ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65373
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۳۲
  • 59 بازدید
  • ارسال توسط :
سیاستمدار مالزیایی در فهرست ادعایی تروریسم عربستان

سیاستمدار مالزیایی در فهرست ادعایی تروریسم عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای ‘فری مالزی تودی’ در روز شنبه ، عربستان سعودی که همراه امارات متحده عربی، مصر و بحرین، به تازگی جبهه ای علیه قطر ایجاد کرده اند، در یک ادعای جدید، اتحادیه بین المللی علمای اسلامی (IUMS) در مالزی را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای ‘فری مالزی تودی’ در روز شنبه ، عربستان سعودی که همراه امارات متحده عربی، مصر و بحرین، به تازگی جبهه ای علیه قطر ایجاد کرده اند، در یک ادعای جدید، اتحادیه بین المللی علمای اسلامی (IUMS) در مالزی را در فهرست سازمان ها و افرادی قرار داده اند که متهم به حمایت از تروریسم هستند.
عربستان مدعی شده است که این اتحادیه بین المللی ‘برای ترویج تروریست از طریق بهره برداری از گفتمان اسلامی استفاده کرده است’.
این اتحادیه بین المللی یکی از دو نهاد جدیدی است که عربستان سعودی در فهرست ادعایی خود قرار داده و علاوه بر این، 11 فرد نیز در این فهرست اضافه شده اند.
شورای بین المللی اسلامی (MASSAA) دیگر نهادی است که عربستان سعودی آن را در فهرست ترور قرار داده است.
اتحادیه بین المللی علمای اسلامی (IUMS) که از سال 2004 فعالیت خود را آغاز کرده و مقر آن در قطر قرار دارد توسط ‘یوسف القرضاوی’ هدایت می شود.
اعضای این اتحادیه بین المللی شامل ‘سلمان العوداح’ از عربستان که در ماه سپتامبر توسط مقامات سعودی بازداشت شد، ‘راشد الغنوشی’ رهبر اسلامی میانه رو تونس و ‘احمد رایسونوی’ محقق اسلامی مراکشی هستند.
عربستان قطر را متهم کرده که این افراد در سطوح مختلف مورد حمایت مستقیم دوحه قرار دارند.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط خود را از اوایل ماه ژوئن با دوحه قطع کرده اند.
بر اساس این گزارش، این اقدام با هدف مقابله با این شیخ نشین نفتی ثروتمند انجام شده است.
‘عبدالهای آونگ’ رئیس حزب اسلامی مالزی هفته گذشته با انتقاد ازسیاست های افراط گرایانه عربستان و فرقه گرایی و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی، اعلام کرد که او در مقایسه با قدرت های عربی خاورمیانه حامی قطر، ایران و ترکیه است.
وی در مقاله ای که روز سه شنبه هفته گذشته در روزنامه ‘حرکه دیلی’ منتشر شد، گفته بود: برغم این واقعیت که حاکمانی که دو شهر مقدس را اختیار دارند پیمان های دوستی خود را با رژیم صهیونیستی و آمریکا بسته اند، من به قرآن رجوع می کنم، زیرا ایمان من به خداوند است.
‘هادی آونگ’ پیشتر از طرف برخی افراد به دلیل شرکت در کنفرانسی در خاورمیانه مورد انتقاد قرار گرفته بود.
اتحادیه بین المللی علمای اسلامی (IUMS) که متشکل از دهها هزار پژوهشگر اسلامی از سراسر دنیا است هدف از تاسیس خود را حفظ و تقویت صلح و آشتی بین مذاهب و تحکیم وحدت در اسلام اعلام کرده است.
تفکر وهابیت در عربستان سعودی مهمترین عامل ایجاد و حمایت از گروههای تروریستی – تکفیری خاورمیانه و دیگر نقاط جهان شده است. تاکنون تعداد زیادی از مردم در سراسر دنیا در عملیات مختلف گروه تروریستی داعش جان خود را از دست داده و یا بی خانمان شده اند.
آساق**241**1599**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.