ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65450
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۴۴
  • 375 بازدید
  • ارسال توسط :
مبارزه با داعش محور رایزنی دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور «اشرف غنی»

مبارزه با داعش محور رایزنی دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور «اشرف غنی»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه با «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیتی رئیس جمهور افغانستان در «مسکو» دیدار و گفت‌وگو کرد. اتمر در این دیدار گفت: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را نمی‌توان بدون همکاری سازمان‌های اطلاعاتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه با «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیتی رئیس جمهور افغانستان در «مسکو» دیدار و گفت‌وگو کرد.

اتمر در این دیدار گفت: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را نمی‌توان بدون همکاری سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه عملیاتی کرد از این رو پیشنهاد می‌کنم که همکاری در این حوزه را هم در سطح دو جانبه و هم در سطح چند جانبه ایجاد کنیم.

وی افزود: کابل خواستار برگزاری همایش رؤسای سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای منطقه در افغانستان یا در یکی از کشورهای آسیای مرکزی است تا ثبات در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اتمر در پایان تصریح کرد: افغانستان اطلاعات مهمی را درباره فعالیت تروریست‌ها و راه‌های سرباز گیری و عملیات‌های انتحاری آنان در اختیار سازمان‌های امنیتی روسیه و کشورهای آسیای مرکزی قرار داده است.

پاتروشف و اتمر در این دیدار در مورد راه‌ها و تدابیر گسترش روابط روسیه و افغانستان در زمینه‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و همکاری‌های فنی و نظامی تبادل نظر کردند.

پیش از این نیز مسکو و «کابل» درباره گسترش روابط اقتصادی، نظامی و مبارزه با تروریسم به توافقاتی رسیده بودند و در این دیدار زمینه اجرای آنها نیز بررسی شد.

اتمر در این دیدار خواستار رایزنی رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه و کشورهای آسیای مرکزی شد.

این در حالی است که چندی قبل «محمد اشرف حیدری» رئیس اداره امور سیاسی و برنامه ریزی استراتژی وزرات خارجه افغانستان در سفر به مسکو از دولت روسیه درخواست کمک نظامی، تعمیر و حفظ جنگ افزارها و آموزش کارمندان نیروهای نظامی و انتظامی افغان را کرده بود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.