ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65406
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۱۵
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
روسیه برای حل بحران افغانستان آماده همکاری با بازیگران بین‌المللی است

روسیه برای حل بحران افغانستان آماده همکاری با بازیگران بین‌المللی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «فارسی رو»، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد روسیه آمادگی دارد تا صادقانه با کشورهای تاثیرگذار در اوضاع افغانستان و منطقه برای حل بحران این کشور همکاری کند. وی افزود: معتقدیم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «فارسی رو»، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد روسیه آمادگی دارد تا صادقانه با کشورهای تاثیرگذار در اوضاع افغانستان و منطقه برای حل بحران این کشور همکاری کند.

وی افزود: معتقدیم که آشتی ملی تنها راه رسیدن به صلح در افغانستان است بنابراین روسیه رایزنی‌های خود درباره این کشور را در قالب «فرمت مسکو» آغاز خواهد کرد.

کابلوف اظهار داشت: از در نظر گرفتن منافع تمام کشورهای دخیل در بحران افغانستان حمایت می‌کنیم.

نماینده پوتین گفت روسیه آماده همکاری با بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل بحران افغانستان و ایجاد صلح و ثبات در این کشور است.

وی تاکید کرد اوضاع امنیتی افغانستان در ماه‌های اخیر وخیم‌تر شده و فعالیت داعش در این کشور نیز افزایش داشته است.

ماه گذشته نیز کابلوف گفته بود که در نشست سازمان ناتو در بروکسل درباره رسیدگی به موضوع افغانستان با کشورهای عضو این سازمان گفت‌وگو می‌کند.

اخیرا مقامات روسی، دولت آمریکا را به حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان متهم می‌کنند و خواستار شفافیت در این باره شده‌اند.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی نیز مسکو را به حمایت از مخالفان مسلح دولت از جمله طالبان در افغانستان متهم کرده‌اند که روسیه همواره این اتهامات را رد کرده‌ است.

کابلوف پس از اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک نیز گفته بود که مقامات آمریکایی برای همکاری درباره افغانستان با روسیه ابراز آمادگی کرده‌اند.

نماینده روسیه در امور افغانستان اخیرا در پاسخ به اظهارات وزیر دفاع آمریکا نیز اظهار داشت: اگر واشنگتن با عدم چشم پوشی از فعالیت گروه تروریستی داعش برای برقراری ثبات در افغانستان صادقانه تلاش کند روسیه حاضر است تا با آمریکا وارد همکاری شود.

کارشناسان افغان معتقدند که مواضع مسکو و واشنگتن در افغانستان تضاد دارد و آمریکا تاکنون برای همکاری با روسیه در افغانستان اقدام عملی انجام نداده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.