ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 64961
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۰۶
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
بصیرت مهم‌ترین شاخصه هر بسیجی/بسیج شجره طیبه است

بصیرت مهم‌ترین شاخصه هر بسیجی/بسیج شجره طیبه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کیار بیدار کاظمی در یادواره شهدای دزک و شهرک عدل گفت: با توجه به آنچه خداوند باری تعالی در قرآن کریم و در آیه ۲۴ سوره ابراهیم فرموده است بسیج براساس اصول و معیارهایی بنا نهاده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کیار بیدار کاظمی در یادواره شهدای دزک و شهرک عدل گفت: با توجه به آنچه خداوند باری تعالی در قرآن کریم و در آیه ۲۴ سوره ابراهیم فرموده است بسیج براساس اصول و معیارهایی بنا نهاده شده است که بی شک می توان بسیج را شجره طیبه دانست.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می فرمایند "أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ ﴿۲۴﴾ آیا ندیدى خدا چگونه مثل زده سخنى پاک که مانند درختى پاک است که ریشه‏ اش استوار و شاخه‏ اش در آسمان است" افزود: باتوجه به معیارهایی که از این آیه شریف برداشت می شود و اصول و مبنایی که بسیج بر آن اساس شکل یافته است، بسیج مقدس و شجره ای طیبه است.

کاظمی در ادامه به تبیین اصول بسیجی گری و کسانی که خود را بسیجی می دانند پرداخت و گفت: اولین شرط بسیجی بودن تونایی و قدرت ایستادگی در برابر بحران ها و طوفان ها است و همانگونه که درختان محکم و استوار در برابر تندبادها ایستادگی می کنند بسیجیان هم در برابر طوفان های سهمگین استوار و محکم اند.

وی در تشریح دومین خصوصیت بسیجیان گفت: همانگونه که خداوند باری تعالی در آیه شریفه فرموده اند شجره طیبه در همه زمان ها ثمر دارد و بی شک اگر معیار حضور و فعالیت بسیج مطابقت با اصول شجره طیبه است پس باید بسیج در مسیری حرکت کند که در همه زمینه ها مفید و مثمرثمر باشد همانگونه که از آغاز انقلاب تاکنون عمل کرده است.

سخنران یادواره شهدا روستای دزک و شهرک عدل درخصوص سومین خصلت و خصوصیت بسیج و بسیجیان گفت: همانگونه که شجره طیبه طبق آیات قرآن کریم جز به امر خداوند ثمر نمی دهد و مطیع است بسیج و بسیجی هم باید مطیع دستورات دین باشد دستورات و چارچوب هایی که در دین و با تشخیص ولی‌فقیه تعیین و مشخص می شوند تا هر زمان و مکانی که خواست ادای تکلیف کند تکلیفش الهی شود و از هوای و هوس و خودرایی مصون بماند.

وی بیان داشت: این روزها شاهد موفقیت رزمندگان اسلام در نبرد با گروه داعش در کشور سوریه به فرماندهی سرلشکر سلیمانی هستیم و بی شک توفیقات سرلشکر سلیمانی همانگونه که خود ایشان تاکید کردند جز با اطاعت از دستورات ولی فقیه محقق نشد.

کاظمی در ادامه سخنان خود افزود: بسیجیانی که متخلق به این صفات اخلاقی شوند به افرادی خدایی مبدل می شوند و کسی که رنگ و بو و صورت و سیرت الهی به خود گیرد در جمع مردم و جامعه نیز انسانی مفید و سودمند است که فایده و سودش به همگان می رسد.

وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: همانگونه که خداوند در قرآن کریم اشاره فرموده است در برابر شجره طیبه شجره خبیثه نیز وجود دارد، درختی که ریشه اش به جایی بند نیست، در برابر طوفان ها با وزش کوچکترین بادی به هر جهت روانه می شود و هیچ ثمر و سودی برای دیگران ندارد.

سخنران یادواره شهدا دزک و شهرک عدل در ادامه به معرفی دیگر خصوصیات بسیج و بسیجی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که باید بسیجی بدان مجهز شود داشتن بصیرت است، نداشتن بصیرت یعنی افتادن به دام جهالت، حرکت تاریخ و ماندگار و جهانی امام حسین (ع) قیامی برای روشنگری و بالا بردن بصیرت مردم زمان و زمان های بعد از خود بود.

کاظمی در زمینه اهمیت بصیرت به اتفاقی که در زمان حضرت موسی (ع) افتاد اشاره کرد و گفت: خضرت موسی (ع) به امر خداوند به مدت ۳۰ روز برای عبادت عازم کوه طور شد اما مدت سی روز عادت به امر الهی از ۳۰ روز به ۴۰ روز افزایش یافت، حضرت موسی (ع) در عزیمت از کوه طور در جمع مردم شهر و دیارش متوجه شد که ایشان به جای عبادت الهی به سمت پرستش گوساله روی آورده اند که برای این اتفاق برادرش هارون که در نبود حضرت موسی (ع) به‌عنوان جانشین و رهبر مردم معرفی شده بود را به شدت مواخذه کرد و هارون دلیل این اتفاق را شخصی به نام سامری معرفی کرد.

وی اضافه کرد: در جامعه زمان حضرت موسی (ع) سامری فتنه انگیزی کرد همانگونه که در سال ۸۸ برخی در کشور جمهوری اسلامی ایران فتنه انگیزی نمودند.

کاظمی در ادامه بر اهمیت بصیرت در بین بسیج و بسیجیان تاکید کرد و گفت: بسیجی باید در هر زمان و در هر مکان آماده کمک و خدمت به جامعه و مردم باشد و در کنار این نگاه دارای بصیرت و شناخت از اوضاع و موقع شناس باشد.

وی گفت: بحمدلله امروز داعش در سوریه محو و نابود شد اما در روزهای آغازین حضور داعش برخی می گفتند چرا ما باید برای مبارزه با داعش عازم سوریه شویم؟ و امروز کسانی که مانند شهید حججی بصیرت داشتند و زمان شناس بودند برای مبارزه با داعش راهی سوریه شدند اما برخی نیز این بصیرت را نداشتند.

امیدواریم بصیر باشیم و بتوانیم به موقع عمل و اقدام کنیم تا انشاالله در قیام جهانی حضرت امام زمان (عج) تعالی فرجه الشریف در رکاب آن حضرت باشیم نه همچون سلیمان صرد خزاعی بعد از قیام امام حسین (ع) وضعیت را دریابیم اما آن‌زمان دیگر دیر شده باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.