ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64833
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۵۰
  • 424 بازدید
  • ارسال توسط :
چند خبر کوتاه از شهرستان های مهریز بافق ، ابرکوه و اردکان

چند خبر کوتاه از شهرستان های مهریز بافق ، ابرکوه و اردکان

مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: هفته بسیج فرصت بسیار خوبی است تا فرهنگ ناب بسیجی و ارزش های نظام اسلامی در میان دانش آموزان استان ترویج شود. احمد شیرزاد در بازدید از مدارس دهستان تنگچنار مهریز افزود: بسیجیان دلاور در هشت سال دفاع مقدس برای میهن اسلامی حماسه آفرینی کردند و باید فرهنگ […]

مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: هفته بسیج فرصت بسیار خوبی است تا فرهنگ ناب بسیجی و ارزش های نظام اسلامی در میان دانش آموزان استان ترویج شود.
احمد شیرزاد در بازدید از مدارس دهستان تنگچنار مهریز افزود: بسیجیان دلاور در هشت سال دفاع مقدس برای میهن اسلامی حماسه آفرینی کردند و باید فرهنگ والای ارزش های انقلابی و دینی روز به روز در جامعه و بین نسل جوان گسترش یابد.
وی در ادامه به نقش فرهنگیان در ارتقای علمی و تربیتی دانش آموزان با همکاری سایر عوامل و بخصوص خانواده ها در مناطق مختلف و روستاها به عنوان یک موضوع بسیار مهم تاکید کرد و تداوم برنامه ها را خواستار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد همچنین به توجه دولت و مسوولان اجرایی نظام به مسائل و نیازهای فرهنگیان ، دانش آموزان و مدارس اشاره کرد و گفت: در سایه همدلی و تعامل همه عوامل بتوان ماموریت محوله را انجام داد.
شیرزاد گفت: برای ارتقای برنامه ها و کمک به فرهنگیان و دانش آموزان توسط دولت و با پیگیری مسوولان در استان و روستاها کارهای بسیار خوبی انجام گرفته و همچنان ادامه خواهد داشت.
در این بازدیدها که مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز حضور داشت مسائل و مشکلات و نیازهای مدارس و مطالبات فرهنگیان بخش مرکزی شهرستان بررسی و بر تحقق آنها تاکید شد.
دهستان تنگچنار با سه هزار و 500 نفر جمعیت در 30 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
9 هزار دانش آموز در 100 مدرسه در مهریز مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
سرپرست فرمانداری ابرکوه گفت: شهدا و خانواده های معظم آنان نماد صبر و بردباری جامعه هستند و این عزیزان قله های بزرگی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فتح کردند.
محمد محامدی در دیدار با تعدادی از خانواده های معظم شهدا که مسئولان بنیاد شهید وامور ایثارگران و ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه حضور داشتند به خبرنگار ایرنا افزود: شهدای گرانقدر با نثار خونشان در راه پاسداری از اسلام و انقلاب موج اسلام خواهی را در سراسر جهان به ارمغان آوردند.
وی با بیان اینکه باید برای موفقیت جامعه وکشورمان به وصایای شهدا توجه و عمل کنیم اظهار کرد: مسئولان باید با بر برنامه ریزی و اهتمام جدی در راستای توجه به نیازهای مادی و معنوی خانواده های شهدا و ایثارگران اقدام کنند.
سرپرست فرمانداری ابرکوه با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) که شهدا چشم چراغ ملت هستند افزود: شهادت عزت جاودانه است و خون شهید اسلام را حفظ کرده و همه باید قدردان شهدا و خانواده های آنان باشیم.
وی ادامه داد: دیدار با خانواده های معظم شهدا و پاسداشت مقام شامخ و ارزشمند شهدا افتخار بزرگی برای مسئولان است.
ابرکوه 275 شهید، بیش از 570 جانباز و 33 آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
فرمانده انتظامی بافق گفت: سه سارق حرفه ای که از مغازه ای افزون بر 100 میلیون ریال اجناس و موادخوراکی را سرقت کرده بودند توسط ماموران آگاهی شهرستان دستگیر و روانه زندان یزد شدند.
سرهنگ محمد کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از اطلاع از سرقت موادخوراکی از یک باب مغازه با بررسی لازم، یک نفر از سارقان را شناسایی و با دستور قضایی در عملیاتی او را دستگیر کردند.
وی افزود: با انتقال فرد دستگیر شده به اداره آگاهی، نامبرده پس از قرار گرفتن در برابر ادله محکم پلیس در بازجویی به جرم خود اعتراف و دو نفر از همدستانش را نیز معرفی کرد که پس از هماهنگی با مقام قضایی، دو نفر همدستش نیز دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
فرمانده انتظامی بافق تصریح کرد: هر سه نفر پس از تشکیل و تکمیل پرونده با حکم قضایی روانه زندان یزد شدند.
در یکسال گذشته آمار کشف مواد مخدر و کالای قاچاق و دستگیری مجرمین در شهرستان بافق نسبت به گذشته بیش از 90 درصد افزایش دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

**
معاون فرمانداری اردکان گفت: تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های تولیدی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی ارائه می شود .
مصطفی پوردهقان در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب برنامه اشتغال فراگیر از محل 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی کشور است و شامل سرمایه در گردش، طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های ایجادی به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی با بیان این‌که با توجه به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری تولید اشتغال فراگیر در بخش‌های روستایی و شهری در اولویت کار وزارتخانه‌ها قرار گرفته است، افزود: دبیرخانه تسهیلات در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد و درخواست ‌های تسهیلات برای بررسی و پرداخت به کارگروه اشتغال شهرستان ارسال می‌شود.
پوردهقان مزیت این تسهیلات را مشمولیت یارانه نرخ سود تسهیلات دانست و گفت: این نرخ از 2 تا 6 درصد بر حسب نوع و محل طرح متفاوت است.
وی تاکید کرد: اولویت‌هایی برای پرداخت تسهیلات توسط معاونت اقتصادی استانداری تعیین شده که به‌زودی در تارنمای ثبت‌نام این طرح اطلاع‌رسانی خواهد شد.
معاون فرماندار اردکان همچنین از اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10‌هزار نفر جمعیت از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.
وی این تسهیلات را در حوزه فعالیت‌های خدماتی و گردشگری و صنایع دستی، انرژی‌ های پاک، معادن کوچک و تأمین سرمایه در گردش واحدهای مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر 10‌هزار نفر جمعیت عنوان کرد و گفت: بازپرداخت این تسهیلات کم‌بهره حداکثر 6سال و دوره تنفس آن‌ها حداکثر یک‌سال است.
پوردهقان وام‌های کم بهره را فرصت بسیار مناسبی در جهت اشتغالزایی برشمرد و گفت: با طرح‌های حمایتی مورد اشاره و تزریق نقدینگی از طریق تسهیلات کم‌بهره امیدواریم شاهد رونق بیش از پیش در حوزه رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان باشیم.
همچنین متقاضیان می‌توانند در آینده‌ای نزدیک با مراجعه به سایت kara.mcls.gov.ir برای درخواست تسهیلات اقدام کنند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7536/ 7540/ 7543/ 7544/2047/ خبرنگاران:کاظم سبحان زاده و کارگر ابرقوئی و اصغر عسکری و مژگان دشتی**انتشار:عباسقلی اشکورجیری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.