ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65408
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۱۵
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
بازگشت نیروهای داعش به اتحادیه اروپا تهدیدی بزرگ برای غرب است

بازگشت نیروهای داعش به اتحادیه اروپا تهدیدی بزرگ برای غرب است

«پیروز ایزدی»، کارشناس ارشد مسائل اروپا و عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص وحشت اتحادیه اروپا از بازگشت طرفداران داعشی شکست‌خورده در مناطق بحرانی، با اشاره به اینکه بازگشت نیروهای رادیکال داعش به اتحادیه اروپا تهدیدی بزرگ برای این اتحادیه است، بیان داشت: احتمالاً داعش در اتحادیه اروپا […]

«پیروز ایزدی»، کارشناس ارشد مسائل اروپا و عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص وحشت اتحادیه اروپا از بازگشت طرفداران داعشی شکست‌خورده در مناطق بحرانی، با اشاره به اینکه بازگشت نیروهای رادیکال داعش به اتحادیه اروپا تهدیدی بزرگ برای این اتحادیه است، بیان داشت: احتمالاً داعش در اتحادیه اروپا دست به اقدامات تروریستی می­‌زند.

وی با توجه به ناکامی پروژه تروریسم در کشورهای منطقه و شکست گروه­‌های تروریستی تکفیری تأکید کرد: داعش شکست‌های سنگینی را متحمل شده و اراضی تحت اشغال خود را در کشورهای عراق و سوریه از دست داده است.

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات استراتژیک با تأکید بر پیامدهای شکست داعش در غرب آسیا و احتمال بازگشت طرفداران اروپایی آن به این اتحادیه اشاره داشت: شکست داعش باعث شده نیروهای این گروه پراکنده شوند.

وی با اشاره به خطری که پراکنده شدن نیروهای شکست ‌خورده داعشی اتحادیه اروپا را تهدید می­‌کند، یادآوری کرد: آن نیروهایی از داعش که از کشورهای اروپایی به منطقه غرب آسیا آمده بودند، به کشورهای خود برمی­‌گردند.

کارشناس ارشد مسائل اروپا با توجه به ویژگی­‌هایی که نیروهای اروپایی شکست‌خورده داعشی دارند، گفت: احتمالاً این نیروها از لحاظ عقیدتی بسیار رادیکال‌تر شده و فنون نظامی را به خصوص در زمینه تخریب بهتر فراگرفته باشند.

وی با تأکید بر پیامدهای ویژگی­‌های عقیدتی و نظامی آن دسته از نیروهای داعشی که به اتحادیه اروپا برمی­‌گردند، مطرح کرد: این موضوع موجب می­‌شود که این نیروهای تروریستی به یک تهدید بزرگ برای کشورهای اروپایی تبدیل شوند.

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به تدابیری که اروپایی­‌ها برای مقابله با تروریست­‌های داعشی اتخاذ کرده­‌اند، تأکید کرد: کشورهای اروپایی درصدد بوده­‌اند این افراد را شناسایی و هنگام بازگشت با آن‌ها برخورد کنند.

وی با توجه به اقدامات تروریستی که نیروهای داعشی پیش از این در اتحادیه اروپا انجام دادند، یادآوری کرد: به هر حال تجربه ثابت کرده که دستگاه‌های اطلاعاتی اتحادیه نمی‌توانند اشراف فراگیر بر این تروریست­‌ها داشته باشند.

ایزدی با تأکید بر احتمال نفوذ داعش به اتحادیه اروپا به دنبال شکست­‌هایی که در کشورهای غرب آسیا تجربه کرده است، اشاره داشت: تروریست­های داعشی معمولاً قادر بودند که به کشورهای اروپایی نفوذ پیدا کنند و دست به عملیات تروریستی بزنند.

وی با اشاره به تلاش داعش برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی­‌های گسترده خود تأکید کرد: از آنجایی­که داعش در زمین شکست خورده است؛ لذا ممکن است فعالیت‌های تروریستی خود را افزایش دهد و به چنین اقداماتی روی آورد تا به‌نوعی مجدداً بتواند ابراز وجود کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.