ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65383
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۴۳
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
از پیام های مسرت بخش برای پایان سیطره داعش تا تاکید بر ارتباط بیشتر دولت با مرجعیت

از پیام های مسرت بخش برای پایان سیطره داعش تا تاکید بر ارتباط بیشتر دولت با مرجعیت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، هفته گذشته استان قم تحولات و رخدادهای زیادی را به خود دیده که بخشی از آنها از جمله پیام های مراجع تقلید در ارتباط با پایان داعش، تاکیدات آنان بر کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه دردیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، هفته گذشته استان قم تحولات و رخدادهای زیادی را به خود دیده که بخشی از آنها از جمله پیام های مراجع تقلید در ارتباط با پایان داعش، تاکیدات آنان بر کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه دردیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز یکشنبه هفته گذشته مصادف با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد.
در دیدار وی با مراجع تقلید با وجودی اینکه می توانست حاوی مهمترین تحولات و توصیه های اقتصادی و ملی باشد ولی تمرکز اصلی مراجع در این دیدارها بر تلاش دولت و مردم برای یاری رسانی به زلزله زدگان غرب کشور معطوف شده بود.
از سوی دیگر در این هفته، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه 30 آبان ماه طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد که دراین رابطه مراجع عظام تقلید در پیام ها وبیانات جداگانه ای با اشاره به جنایت ها و قساوت های گروه تروریستی و تکفیری داعش، نابودی این گروه را به رهبر معظم انقلاب، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت تبریک و از خدمات آنان تقدیر کردند.

*نگاهی به چکیده اخبار قم در هفته گذشته

*شنبه 27 آبان ماه 96
27آبان ماه 1363 مصادف با سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین فرمانده دلاور لشکر علی ابن ابیطالب (ع) است، بر همین اساس، بیست و چهارمین یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم با جمعی از مسئولان ملی و استانی، روحانیت و آحاد مردم شهید پرور استان قم برگزار شد. در این یادواره از اولین جلد مجموعه نبردهای انقلابی که به کارنامه لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس می پردازد، رونمایی شد.

*سردار محمد رضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یادواره شهید مهدی زین الدین و 6هزار شهید استان قم گفت: آمریکا امروز به مانند روزها آخر رژیم پهلوی یک روز از مذاکره و آشتی و یک روز با تهدید از گزینه های نظامی صحبت می کند که همه نشان دهنده عاجز شدن آن در برابر ملت ایران است. وی افزود: آمریکا امروز کشوری پر از بحران های اجتماعی است و این مساله در مصاحبه رئیس جمهوری فعلی و سابق آمریکا پیرامون وضعیت این کشور به خوبی مشخص است.

* آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار اعضای ستاد عالی کنگره شهدای روحانی قم، ثبات و پایداری کشور و انقلاب اسلامی را در گرو پیروی از فرهنگ دینی عنوان کرد و گفت: برای حفظ مملکت باید فرهنگ دینی را پشتوانه فرهنگ رزمی بدانیم، چراکه برگ برنده ما در مقابل دشمن است.وی افزود: پیوند زدن مسائل فرهنگی و دینی با مسائل رزمی موجب وحشت رژیم صهیونیستی شده است.

*حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مسئول ستاد عالی کنگره شهدای روحانی در قم با اشاره به ثبت شدن چهار هزار و 300 شهید روحانی در کشور افزود: روحانیت در عرصه دفاع مقدس در اشکال مختلفی حضور داشت و امروز نیز بسیاری از یادگاران آن دوران در مناصب گوناگونی مانند امام جمعه، استاد دانشگاه و یا به عنوان قاضی دادگستری مشغول به خدمت هستند. وی با اشاره به این که 20 امام جمعه دائم و بیش از 40 امام جمعه موقت در جریان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، بر نقش موثر طلبه های رزمی تبلیغی در مدیریت و فرماندهی جنگ تاکید کرد. وی افزود: کنگره سراسری شهیدان روحانی در سال 1397 به صورت مشترک در قم و تهران برگزار خواهد شد.

* سید حسین فرهادی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: وظیفه اسکان افراد و بازسازی 14 روستای دهستان سرقلعه در شهرستان ثلاث باباجانی که در زلزله اخیر تخریب شد برعهده استان قم قرار گرفت.

**یکشنبه 28آبان 96
*در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد. وی دراین سفر با حضرات آیات مکارم شیرازی ، سبحانی، وحید خراسانی ، نوری همدانی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و رئیس جامعه المصطفی العالمیه و حجت الاسلام والسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی درایران دیدار و گفت وگو کرد.

* محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از دیدار با مراجع تقلید در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به خسارات ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی قم در زمستان سال گذشته گفت: با استفاده از مواد قانونی مرتبط، پیشنهادی برای جبران خسارات سرمازدگی محصولات کشاورزی قم ارائه و به تصویب هیات دولت رسید.وی در ادامه با اشاره به سفر یک روزه خود به قم اظهار داشت: پیگیری مصوبه های سفر رئیس جمهوری به قم، حضور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، دیدار با مراجع تقلید و نیز شرکت در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در بیوت مراجع تقلید از جمله اهداف و دستاوردهای این سفر بود.

*آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید زلزله در دیدار با نوبخت،زلزله کرمانشاه را مهمترین مسائل روز کشور دانست و گفت: تصور من این است حضور و کمک رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه سریعتر ، بهتر و جامع تر از سال های گذشته بود که جای تشکر دارد. وی افزود: دراین راستا باید به این نکته توجه داشت که همچنان مشکلات در مناطق زلزله زده فراوان است.
* آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در دیدار با محمد باقر نوبخت؛ زلزله غرب کشور را مصیبتی بزرگ دانست وگفت: مردم دراین حادثه سنگ تمام گذاشتند و مسئولان هم زحمت کشیدند و ملت به دنیا نشان داد که چگونه مشکلات را خودشان حل می کنند.

* آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید نیز در دیدار با دردیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به دستور اسلام به مقام سازی در ساخت خانه ها، گفت: دراین گسل های زلزله برای همه آسیب هست اما اینکه می بینید چند صد نفر آسیب می بینند برای این است که آن حداقل دستورات اسلام رعایت نشده است.

*آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر لزوم نزدیکتر شدن روابط میان دولت و حوزه علمیه تاکید کرد و گفت:دراین رابطه نیاز است که روابط رئیس جمهوری و کابینه دولت با حوزه علمیه بیش از گذشته باشد.

**دوشنبه 29 آبان ماه
*اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور در شهر مقدس قم با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت وگو کردند. این مرجع تقلید در این دیدار گفت: میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ نظام، حفظ وحدت، حفظ اعتدال و حفظ عظمت و شکوه ملت ایران است.وی افزود: دوران پر افتخار آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که هم فیض الهی به ایشان رسیده و هم ایشان در دریافت این فیض کوشیده است.

*سرپرست تیم فوتبال صبای قم در لیگ دسته یک باشگاه های کشور گفت: علی فلاح دار سرمربی سابق تیم فوتبال شموشک نوشهر به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد.وی پنجمین سرمربی تیم فوتبال صبا در فصل جاری می باشد و قبل از وی سهراب بختیاری زاده، ناصر بختیاری زاده، اسماعیل اسماعیلی و هومن افاضلی به عنوان سرمربی در این تیم فعالیت داشتند.

* سرهنگ احمد بیطرفان معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم، گفت: 50 عنوان برنامه اصلی و همچنین 570 برنامه هدفمند در محورهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در این استان اجرا می شود.
* غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: از سال 1384 تا پایان آبانماه جاری به هفت هزار و 200 مسکن روستایی این استان تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی مسکن اعطا شده است.وی افزود: تاکنون حدود 10 هزار متقاضی به بانک ها معرفی شده اند، ولی شرایط سخت بانک ها مانع دریافت وام حدود سه هزار متقاضی شده است.

**روز سه شنبه سی ام آبان ماه
* تیم فوتبال صبای قم در هفته چهاردهم مسابقات لیگ دسته یک باشگاه های کشور، عصر سه شنبه با نتیجه 2 بر صفر مغلوب مس رفسنجان شد. این شکست، تیم فوتبال صبای قم همچنان با 9 امتیاز در رده شانزدهم جدول رده بندی لیگ دسته یک باشگاه های کشور قرار دارد.تیم فوتبال صبای قم از مجموع 14 بازی تاکنون هفت باخت، 6 تساوی و یک برد در کارنامه خود دارد.

*رضا رهقی سرپرست تیم فوتبال صبای قم نقش داور مسابقه را در شکست این تیم پررنگ دانست و گفت: داور به اشتباه گل سالم تیم صبای قم را در این مسابقه مردود و گل آفساید تیم مس رفسنجان را صحیح اعلام کرد و همین اشتباه، روند بازی را تغییر داد.

*سید مهدی صادقی استاندار قم در همایش «بزرگداشت کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی» با اشاره به فراگیر شدن فضاهای مجازی گفت: باید راهکارهایی برای جذب مردم جهت جایگزینی کتابخوانی به جای استفاده از فضای مجازی صورت بگیرد، قم باید پیشرو در موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده از ظرفیت های مختلف باشد.

*سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این همایش گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای مهرماه، مجوز چاپ چهار هزار عنوان کتاب در قم صادر شده است.وی افزود: قم نخستین ناشر تولید کتاب در حوزه های مذهبی و دومین ناشر تولید کتاب در حوزه های مختلف بعد از استان تهران است که امسال موفق به دریافت مجوز چاپ این تعداد عنوان کتاب شده است.در این همایش از 13 کتابدار و کتابخوان برتر تجلیل شد. 24 آبان تا اول آذرماه با عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

*داود محبی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم گفت: به مناسبت پنجم آذر ماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، همایش جوانان مومن انقلابی با حضور دانشجویان بسیجی استان در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می شود.وی افزود: این همایش با سخنرانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور روز یکشنبه، پنجم آذرماه سال جاری از ساعت 13 ترتیب خواهد یافت و در جریان آن دانشجویان بسیجی استان قم بار دیگر با آرمان های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان خواهند کرد.

*حجت الاسلام محمد رضا قاسمی معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با تاکید بر ضرورت بیش از پیش تلاش مسئولان برای ریشه کن کردن بیسوادی در این استان گفت: چهار هزار تن از کودکان بین 6 تا 9 سال قم بیسواد هستند.وی افزود: این رقم در سال 90 سه هزار و 500 تن بوده که 500 تن افزایش یافته و بیشتر آنها را کودکان کار، معلول جسمی حرکتی و بد سرپرست شامل می شوند.

*محمدجواد باقری سرپرست مرکز بهداشت استان قم گفت: چهار باب نانوایی در قم به دلیل توجه نداشتن به اصول بهداشتی توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان پلمپ شد. وی افزود: این اقدام در پی بازرسی های انجام شده توسط اکیپ مشترک کارشناسان مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات، نماینده دادستانی و نماینده اتحادیه نانوایان انجام شد.

*رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی قم در شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، با تاکید بر ضرورت بستر سازی حضور معلولان در جامعه گفت: باید امکانات شهری برای استفاده هرچه بهتر معلولان در قم مناسب سازی شود تا این قشر به راحتی بتوانند در جامعه حضور یافته و فعالیت کنند. وی افزود: 22 هزار معلول در استان قم زندگی می کنند که چهار هزار و 500 تن از این تعداد را ناشنوایان، 2 هزار و 500 تن را نابینایان، چهار هزار تن را بیماران اعصاب و روان، پنج هزار تن را معلولان ذهنی و 400 تن را ضایعه نخاعی یا جسمی حرکتی تشکیل می دهند.
*سرهنگ احمد بیطرفان معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ، سپاه را در آگاه سازی مردم درخصوص جنگ نرم دشمنان اسلام یاری دهد.وی افزود: سپاه در همه حوزه های فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کرده است که می توان از ظرفیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی برای آگاه سازی مردم در این جهت استفاده نمود.

**چهارشنبه اول آذرماه
* آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه ای با تقدیر از راهنمایی های پرارزش رهبر معظم انقلاب اسلامی و رشادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حمایت های مرجعیت نجف در پیروزی بر داعش، به این نکته اشاره کرد که با نابودی داعش دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت.وی افزود: راهنمایی های پرارزش رهبر معظم انقلاب و رشادت سردار شجاع اسلام، حاج قاسم سلیمانی و حمایت های مرجعیت نجف در این پیروزی بزرگ فراموش شدنی نیست.

*آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی به مناسبت نابودی گروه تروریستی داعش ، از نقش کلیدی سردار قاسم سلیمانی دراین پیروزی بزرگ تقدیر کرد.وی دراین پیام آورده است: سپاس بی حد و حصر، خداوند متعال را سزاست که با فضل خود، و عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج)، سپاه اسلام را بر سپاه کفر و سپاه ضد بشریت، پیروز کرد، دشمن تا دندان مسلحی که مغز و فکر خود را در خدمت شیطان و صهیونیزم قرار داده، و نقشه ‌‌های سوء اجانب را ضد اسلام و مسلمانان جهان اجرا می ‌کرد.

* آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی به مناسبت نابودی داعش آورده است: کسانی که امروز در راه ایجاد و تقویت داعش گام برداشتند، الحمدالله همه شان شکست خورده اند و پیروزی بر داعش در نتیجه اتحاد و وحدت جبهه مقاومت حاصل شد.

* آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش گفت: این فتح و پیروزی از ناحیه ذات اقدس الهی است و ما خدا را شاکریم که این خطر به خود خطرآفرین برگشت.

*سرهنگ احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم با بی نظیر و کم نظیر دانستن جایگاه و نقش آفرینی استان قم در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه نیازمند تولید و انتشار آثار فاخر درخصوص نقش استان قم در دفاع مقدس هستیم گفت: تاکنون اثر قابل توجهی در بحث تدوین نقش و عملکرد استان قم در دفاع مقدس تهیه و منتشر نشده است.

*علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در چهارمین جلسه راهبردی سازمان بسیج مهندسین صنعت قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف آب در این استان، گفت: حجم آب مصرفی آب قم از ابتدای سال 96 تا پایان آبان ماه با مدت مشابه سال گذشته برابر بوده است.وی افزود: بیش از 85 درصد این آب از سر شاخه های دز و مابقی از طریق منطقه علی آباد، سد 15 خرداد و چاه های سطح شهر تامین می شود.

*تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست قم در کارگاه آموزشی تبیین جایگاه برنامه ریزی ارزش در توسعه پایدار قم گفت: باید برنامه ریزی راهبردی و ارزشی برای توسعه پایدار استان قم ارائه شود تا بر اساس راهکارهای عملیاتی، آمایش سرزمین قم تهیه شود. وی افزود: آمایش سرزمین استان قم در دست تهیه است که باید با استفاده از فرایند فکری و هم افزایی دستگاه های مربوطه راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

*محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم در «کارگاه آموزشی تبیین جایگاه برنامه ریزی ارزش در توسعه پایدار قم»، وجود واحدهای آلاینده در شهرک‌ های صنعتی قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای استقرار تعدادی از واحدهای صنعتی در این منطقه کار تخصصی و آمایش سرزمینی انجام نشده است.وی افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی که در قم فعال هستند از استان های مختلف تهران، اصفهان و مرکزی رانده شده و به دلیل فقر صنعتی در این استان مستقر شده اند و آسیب پذیرترین قشر جامعه نیز در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

* اعضای شورای فرهنگ عمومی نامگذاری 22 ربیع الثانی مصادف با سالگرد وفات امامزاده موسی مبرقع(ع) برای پیگیری ثبت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام بزرگداشت این امام زاده عظیم الشان به تصویب رساندند.

**پنجشنببه دوم آذرماه
*همایش بررسی آراء تفسیری علامه معرفت در قم برگزار شد، آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پیام تصویری به «همایش ملی بررسی آراء تفسیری علامه محمد هادی معرفت(ره)» در قم، با تبیین خدمات این عالم فرزانه، ترجمه آثار حضرت امام خمینی(ره) به زبان عربی را از مهمترین خدمات علامه معرفت عنوان کرد.در این همایش که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم ترتیب یافت، از ترجمه فارسی کتاب 10 جلدی التمهید علامه معرفت رونمایی شد و مجموعه آثار آن مرحوم به صورت یک نرم افزار جامع در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

*مجید آوری فرد مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قم در گفت وگو با ایرنا گفت: با وجود تشکیل جلسه های کارشناسی و تعیین قیمت های جدید نان برای عرضه در استان قم، هنوز مصوبه افزایش قیمت به نانوایی های این استان ابلاغ نشده است.

*مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در مرکزهای گوناگون علمی و کتابخانه ها، بانک های اطلاعاتی به منظور معرفی کتاب های مفید برای سنین مختلف راه اندازی شود تا مراجعان با خیالی آسوده بتوانند به کتاب های سودمند دسترسی داشته باشند.

*آیین حرکت کاروان موتور سواران زینبی به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت و هفته بسیج با حضور قشرهای مختلف مردم، عصر پنجشنبه در شهر مقدس قم برگزار شد.

7401/ 6133/گزارش از بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.