ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 6543
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
  • 257 بازدید
  • ارسال توسط :
ویژه‌برنامه‌های احیای شب‌های قدر در دماوند اعلام شد

ویژه‌برنامه‌های احیای شب‌های قدر در دماوند اعلام شد

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و معجزه ماندگار پیامبر اکرم(ص) است. در این بین، نزول قرآن در شب‌های قدر، اهمیت و عظمت این ماه و شب‌ها را بیشتر کرده و به تصریح قرآن […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و معجزه ماندگار پیامبر اکرم(ص) است.

در این بین، نزول قرآن در شب‌های قدر، اهمیت و عظمت این ماه و شب‌ها را بیشتر کرده و به تصریح قرآن کریم این شب‌ها از هزار ماه برتر است و در آن مقدرات انسان تقدیر و اندازه‌گیری می‌شود.

شب قدر بستری برای افزایش معرفت، کسب دانش و دوستی، شناخت، و آشتی با خوبی‌ها و دور شدن از پلیدی‌ها و رذائل است.

بر این اساس، همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و هیأت‌های مذهبی شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های احیای شب‌های قدر با سخنرانی و قرآن به سر گرفتن به همراه قرائت قرآن، دعاخوانی جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی و مداحی در سه کانون مهم و فرهنگی – مذهبی شهر دماوند برگزار می‌شود.

این مراسم در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مصادف با روزهای چهارم، ششم و هشتم تیرماه سال جاری از ساعت 22 برگزار خواهد شد.

جزییات ویژه‌برنامه‌های احیای شب‌های قدر در شهر دماوند به شرح زیر است:

*مسجد جامع دماوند:

شب نوزدهم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین مشهدی‌‌آقایی(معاون فرهنگی سازمان رسیدگی به امور مساجد) همراه با نوای گرم احمد زمانی

شب بیست و یکم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری(رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد)، همراه با نوای گرم حمید رمضان‌پور

شب بیست و سوم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی همراه با نوای گرم داوود خورشیدی

شب بیست و هفتم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علاءالدینی(امام جمعه دماوند)، همراه با نوای گرم علی افضلی

ضمناً در روز دوشنبه، 21 ماه مبارک رمضان نیز، مراسم عزاداری شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) همراه با گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه بعد از نماز ظهر برگزار می‌شود.

همچنین پیکر مطهر شهید غلام حضرت‌حسینی، پانزدهمین شهید مدافع حرم شهرستان دماوند که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید، نیز در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان میهمان مردم دارالمؤمنین در مسجد جامع دماوند خواهد بود تا دماوندی‌ها در کنار این شهید مدافع حریم اهل‌بیت(ع) به احیای شب قدر با عظمت بپردازند.

*مسجدالرضای گیلاوند

شب نوزدهم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین محمود فائزی(مسؤول کانون‌های فرهنگی مساجد دماوند)

شب بیست و یکم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین کاظم فتاحی(امام جماعت مسجدالرضای گیلاوند)

شب بیست و سوم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین محسن کرمانی

مراسم احیای شب‌های قدر در مسجدالرضای گیلاوند با مدیحه‌سرایی کربلایی حبیب نوایی برگزار می‌شود.

*حرم مطهر امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) دماوند:

شب نوزدهم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین روشنایی همراه با مدیحه‌سرایی کربلایی ابوذر بختیاری

شب بیست و یکم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین ابراهیمی همراه با مدیحه‌سرایی حاج محمد علیجانی

شب بیست و سوم: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین حمید آقایی(معاون فرهنگی سازمان رسیدگی به امور مساجد) همراه با مدیجه‌سرایی کربلایی امید فیضی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن