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از عربستان سعودی خواستار کاهش محاصره یمن شده است.

این در حالی‌ است که ائتلاف متجاوز سعودی از چند هفته پیش در پی شلیک موشک بالستیک دوربرد به فرودگاه «ملک خالد» در ریاض از سوی یمن، تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی این کشور را بست. هر چند اخیرا ادعا کرده که به‌زودی فرودگاه صنعا را بر روی هواپیماهای سازمان ملل باز خواهد کرد.

یک منبع مطلع گفت که تیلرسون طی هفته جاری در تماسی تلفنی، که تقریبا 45 دقیقه طول کشید، خواستار کاهش محاصره یمن شد.

«آر. سی. هاموند» از مشاوران ارشد تیلرسون تماس تلفنی با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی را تایید و اعلام کرد، وزیر خارجه آمریکا «سعودی‌ها را طی ماه جاری چندین بار در ارتباط با این درخواست تحت فشار قرار داده است.»

مقام‌های آمریکایی و دیپلمات‌های اروپایی متذکر شده‌اند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین سعودی‌ها را تحت فشار گذاشت که به «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، که از 4 نوامبر در ریاض به‌سر می‌برد، اجازه بازگشت به بیروت دهند.

ترامپ و معاونان ارشد وی و نیز مقام‌های ارشد سعودی بارها علنا اعلام کرده‌اند که روابط واشنگتن و ریاض در مقایسه با دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» بهبود چشمگیری کرده است.

در حالی‌که دیپلمات‌ها و تحلیلگران آمریکایی طی اظهارنظراتی خصوصی نسبت به سیاست خارجی ریاض به‌ویژه درقبال یمن و لبنان ابراز نگرانی عمیقی می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.